Kolla bilden – flygturen på framhoppningen

Det står ju att det är till en 155-klass... Tjejen står dessutom en bit ifrån hindret så du kan inte mäta med hjälp av hennes axel.
Förutom att det är en bra mycket högre klass än 120cm, så är i alla fall längden från axel till toppen av huvudet över 30 cm för mig.
Nu är det ju inte ett fotomontage utan en ögonblicksbild på en häst som överhoppar sig själv på en framhoppning.

Det står i bild texten att det är 4" (fyra fot = 120 cm). Inte ens i internationella klasser får ett framhoppnings hinder vara högre än max omhoppnings höjd, vilket innebär att bakbommen kan vara max 130 cm. Man behöver inte varit många år i ridskolan (eller funktionär på nationella/internationella tävlingar) för att se att proportionerna i den här bilden inte stämmer...
 
Det står i bild texten att det är 4" (fyra fot = 120 cm). Inte ens i internationella klasser får ett framhoppnings hinder vara högre än max omhoppnings höjd, vilket innebär att bakbommen kan vara max 130 cm. Man behöver inte varit många år i ridskolan (eller funktionär på nationella/internationella tävlingar) för att se att proportionerna i den här bilden inte stämmer...

Var står det 4 fot? det står 4*

4" är 4 tum =10 cm. Och det kan alla se att hindret inte är.
 
Det står i bild texten att det är 4" (fyra fot = 120 cm). Inte ens i internationella klasser får ett framhoppnings hinder vara högre än max omhoppnings höjd, vilket innebär att bakbommen kan vara max 130 cm. Man behöver inte varit många år i ridskolan (eller funktionär på nationella/internationella tävlingar) för att se att proportionerna i den här bilden inte stämmer...

Enligt equipe så är ryttaren och hästen i fråga senaste start gjord i en GP klass (155) den 13/11 och fotografen la upp bilden på insta den 15/11 så du har mest troligen fel och kanske behöver vara funktionär på ridskolan lite till.
 
Det står ju att det är till en 155-klass... Tjejen står dessutom en bit ifrån hindret så du kan inte mäta med hjälp av hennes axel.

Att det är en 155 klass, är det Ridsport som har lagt till, original texten på engelska som tillhör bilden då den blev lagd ut säger 4" vilket motsvarar 120 cm, på "gammalt hästspråk" en helt vanlig LA
 
Det står i bild texten att det är 4" (fyra fot = 120 cm). Inte ens i internationella klasser får ett framhoppnings hinder vara högre än max omhoppnings höjd, vilket innebär att bakbommen kan vara max 130 cm. Man behöver inte varit många år i ridskolan (eller funktionär på nationella/internationella tävlingar) för att se att proportionerna i den här bilden inte stämmer...
Det står att det är från en 4-stjärning (4*) Grand prix.
 
Att det är en 155 klass, är det Ridsport som har lagt till, original texten på engelska som tillhör bilden då den blev lagd ut säger 4" vilket motsvarar 120 cm, på "gammalt hästspråk" en helt vanlig LA
Men snälla inse att du inte har en aning om detta. Fyra fot skrivs 4' om jag inte helt missminner mig. 4" är ca 10 cm. 4* är 4-stjärnig. Som andra redan försökt få dig att inse.
 
Häftig bild! Om nu inte fotografen är 5 meter lång så ser bilden ut att ha tagits från en höjd/kulle eller något och då ser folk lite kortare ut än de faktiskt är och hästen kan nog se ut att vara högre över hindret än den egentligen är osv.
Jag tror att det hela handlar om perspektiv/synvilla men det är fortfarande en häftig bild. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 898
Senast: shia
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 490
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 185
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
377
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp