Kolloidalt silver (!) till katt med vaginit

Fråga! Om personen inte har varit i kontakt med en veterinär och tänker behandla med KS så gör hen sig skyldig till brott mot djurskyddslagen.
Personen säger att hennes veterinär rekommenderat kollodialt silver till katten, då katten inte tål antibiotika. Veterinären säger sig ha behandlat flera katter framgångsrikt med medlet. Kattägaren ska själv skölja kattens underliv med kollodialt silver.

När jag konfronterade kattägaren tog hon ner inlägget från sin fb-sida. Vi bor inte i samma del av Sverige och jag vet inte vilken veterinär det rör sig om, eller om kattägaren tänkt om. Eller fortsätter behandla i tysthet.
 
Jag tror det bara är fabler att en veterinär skulle ha sagt så. Det är troligen en "hobby honeopat"...
Varför det? Har nyligen anmält en veterinär till veterinära ansvarsnämnden efter en felbehandling.

Hen använde bla ”smärtstillande” homeopatiska medel efter tandutdragning. Sålde homeopatiska medel och KS på mottagningen. Det finns verkligen såna här veterinärer.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 750
Senast: Luff
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 300
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 632
Senast: cirkus
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp