Kolloidalt silver (utbruten från Svamphelvete! Vad göra?)

Jag håller med om att det nog är desperation och ”greppa halmstrået” det handlar om när folk med svåra sjukdomar testar sånt som kolloidalt silver. Men jag tror att det krävs något mer än desperation. Jag har en svår kronisk sjukdom som gör mig desperat men kolloidalt silver? Eller andra bluffmirakelmedel? Jag skulle aldrig ens fundera över det. Det krävs något mer än desperation. Någon form av faktaresistens kanske.

Jag tror du har rätt.
Faktaresistens eller en ovilja att acceptera det som räknas som vetenskap.
Och ett tilltagande förakt mot den allmänna hälso- och sjukvården - det är många som beskriver hur dålig den vården är medan "alternativare" gärna beröms.
Man ser å ena sidan "vården" som får en hel del skäll (varav en del självklart är befogat medan annat inte är det)
och å andra sidan "alternativvården" som i stort sett inte får skäll. Det skapas inte rubriker i tidningar eller TV eller internet när "alternativare" inte lyckats identifiera sjukdom i tid eller när något gick snett.
Den typen av rapporteringar späder på misstron mot svensk sjukvård och ökar sannolikheten att människor väljer "alternativare" i stället.
 
Det finns forskning som tyder på att vissa former av maligna tumörer påverkas på ett hämmande sätt av cannabis, det pågår enormt mycket forskning på området och denna forskning är central på university of california, se länk nedan. Framförallt används cannabis som symptomlindrande av just cancerpatienter.

https://www.cmcr.ucsd.edu/

https://www.uclahealth.org/cannabis/
Ja och det verksamma ämnet finns sedan länge i form av medicin utan THC. Även här gäller det att källvärdera.
 
Jättebra artikel i Filter egentligen ang annat men där största försäljaren i Sverige av KS nämns. 20 millar i omsättningen på ett år.. det är inte av vänlighet det säljs..
https://magasinetfilter.se/granskning/i-all-valmening/
Så fruktansvärt sorgligt och rent utav ondskefullt att alternativare utnyttjar en förtvivlad förälder på det här sättet. Stackars lilla flicka som tvingades hamna i centrum för detta när hon redan är svårt sjuk och borde ha fått en lugn och ordnad vård. Även om det är helt ofattbart förfärligt att barn ska behöva dö så önskar jag att alla får tillgång till bra palliativ vård när det bara är det kvar. Kanske måste vården bli bättre på att informera och stötta föräldrar i såna svåra situationer. Det är inte konstigt att många griper efter alla halmstrån och hamnar i klorna på giriga kvacksalvare som utger sig för att veta bättre än vetenskapligt beprövad vård och vilja barnets bästa fastän de mest vill åt pengar.
 
Så fruktansvärt sorgligt och rent utav ondskefullt att alternativare utnyttjar en förtvivlad förälder på det här sättet. Stackars lilla flicka som tvingades hamna i centrum för detta när hon redan är svårt sjuk och borde ha fått en lugn och ordnad vård. Även om det är helt ofattbart förfärligt att barn ska behöva dö så önskar jag att alla får tillgång till bra palliativ vård när det bara är det kvar. Kanske måste vården bli bättre på att informera och stötta föräldrar i såna svåra situationer. Det är inte konstigt att många griper efter alla halmstrån och hamnar i klorna på giriga kvacksalvare som utger sig för att veta bättre än vetenskapligt beprövad vård och vilja barnets bästa fastän de mest vill åt pengar.
Den förtvivlade föräldern tröstade sig med en BMW inköpt med insamlade pengar.
 
Arguri lär man få.
28452
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har en del silver örhängen och liknande som börjar bli svarta/är svarta. Tyvärr har de någon sten som jag inte vet vad det är så...
Svar
6
· Visningar
962
Senast: MJLee
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 623
Senast: Tilly_85
·
Katthälsa En bekant till mig vars katt har vaginit, säger att veterinären ordinerat kolloidalt silver (...) - hon ska dra upp lösningen i en...
Svar
11
· Visningar
2 147
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp