Koll på utgifterna?

Solvira

Trådstartare
Har ni bra koll på utgifterna kring er/era häst/ar? Jag har sedan ett år tillbaka ungefär haft väldigt god koll på precis (nåja, nästan) hur mycket pengar som ska gå åt. Ändå tycks de försvinna iväg på nåt mystiskt sätt! Jag vill (behöver) köpa nya täcken åt mina hästar, men pengarna räcker inte till. Någon som har nåt tips på vad man kan göra? Kan man t.ex. tillverka (repgrimmor?) något och sälja?
 
Jag har ganska stor koll, inte så svårt, allt hamnar ju till hästarna i slutändan... :D :angel: :angel:

Två ggr per år brukar jag resa bland alla mina hästgrejjor och sälja det jag ej ska ha kvar på hästloppis. Brukar kunna få in ett par tusen iaf. :) Sedan köper jag nytt. :D
 
ja det med att sälja hästprylar som man inte använder. Men tyvärr så tycker jag att det är svårt att få sålt sina begagnade prylar o jag sätter inget överpris. Annars är ett förslag att skippa träningarna en månad o ta de pengarna till täcke. Så får jag göra i januari månader (uppehåll med träningar för att betala meddlemsavgift, ridhuskort, ja de kostnader) Men det funkar bra för mig. Man kan ju inte få allt här i världen. Lycka till. mvh malin :d
 
Jag har stenkoll på alla utgifter!
Märker jag att inte pengarna räcker gör jag som Mailin81 och tar träningsuppehåll och lägger de pengarna på hästen!
Om jag behöver mer pengar så jobbar jag extra på ridskolan eller drar ner på annat som typ godis, film mm..
Alla min apengar går definitvt till hästen! Och det är det värt!!
 
Jag bokför alla mina utgifter gällande hästen.
Det blir alltid mer än vad man tror när man i slutändan av månaden summerar ihop det man köpt :crazy:
Men då är mycket av det jag spenderar pengar på ganska onödigt måste jag erkänna.

Försök att planera dina utgifter lite bättre. Tex. på sommaren när hästarna går på bete och man inte behöver köpa spån/hö och sådant så kan man lägga pengarna på att beställa ett vintertäcke istället.

Att tillverka saker själv och sälja tror jag nog tyvärr inte du kommer tjäna något direkt på.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 172
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
28 017
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Nu ska tilläggas att jag inte är någon av ägarna men jag är berörd ändå eftersom en av personerna är en god vän till mig. En häst ägdes...
2
Svar
38
· Visningar
5 151
Senast: Smedholt
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp