Kollega smaskar hela dagarna?

silverblom

Trådstartare
Vad skulle ni gjort om ni gjort med en kollega som smaskar tuggummi hela dagarna?

Sitter på kontor bredvid en tant som tuggar tuggummi hela dagarna. Med öppen mun och smaskar. Blåser även bubblor som smäller. Efter ett halvår av detta fick jag nog och frågade om hon kunde tugga med stängd mun om hon skulle tugga tuggummi. Hon blev skitsur och bara fräste nåt till svar. Detta var igår och idag är hon fortfarande sur och pratar knappt…
 
Jag har en kollega som smaskar när hon äter, och hon äter tyvärr ofta både frukost, mellanmål och lunch vid sitt skrivbord. Jag löser det hela med att (mer och mer demonstrativt på senaste) stoppa in ett par hörlurar - gärna ljuddämpande - så fort jag hör första tuggan.
 
Vad skulle ni gjort om ni gjort med en kollega som smaskar tuggummi hela dagarna?

Sitter på kontor bredvid en tant som tuggar tuggummi hela dagarna. Med öppen mun och smaskar. Blåser även bubblor som smäller. Efter ett halvår av detta fick jag nog och frågade om hon kunde tugga med stängd mun om hon skulle tugga tuggummi. Hon blev skitsur och bara fräste nåt till svar. Detta var igår och idag är hon fortfarande sur och pratar knappt…

Jag hade sagt till henne att tugga tyst eller inte alls. Om hon blir sur för att någon ber henne visa allmän hyfs och hänsyn så är det hennes problem.
 
Bytt jobb:meh:.

Skämt och sido. Vidrig situation! Jag hade garanterat strukit med på kuppen, avskyr smaskande!

Om människan inte klarar av att visa mer hänsyn så är det nog öronproppar/hörlurar/musik i öronen som jag hade försökt med.
 
Jag hade också blivit irriterad.

Men kan tänka mig att det blir lite konstigt om du efter ett halvår utan att ha sagt något "plötsligt" säger ifrån rejält. Ur hennes synvinkel kommer det ju från ingenstans om du hittills inte sagt något utan lidit i tysthet. Hon har ju inte ändrat sig. Så du kanske ska försöka säga till lite försiktigt och ge henne en chans att ändra sig.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 115
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 540
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 447
Senast: nilie
·
Relationer Hej! Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 5 år, jag är 20 år och han 23, jag älskar honom och han mig. Men ända sen i somras så...
2
Svar
29
· Visningar
1 942
Senast: Rialavargen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp