Kolloidalt silver (utbruten från Svamphelvete! Vad göra?)

Jag gör egna variatorer av ren kokosfett. Tar folie rund en penna och skapar en form som liknar vagiator, trycker ner kokosfett och doppar formen i varmt vatten så fettet smälter- sen in i frysen. Funkar otroligt bra. Har läst om samma förfarande och då rullas fettet med mjölksyrabakterier i form av pulver. (köps på hälsokost. En annan kur jag använt mig av vid svamp och bakteriell vaginos är väteperoxid. Kuren var otroligt effektiv och besvären borta på minuten. Tampong doppad i kolloidalt silver är också värt att prova. Lägger in länkar där det går att läsa mer.
http://www.louiseedlund.se/huskurer-och-tips-vid-bakterier-och-svamp-i-underlivet/
http://www.familjeliv.se/forum/thread/71690909-vateperoxid-mot-bakteriell-vaginos

Silver är mycket giftigt och är inget som ska finnas i människokroppen (och vi behöver det inte heller). Kolloidalt silver är dessutom ännu farligare eftersom det består av mycket små partiklar som ökar risken för cellstörning.

Att använda det i fiffi garanterar dessutom att det hamnar i vårt vatten... och silver är mycket farligt för vattenlevande organismer.

/naturvetaren
 
:o:o
Silver är mycket giftigt
Ja silver är mycket giftigt. Vem har pratat om rent silver?
Kolloidalt silver är dessutom ännu farligare eftersom det består av mycket små partiklar som ökar risken för cellstörning.
Naturvetare eller inte....På livsmedelsverkets hemsida kan man läsa info kring kolloidalt silver och göra egen bedömning. https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/oonskade-amnen/kolloidalt-silver
Kollodialt silver? Väteperoxid? Vem fan stoppar upp det i muttan?
Alltså? Varför ställer du frågan om vem som stoppar upp det i muttan..när jag just skrev att jag har gjort det?
Fast väteperoxid (givetvis svag sådan) kan hjälpa om man har problem med bakteriell vaginos :)
Kolloidalt silver är alltid vansinne, om det inte är fråga om sår.
Nej Kolloidalt silver är inte alltid vansinne. Funkar finfint att även dricka:o
 
:o:o Ja silver är mycket giftigt. Vem har pratat om rent silver?

Naturvetare eller inte....På livsmedelsverkets hemsida kan man läsa info kring kolloidalt silver och göra egen bedömning. https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/oonskade-amnen/kolloidalt-silver
Alltså? Varför ställer du frågan om vem som stoppar upp det i muttan..när jag just skrev att jag har gjort det?
Nej Kolloidalt silver är inte alltid vansinne. Funkar finfint att även dricka:o

Bevisligen har du inte läst (eller iaf inte förstått) vad som står på Livsmedelsverkets hemsida. Silver ÄR en giftig metall som vi inte ska svälja eller stoppa in i kroppen på annat sätt. Missade du totalt att det är helt förbjudet att sälja det som kosttillskott i Sverige?!

Och ja, som naturvetare och dessutom geolog har jag fått lära mig vilka ämnen som är giftiga och varför... dvs jag vidhåller att det är rent vansinne att dricka en tungmetall (som dessutom är i form av mycket små partiklar).
 
Bevisligen har du inte läst (eller iaf inte förstått) vad som står på Livsmedelsverkets hemsida
Och bevisligen tar du till härskartekniker i diskussionen. Fegt och fult- och inte ovanligt då det gäller dig.... och Jag har både läst och förstått sidan!!! Jag gav TS och andra och tillgång till sidan för -beroende på vilka glasögon man har -bedöma själva!
Missade du totalt att det är helt förbjudet att sälja det som kosttillskott i Sverige?!
Nej jag missade inte det -men det säljs i hälsokostbutiker -vad man vill använda det till är upp till var och en. Eller?
Och ja, som naturvetare och dessutom geolog har jag fått lära mig vilka ämnen som är giftiga och varför... dvs jag vidhåller att det är rent vansinne att dricka en tungmetall (som dessutom är i form av mycket små partiklar).
Kolloidalt silver är inte en tungmetall. Det kan inte jämföras med rent silver.
 
Det här citatet från Livsmedelsverket borde väl vara det enda man behöver.
Finns det hälsorisker med att använda kolloidalt silver?

Ja, det kan ha skadliga hälsoeffekter, särskilt om man under längre tid använder produkter som innehåller kolloidalt silver eller silverföreningar.
 
Fast väteperoxid (givetvis svag sådan) kan hjälpa om man har problem med bakteriell vaginos :)

Kolloidalt silver är alltid vansinne, om det inte är fråga om sår.
Jag använde kollodialt silver en gång när jag hade ögoninflammation. Hade hållt på med antibiotika hur länge som helst (kändes det som) och när då andra ögat blev smittat så provade jag kollodialt silver och dagen efter var problemet borta.

Du som verkar ha lite verklig kunskap om ämnet (och inte en frälst person som bara har läst på tillverkarens hemsida) känns det som ett ok användande? Vi pratar en droppe i varje öga :)
 
Det här citatet från Livsmedelsverket borde väl vara det enda man behöver.
Finns det hälsorisker med att använda kolloidalt silver?

Ja, det kan ha skadliga hälsoeffekter, särskilt om man under längre tid använder produkter som innehåller kolloidalt silver eller silverföreningar.
Nej det är "väl inte det enda man behöver". Det står -Ja, det _kan_ ha skadliga hälsoeffekter. SÄRSKILLT om man under längre tid använder produkter...….Det har många andra godkända mediciner, salvor (smärtstillande tex) vanligt livsmedel som vi äter (socker) osv.
Jag har inte förordat varken längre tid ELLER stora mängder......
 
Och bevisligen tar du till härskartekniker i diskussionen. Fegt och fult- och inte ovanligt då det gäller dig.... och Jag har både läst och förstått sidan!!! Jag gav TS och andra och tillgång till sidan för -beroende på vilka glasögon man har -bedöma själva!
Nej jag missade inte det -men det säljs i hälsokostbutiker -vad man vill använda det till är upp till var och en. Eller?
Kolloidalt silver är inte en tungmetall. Det kan inte jämföras med rent silver.

Häskarteknik?! Nu får du ge dig. Men visst, tryter sakliga och faktabaserade argument är det lättare att gå till personligt angrepp.

Det säljs som vattenrening... dvs det är inte alls ok att stoppa i sig. Men jag håller med om att kolloidalt silver inte går att jämföra med tex smycken i silver... det är mycket farligare.
 
Jag använde kollodialt silver en gång när jag hade ögoninflammation. Hade hållt på med antibiotika hur länge som helst (kändes det som) och när då andra ögat blev smittat så provade jag kollodialt silver och dagen efter var problemet borta.

Du som verkar ha lite verklig kunskap om ämnet (och inte en frälst person som bara har läst på tillverkarens hemsida) känns det som ett ok användande? Vi pratar en droppe i varje öga :)

Nej. Det är helt enkelt för farligt att experimentera med. Plus att det ska som sagt inte hamna i vatten eftersom det är så farligt för vattenlevande organismer.
 
Nej. Det är helt enkelt för farligt att experimentera med. Plus att det ska som sagt inte hamna i vatten eftersom det är så farligt för vattenlevande organismer.

Hur tänker du att det skulle hamna i vattnet av en droppe i varje öga? Om det nu inte gör det när man behandlar sår? Förstår inte riktigt logiken där?
 
Hur tänker du att det skulle hamna i vattnet av en droppe i varje öga? Om det nu inte gör det när man behandlar sår? Förstår inte riktigt logiken där?

De droppar du använde kanske inte hamnade i vattnet men det är principen, dvs det är så pass farligt och risken är så stor att det är något som hamnar där det inte ska så man ska så långt som möjligt använda andra metoder. Dessutom, är det många som gör det så blir det många bäckar små...

När det gäller sår kan det vara så att det är sista utvägen, dvs det finns risk att någon dör eller får svåra men och då kan man sas steppa upp behandlingen när inget annat hjälper.
 
De droppar du använde kanske inte hamnade i vattnet men det är principen, dvs det är så pass farligt och risken är så stor att det är något som hamnar där det inte ska så man ska så långt som möjligt använda andra metoder. Dessutom, är det många som gör det så blir det många bäckar små...

När det gäller sår kan det vara så att det är sista utvägen, dvs det finns risk att någon dör eller får svåra men och då kan man sas steppa upp behandlingen när inget annat hjälper.
Ah jag förstår. Jag hade ju redan provat en antibiotika, och eftersom jag är allergisk mot minst en sort och överkänslig mot en annan så har jag ju lite begränsade val. Vilket börjar bli lite tråkigt nu efter 3 behandlingar för öroninflammation... Men i örat så rinner det ju ut så där känns inte kollodialt silver som ett alternativ riktigt.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har en del silver örhängen och liknande som börjar bli svarta/är svarta. Tyvärr har de någon sten som jag inte vet vad det är så...
Svar
6
· Visningar
954
Senast: MJLee
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
104
· Visningar
4 733
Katthälsa En bekant till mig vars katt har vaginit, säger att veterinären ordinerat kolloidalt silver (...) - hon ska dra upp lösningen i en...
Svar
11
· Visningar
2 110
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
365

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp