Kom-radio för ridinstruktören?

Houdinie

Trådstartare
Jag har vid minst ett tillfälle sett en instruktör använda sig av komradio. Ryttaren fick en radio i byxfickan/-linningen med tillhörande örsnäcka. Instruktören kunde sedan ge instruktionerna utan att behöva skrika, oavsett var i ridhuset eleven befann sig.

Har ni provat något liknande?
Kan ni ge tips på billig men bra variant?
 
Sv: Kom-radio för ridinstruktören?

japp min tränare har den. jag har en liten hörsnäcka m sändare på som man kan lägga i fickan eller sätta fast i brallorna o tränaren har också en sändare. mkt praktiskt och fungerar bra!! rekommenderas verkligen.

vet dock inte vart hon köpt den.
 
Sv: Kom-radio för ridinstruktören?

Vad häftigt. Fast i det ridhuset jag tränar är det bara 20x40 så tränaren hörs klart och tydligt.
 
Sv: Kom-radio för ridinstruktören?

Min tränare har en sådan som säljs på www.dressyr.com

Jättetrevligt att rida, man har en liten hörsnäcka i örat, så det känns som om instruktionerna kommer inifrån huvudet, jag blev iaf jättekoncentrerad !

Synd att de är lite dyrare, tänk så skönt för instruktörer att slippa prata högt i kalla ridhus.
 
Sv: Kom-radio för ridinstruktören?

min har en sån, jätte praktiskt dels när det blåser men också om man har en över ambitös häst som lyssnar på traav eller byt...:P
 
Sv: Kom-radio för ridinstruktören?

På ridskolan har vi samma princip fast rösten går ut i högtalare i ridhuset, sparar enormt på ridlärarnas röster. Dock väldigt dyrt.
 
Sv: Kom-radio för ridinstruktören?

På ridskolan på stallet har ridlärarna typ västar med högtalare på och en liten mick dom pratar i. Men vet inte vart man får tag på dom.

Jag var med på tömkörningskurs en gång där instruktören hade mick så ljudet gick ut i högtalarna i hela ridhuset. Skulle kanske gått bra om alla hästar där inne inte var körhästar som verkligen lyssnar på röstkommandon. Min häst for runt i il fart när jag villa att han skulle ta det lugnt och stannade när jag bad han trava... :D
 
Sv: Kom-radio för ridinstruktören?

En kompis till mig använder en sån, eller hade iallafall testat tror jag. Ska fråga henne lite närmare om det nästa gång jag pratar med henne ;)!
 
Sv: Kom-radio för ridinstruktören?

Pansi skrev:
Min tränare har en sådan som säljs på www.dressyr.com
De där apparaterna är säkert jättebra, men de var ju väldigt dyra!

Det går att köpa kom-radioapparater för några hundralappar på till exempel Clas Ohlson eller Teknikmagasinet. Jag har inte provat själv att använda sådana i samband med ridning, men jag tycker att det borde fungera bra om man kopplar in varsitt headset. Ljudkvaliteten och kanske drifttiden blir sämre än med ovan nämnda proffsutrustning, och dessutom är nog risken för störningar från andra kom-radio-användare större, men priset är ju betydligt lägre!
 
Sv: Kom-radio för ridinstruktören?

Min tränare har också en sån.. Men vi rider bara med den när det är andra i ridshuet samtidigt, eller om vi rider utomhus.
Men nu rider vi alltid inomhus i luftkontioneratridshus/värme på vintern. Så vi rider bara inne :)

Men det funkar iallfall jättebra !
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 435
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 046
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg och uthängning av mig själv som usel hundägare :o Men såhär. Jag kanske utnämner mig själv till bukes sämsta...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 624
Senast: Korekatten
·
Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 126
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp