Bukefalos 28 år!

Kombinera havandeskapspenning och jobb?

H

Hot Shot

Tänkte om man kan gå ner och jobba lite mindre samtidigt som man får havandeskapspenning eller måste man sluta jobba helt?
 
Sv: Kombinera havandeskapspenning och jobb?

Har för mig att det är likadant med HP som med FP, du kan ta ut den i 1/8, 1/4, 1/2 eller helt. Står det inget på FK??
 
Sv: Kombinera havandeskapspenning och jobb?

Du kan gå ner i arbetstid precis som med föräldrapenning.
Står i pappret man får hem sen när HP är beviljad hur mkt man vill ta ut, har för mig det var 4 rutor så de lär va 1/1, 1/2, 1/4 eller 1/8 dag.


För mig fanns det inget alternativ till att bara gå ner i tid för jag vart avstängd från jobbet.
 
Sv: Kombinera havandeskapspenning och jobb?

Haha... mig fick de nästan tjata på för att jag skulle gå hem, och skäll fick jag nästan varje dag (med glimten i ögat) av arbetskamraterna för att jag hellre gick till fabriken och drog truck i 8 timmar än att vara hemma och ligga på soffan (och få lappsjuka för att jag inte träffade folk) :angel:
 
Sv: Kombinera havandeskapspenning och jobb?

Försäkringskassan skällde på mig att jag inte sökte HP tidigare :eek:
 
Sv: Kombinera havandeskapspenning och jobb?

Mig ringde de och undrade när jag skulle börja ta ut min beviljade HP:D
Har de så mkt pengar att dela ut så tackar ju inte jag nej... (men.... lön är ju alltid bättre...)
 

Liknande trådar

Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 067
Senast: WildWilma
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 940
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
2 061
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
24 020
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp