Kolla igenom era försäkringar!

Sv: Kolla igenom era försäkringar!

Jag betalar över 30tkr om året för mina två hästar i försäkring men då har jag det bästa hos just de försäkringsbolaget 1900kr i självrisk som gäller i 150 dagar och de ersätter mycket ( ex. kiopraktiker )
 
Senast ändrad:
Sv: Kolla igenom era försäkringar!

Hur mycket betalar du per år sa du:eek: Läste jag rätt, 30000/år?
 
Sv: Kolla igenom era försäkringar!

Jag betalar också över 30tkr/år, men då är det 6 hästar försäkrade, hundarna, schäfer och Chihuhua korsning kostar tillsammans över 5000kr:eek:, korsningens försäkring är dyrare än schäferns, trots att den är lägre livförsäkrad...Märkligt, ska ringa Agria i veckan och kolla över mina försäkringar...
 
Sv: Kolla igenom era försäkringar!

Ja alltså jag tror att många fler kommer att behöva göra så i takt med att försäkringsbolagen krånglar, tar hutlösa premier eller har obegripliga villkor. Tyvärr.

Vem som bär skulden? Girighet från bolagen, veterinärernas skenande priser eller kunderna? Tråkig utveckling hur som helst, särskilt för alla våra djur:(
 
Sv: Kolla igenom era försäkringar!

Då kan du väl lika gärna lägga de pengarna på ett konto? Lär ju löna sig i längden?
 
Sv: Kolla igenom era försäkringar!

Ja alltså jag tror att många fler kommer att behöva göra så i takt med att försäkringsbolagen krånglar, tar hutlösa premier eller har obegripliga villkor. Tyvärr.

Vem som bär skulden? Girighet från bolagen, veterinärernas skenande priser eller kunderna? Tråkig utveckling hur som helst, särskilt för alla våra djur:(

Jaa, det kan nog vara en kombination av allt, men bolagen måste ju gå med vinst så de följer antagligen bara trenden styrd av veterinärer och kunder.

Kan säga att jag själv tackat nej till vård då jag ansett den "onödig" med tanke på kattens bästa och även undersökningar på pappret som jag ibland undrat över när de egentligen skedde eller hur mycket det kan kosta att känna om katten är uttorkad...har en diabeteskatt som har farit in och ut med jämna mellanrum.
 
Sv: Kolla igenom era försäkringar!

Försäkringsbolag hittar ALLTID kryphål, alltid!
Min häst hade bara en enda chans att överleva och det var en operation men nej, de tänkte minsann inte betala. Nåt konkret svar om varför har vi ännu inte fått (kontaktade Agria för snart 2 månader sen).

Jag har vetvård för 60 000:- och när man inte får ut ett enda öre när man verkligen behöver det så undrar man ju vad f-n man betalar för, som sagt.
Jag hade tjänat på att inte ha dem försäkrade eftersom se "småsaker" som blivit har blivit mindre pengar än vad jag betalar per år för att ha dem försäkrade.
Operationen fick jag glatt betala själv, vilket jag gjorde. Och blir hästen friskförklarad tar jag ur honom ur Agria direkt!
 
Sv: Kolla igenom era försäkringar!

Usch vad tråkigt för er! Jag tycker man hör fler och fler såna här historier från djurägare. Man undrar ju om bolagen nu har blivit för stora för att vara måna om sina kunder:confused:
 
Sv: Kolla igenom era försäkringar!

*kl*

Jag undrar över detta med fasta självrisker, är det verkligen så att dom kommer att försvinna?? Jag kan inte hitta något på Agrias hemsida om det? Har fast självrisk och den vill jag gärna behålla!
 
Sv: Kolla igenom era försäkringar!

*kl*

Jag undrar över detta med fasta självrisker, är det verkligen så att dom kommer att försvinna?? Jag kan inte hitta något på Agrias hemsida om det? Har fast självrisk och den vill jag gärna behålla!

Min tog de bort nu i april när det var dags för ett nytt "försäkringsår".
 
Sv: Kolla igenom era försäkringar!

Jäpp, Agria går över till 20%. Huvudförfallodagen på försäkringen är den dag ändringen träder i kraft. Vid nyteckning tror jag att det redan är så, fr den 1/4 har jag för mig att ändringen var.
 
Sv: Kolla igenom era försäkringar!

Men enligt deras hemsida så kan man fortfarande välja fast självrisk?? Borde inte det vara borttaget då?:confused:
 
Sv: Kolla igenom era försäkringar!

Det tycker man ju, men som sagt; jag är inte helt hundra på datumet den 1/4 så det kan ju vara att det ligger lite längre fram. Det jag vet 100% är att när jag ringde för ett par dagar sedan så frågade jag, eftersom vi har några av djuren försäkrade på Agria, och då fick jag besked på att det går upp till 20% på huvudförfallodagen ( jag hade tur att det i a f inte är förrän den 1/10 ) och att det inte finns någon möjlighet att ha fast självrisk utan rörlig del:(
 
Sv: Kolla igenom era försäkringar!

Som sagt var, min huvudförfallodag var 1/4. Jag fick rörlig från och med detta datum så det kan ju stämma.
 
Sv: Kolla igenom era försäkringar!

Då lever vi i olika världar - att lägga 15000kr/år och häst bara i försäkring det anser jag vara helt galet, såvida man inte anser sig ha ganska obegränsad ekonomi förstås. Tror inte att det hör till vanligheterna att man har såpass dyra försäkringar, det är bara att gratulera att du har råd med det!
 
Sv: Kolla igenom era försäkringar!

KL


Kollade över min hästs försäkring i sommras, fick en mindre chock när jag såg att hon inte var helt livförsäkrad. B.la täcker den inte om hon skulle vara tvungen att avlivas pga hälta, KS eller likn. Helt sjukt. Och den försäkringen talade ombudet om för mig att det var den bästa för just mig och min häst. Jo men visst... :mad:
 
Sv: Kolla igenom era försäkringar!

Jag tror att bolagen kommer att få tänka om här och istället sätta pressen på kliniker och veterinärer på att inte ta ut hutlösa priser för behandlingar.:(

Och så kan veterinärer och övrig personal jobba gratis för att ta hand om alla sjuka djur och vården gå bakåt till 50-talet kallt för ingenting får kosta och till slut har djurägare bara avlivning alt skjuta själva hemma som alternativ då alla veterinärinrättningar går med minus och inte kan finnas kvar.

Pinsamt att klaga på veterinärpriser! Kolla upp vad saker kostar "egentligen" för oss människor så kanske det fås lite perspektiv. Vår egen sjukförsäkring är betald via skatten, till djuren betalar man en försäkring om man själv vill, alternativt betalar vården själv eller låter bli att ge vård, enkelt.

Blir faktiskt lite irriterad på sådana här kommentarer. Ingen har tvingat er att vare sig skaffa djur eller ge dem vård, avlivning finns alltid som alternativ om man anser behandlingen vara för dyr. Veterinärkliniker är inga välgörenhetsorganisationer som jobbar gratis. Trots detta så är nog just veterinärkliniker och veterinära företag några av de få i landet/världen som inte går med vinst i meningen utbetalning till aktieägare tex, utan den ev vinst som fås går till investering i kliniken för att kunna ge bättre vård.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 147
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 621
Senast: ako
·
Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
Svar
4
· Visningar
738
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp