Kolla Masken...

Jamtland

Trådstartare
... och andra liknande produkter, måste man testa båda hästarna (Jag har bara två) eller räcker det att kolla den ena?

Givetvis vore det väl bäst att kolla båda men jag lär ju ändå måsta behandla båda även om de har olika mycket?
 
Vi har redan kollat våra då vi haft varmt en längre period. Vi kollar alla 5 för att annars vet vi ju inte vilka som behöver maskmedel eller inte.
 
... och andra liknande produkter, måste man testa båda hästarna (Jag har bara två) eller räcker det att kolla den ena?

Givetvis vore det väl bäst att kolla båda men jag lär ju ändå måsta behandla båda även om de har olika mycket?
Sköter veterinären sitt jobb så blir det bara utskrivet avmaskning till den hästen som behöver det = kan bara skriva ut till den du testar om nu den behöver men inte den andra hästen om du bara testar en häst.
 
Jag är så jäkla störd på min stallägare som erbjuder både träckprov och avmaska utan träckprov. Dom som är snåla och skiter i resistens struntar i träckprov och maskar direkt. De som är kloka tar provet först. Jag är sur
 
Jag minns bara vilken diskussion det blev i det stora stallet jag flyttat till när jag och nån till tyckte att vi skulle ta träckprov. Jag visste att min alltid hade väldigt lite och ville inte chansa. Så jag och nån till tog egna prover och då visade det sig att min hade fått mycket högre värde.:mad:. Då fick jag med de andra och efter ett par år hade vi fått det till att 5 av 30 hästar behövde avmaskas och rutinen för nyanlända skärptes 👍. Vi fick mycket hjälp av SVA och jag tror Madick var med på ett hörn :bow:.
 
Tack för alla svar, nu är det inköpt "Kolla masken " för två hästar, nu ska jag bara komma fram till NÄR provet ska tas?! 😁
 
Huuu... min treåriga valack visade sig ha 1100 epg efter testning med Kolla Masken. Ordinerades avmaskning med 8 veckors mellanrum x 3. Avmaskad i torsdags och släpps i mockad hage imorgon. Får hoppas att vi får rätt på det hela. Odling satt på stora blodmasken också.
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 500
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
460
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: mily
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 915
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp