Kolla upp eller inte?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte så mycket till diskussionsämne så tänker att dagbok är bra grejer :D

För typ 6 veckor sedan landade en ardennertant lite olyckligt rakt på min ena fot (liksom på fotryggen så inga tår i kläm) - som givetvis svullnade upp och blev snyggt blå. Men jag kunde och kan ju fortfarande röra foten så tänkte att det går nog över.

Men det har det alltså inte gjort :down: så jag är fortfarande lite svullen och öm, vilket gör att det är ett helsike att ta på sig skor (tack för att det är sommar liksom!). Det gör ont att gå i typ vatten när foten möter motstånd och om jag råkar stöta till foten eller om Svansson ställer sig på den vill jag bara skrika för det gör ont.

Så då är frågan - ska jag bara fortsätta avvakta? Kommer det gå över av sig självt? Eller borde jag kolla upp på min vårdcentral? Kan vården göra något? Eller blir jag bara hemskickad med smärtstillande och ett ”det läker bara du ger det lite tid”?
 

Jag hade kollat upp det. Jag har själv blivit trampad på av en tung nordsvensk och det gjorde vidrigt ont i flera veckor, men jag kunde gå och röra på foten så jag kollade aldrig upp det.

Det är ca 6 år sedan nu och foten är fortfarande svullen och gör ont vid tryck...
 
Inte så mycket till diskussionsämne så tänker att dagbok är bra grejer :D

För typ 6 veckor sedan landade en ardennertant lite olyckligt rakt på min ena fot (liksom på fotryggen så inga tår i kläm) - som givetvis svullnade upp och blev snyggt blå. Men jag kunde och kan ju fortfarande röra foten så tänkte att det går nog över.

Men det har det alltså inte gjort :down: så jag är fortfarande lite svullen och öm, vilket gör att det är ett helsike att ta på sig skor (tack för att det är sommar liksom!). Det gör ont att gå i typ vatten när foten möter motstånd och om jag råkar stöta till foten eller om Svansson ställer sig på den vill jag bara skrika för det gör ont.

Så då är frågan - ska jag bara fortsätta avvakta? Kommer det gå över av sig självt? Eller borde jag kolla upp på min vårdcentral? Kan vården göra något? Eller blir jag bara hemskickad med smärtstillande och ett ”det läker bara du ger det lite tid”?
Jag hade kollat upp det, bröt foten en gång när hästen trampade på den och jag gick och kollade upp den, dock missade dom frakturen och jag gick över en vecka som "vanligt" på den tills jag kollade upp den igen och nu har jag ont i den lite när som, blir aldrig riktigt bra. Så det är värt att kolla upp tycker jag även om allt så småningom läker, men man vill ju att det ska läka rätt också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 342
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 132
Senast: __sofia__
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 674
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Såå.. För fyra dagar sedan fick jag en hästspark på utsidan av vänster knä. Inte så hård tänkte jag, det löser sig. Men den verkar ha...
Svar
4
· Visningar
464
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp