Kolloidalt silver (utbruten från Svamphelvete! Vad göra?)

Det finns bra vattenrenigstabletter att köpa om man tex ska ut i naturen utomlands. De är någon slags klor. Sen när det verkat klart droppar man i något ur en liten flaska som tar bort klorsmaken
Ja jag kan tänka mig att det är nåt sånt de där aquatabs innehåller med.
 
En väldigt lång och intressant tråd. Själv har jag inte så mycket kunskap i ämnet men i min omgivning har det funnits ett antal personer som fått olika typer av cancer.
Viss av dom har desperat gripit efter alla halmstrån som finns och alla har hamnat på dom två undermedel som kan bota cancer enligt googel m m.
Undermedlen är KS och cannabis.

Det som gör mig mest förundrad är att alla dessa personer idag är döda. Däremot har de andra som drabbats av cancer och låtit bli att självmedicinera med dessa preparat och de flesta av dessa lever idag. Några har till och med passerat den magiska gränsen på 5 år och räknar sig som friska.

Underligt?.........eller?
 
Helt sjukt att folk än idag dricker/använder sig utav silvervatten etc. HELT SJUKT att folk fortfarande inte lär sig att vetenskap är fakta och att det är livsfarligt att stoppa i sig silver. Men, de får gärna orsaka sin egen död och smärta, men när de hänvisar det till andra med lovord om botning.... Då är det oetiskt galet. Usch.
 
En väldigt lång och intressant tråd. Själv har jag inte så mycket kunskap i ämnet men i min omgivning har det funnits ett antal personer som fått olika typer av cancer.
Viss av dom har desperat gripit efter alla halmstrån som finns och alla har hamnat på dom två undermedel som kan bota cancer enligt googel m m.
Undermedlen är KS och cannabis.

Det som gör mig mest förundrad är att alla dessa personer idag är döda. Däremot har de andra som drabbats av cancer och låtit bli att självmedicinera med dessa preparat och de flesta av dessa lever idag. Några har till och med passerat den magiska gränsen på 5 år och räknar sig som friska.

Underligt?.........eller?
Hellre påtänd än smurf.:cool:
 
Inte speciellt. Vad jag sett så är många som griper efter halmstrån i form av alternativa vägar väldigt sjuka och gör det efter att vården inte kan erbjuda fler kurativa behandlingar. Dem kan man inte jämföra med en grupp som har en botbar cancerform.
Fast bland dom jag haft i närheten har fyra haft bröstcancer och de två som är "friska" idag hade visserligen två olika typer men av värsta sort så att säga. Den som fick sämsta beskedet hade en typ med 95% dödlighet inom fem år. Dom andra tre hade samma typ.
 
En väldigt lång och intressant tråd. Själv har jag inte så mycket kunskap i ämnet men i min omgivning har det funnits ett antal personer som fått olika typer av cancer.
Viss av dom har desperat gripit efter alla halmstrån som finns och alla har hamnat på dom två undermedel som kan bota cancer enligt googel m m.
Undermedlen är KS och cannabis.

Det som gör mig mest förundrad är att alla dessa personer idag är döda. Däremot har de andra som drabbats av cancer och låtit bli att självmedicinera med dessa preparat och de flesta av dessa lever idag. Några har till och med passerat den magiska gränsen på 5 år och räknar sig som friska.

Underligt?.........eller?
Cannabis är väl inget hokus pokus. Det fungerar både smärtstillande och aptitretande.
 
Fast bland dom jag haft i närheten har fyra haft bröstcancer och de två som är "friska" idag hade visserligen två olika typer men av värsta sort så att säga. Den som fick sämsta beskedet hade en typ med 95% dödlighet inom fem år. Dom andra tre hade samma typ.

Fast även en cancer med dålig prognos kan vara botbar och gå bra. Min poäng var att de som blir desperata och vänder sig till alternativa behandlingar (enligt min erfarenhet) ofta blir det när vården inte har mer botande behandling att ge. Det är inte samma sak som att de som söker sig till alternativa behandlingar dör i större utsträckning än de som inte gör det som du antydde.
 
Fast även en cancer med dålig prognos kan vara botbar och gå bra. Min poäng var att de som blir desperata och vänder sig till alternativa behandlingar (enligt min erfarenhet) ofta blir det när vården inte har mer botande behandling att ge. Det är inte samma sak som att de som söker sig till alternativa behandlingar dör i större utsträckning än de som inte gör det som du antydde.
Håller helt med!
Det kan vara svårt att särskilja korrelation och orsak, men det är stor skillnad mellan dem.
 
Jag hade en kollega som använde silvret som bakteriedödande medel i förkylningstider. Sprayade in i svalget 2-3 gånger om dagen. Jag kan ju inte svära på att det var orsaken, men hon är inte min kollega längre, för hon lämnade oss förra året pga cancer i bukspottskörtel, lunga och lymfan. I övrigt levde hon hälsosamt vad jag märkte av..

KS skrämmer skiten ur mig...
 
Jag håller med om att det nog är desperation och ”greppa halmstrået” det handlar om när folk med svåra sjukdomar testar sånt som kolloidalt silver. Men jag tror att det krävs något mer än desperation. Jag har en svår kronisk sjukdom som gör mig desperat men kolloidalt silver? Eller andra bluffmirakelmedel? Jag skulle aldrig ens fundera över det. Det krävs något mer än desperation. Någon form av faktaresistens kanske.
 
Jag håller med om att det nog är desperation och ”greppa halmstrået” det handlar om när folk med svåra sjukdomar testar sånt som kolloidalt silver. Men jag tror att det krävs något mer än desperation. Jag har en svår kronisk sjukdom som gör mig desperat men kolloidalt silver? Eller andra bluffmirakelmedel? Jag skulle aldrig ens fundera över det. Det krävs något mer än desperation. Någon form av faktaresistens kanske.

Jag tänker nog mer allmän okunskap i så fall?

Eller tja, hänger man i Facebook-grupper och sprider anekdoter om hur KS botat både småförkylningar och tandvärk, samtidigt som man konspirerar om att Läkemedelsverket bara finns till för att slicka röv på läkemedelsbolagen (som drivs av djävulen själv) är väl faktaresistens uppenbart.

Men allt man får upptryckt i ansiktet även om man googlar helt förutsättningslöst! Länkar till ”undersökningar” och ”forskning”, en massa vältaliga motargument till motargumenten - och tunga professioner som läkare som hänvisar till KS som allt från mirakelmedel till väl användbart till inte bevisat farligt.

Det blir inte mer vetenskapligt sant, men även om man inte sväljer allt med hull och hår kan jag nog förstå hur man i en riktigt desperat situation, där man någonstans kan tänka sig att prova nästan vad fan som helst, kan ha svårt att värja sig för delar av det, särskilt om man inte är särskilt vetenskapligt skolad.
 
Jag hade en kollega som använde silvret som bakteriedödande medel i förkylningstider. Sprayade in i svalget 2-3 gånger om dagen. Jag kan ju inte svära på att det var orsaken, men hon är inte min kollega längre, för hon lämnade oss förra året pga cancer i bukspottskörtel, lunga och lymfan. I övrigt levde hon hälsosamt vad jag märkte av..

KS skrämmer skiten ur mig...

Nej, jag är rätt säker på att fd kollegan inte fick cancer i bukspottkörteln på grund av att hon använde kolloidalt silver.
Riktigt SÅ farligt tror jag inte att preparatet är.

Cancer i bukspottkörteln är inte rolig.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har en del silver örhängen och liknande som börjar bli svarta/är svarta. Tyvärr har de någon sten som jag inte vet vad det är så...
Svar
6
· Visningar
953
Senast: MJLee
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
102
· Visningar
4 665
Senast: Ramona
·
Katthälsa En bekant till mig vars katt har vaginit, säger att veterinären ordinerat kolloidalt silver (...) - hon ska dra upp lösningen i en...
Svar
11
· Visningar
2 109
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
365

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp