Kom ni ihåg att ställa om klockan?

Kom ni ihåg att ställa om klockan?

  • Ja

    Röster: 38 84,4%
  • Nej

    Röster: 5 11,1%
  • Nej, så steg upp en timme för tidigt idag

    Röster: 2 4,4%
  • Ja, men ställde om den åt fel håll

    Röster: 0 0,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    45
  • Omröstning stängd .
Jag skulle infinna mig på en clinic klockan 10, vaknade och såg att klockan visade 9;40. Fick panik, blev jätteupprörd och sen tittade jag på mobilen och såg att den visade 8;40. :grin:

Aja, jag vaknade i alla fall (larmet skulle ringa 9) och tackade gud för att mobiler ställer om sig själv.
 
Jag tänkte på det igår kväll, men det var som bortblåst i morse. Som tur är ställer telefonerna och datorn om på egen hand.
 
Jag hade totalt förträngt att det var dags att byta tid. Jag hade inte ställt någon tid att vakna i morse och mobilen ställer om sig själv så jag hade aldrig märkt av någon tidsomställning om jag inte sett ett inlägg på fb om detta:o
 
Min radiostyrda väckarklocka visade sommartid till kl 15 så jag väcktes en timme tidigare än jag tänkt mig. Datorklockan och tvklockan har ställt om sig. Mobilklockan har jag inte ställt om än.
 
Helt missat.

På vardagar går jag upp 5.20. Det innebär att hundarna brukar vara nära döden pga hunger vid sextiden på helgerna. Då får de mat, sen går vi och lägger oss igen. I morse var Dharma uppe och for 4.45 och jag trodde faktiskt att det var något fel på hunden. Tog ut henne i övertygelse om att hon var dålig i magen, men nej då. Det var inte förrän jag kollade Facebook flera timmar senare jag insåg att hennes inbyggda klocka varit ungefär 6 när vi var ute och att hon ville ha mat.
 
Jag ställde om min telefons klocka på fm, sen på em kom det upp ett fönster där det stod "omställning sommartid" ungefär , jag tryckte på ja. Tänkte att nu blir det väl två timmar fel men det blev rätt ändå. :confused:
 
Telefon, bil och dator ställer om sig själv
Köksklockan och ugnsklockan glömde vi tills för en stund sen
 
Mobilen ställde ju om själv, men klockan i sovrummet ställde jag om i morse (och justerade äntligen de 9 minuter som den gått före hur länge som helst). Sambon steg upp en timme för tidigt i morse men det var nog hans biologiska klocka som bidrog till det snarare än den i sovrummet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Då är sova överskattat. Det är precis som att man ska ligga vaken för att ställa om klockan på exakt rätt tid och SEN är det ju ingen...
Svar
0
· Visningar
295
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 011
Senast: Wille
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 381
Senast: Nixehen
·
  • Artikel
Dagbok Här kommer en saga börja, fortsätta och kanske också ta slut. Det spelar ingen roll om den är dålig eller bra, välskriven eller slarvig...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp