Kombinerad matberedare och stavmixer?

Stinaelin

Trådstartare
Både min matberedare och stavmixer har gått sönder.

Jag letar runt lite på nätet, och det verkar som om det finns kombinationer av dessa apparater.
Är det någon som har erfarenhet av dessa? Är det bra? Vilket märke i så fall?

Tacksam för tips!
 
Jag har en Bosch MaxoMix med stora tillbehörs-setet (stavmixer med ballongvisp och två matberedare i olika storlekar och massa olika knivar) och är jättenöjd! :) Den kan mixa, skiva, riva, vispa och är lätt att ta isär och de enda två delar som inte kan köras i maskinen är ändå lättdiskade.
 
Nej den här är det! (Ännu fler tillbehörsgrejer :D )
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_bosch-msm88190-1246636.html?rbtc=||||p||&gclid=EAIaIQobChMIv7ywzu_f5wIVjMmyCh1Llwc5EAQYASABEgIDmfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Den du länkade till har en väldigt liten matberedare som bara kan mixa saker, inte riva och skiva. Den räcker bara till typ 1 paket kikärter om man ska göra hummous (så du får en uppfattning om storlek).
 
Nej den här är det! (Ännu fler tillbehörsgrejer :D )
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_bosch-msm88190-1246636.html?rbtc=||||p||&gclid=EAIaIQobChMIv7ywzu_f5wIVjMmyCh1Llwc5EAQYASABEgIDmfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Den du länkade till har en väldigt liten matberedare som bara kan mixa saker, inte riva och skiva. Den räcker bara till typ 1 paket kikärter om man ska göra hummous (så du får en uppfattning om storlek).

Har samma problem som TS tyvärr. Klarar denna av att mixa nötter? Gjorde ofta eget mandelsmör i matberedaren innan den gick sönder så det är ett måste att det funkar.
 
Har samma problem som TS tyvärr. Klarar denna av att mixa nötter? Gjorde ofta eget mandelsmör i matberedaren innan den gick sönder så det är ett måste att det funkar.
Den kan mixa nötter till hack eller mjöl men till nötsmör behövs nog en mer renodlad och starkare mixer/matberedare. Svårt att få allt i ett! Jag gör aldrig nötsmör men river och hackar/skivar mycket grönsaker så därför blev mitt val denna :)
 
Nej den här är det! (Ännu fler tillbehörsgrejer :D )
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_bosch-msm88190-1246636.html?rbtc=||||p||&gclid=EAIaIQobChMIv7ywzu_f5wIVjMmyCh1Llwc5EAQYASABEgIDmfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Den du länkade till har en väldigt liten matberedare som bara kan mixa saker, inte riva och skiva. Den räcker bara till typ 1 paket kikärter om man ska göra hummous (så du får en uppfattning om storlek).

Kan man riva grönsaker?
Kan man riva och mixa på samma gång? Jag brukade göra gazpacho i min matberedare och då rev jag ner grönsakerna som mixades med kniven i skålen. Tror du att det funkar med denna?
 
Det spelar ju ingen roll så länge du är nöjd! :)

Kan man riva grönsaker med denna? Riva och mixa på samma gång?
Nä, det är bara mixa. Jag kör både lök och t ex morötter i mixerskålen till köttfärssås, det blir finhackat, ungefär som grovrivet, perfekt enligt mig.
Att skiva har jag inget behov av.
 
Kan man riva grönsaker?
Kan man riva och mixa på samma gång? Jag brukade göra gazpacho i min matberedare och då rev jag ner grönsakerna som mixades med kniven i skålen. Tror du att det funkar med denna?
Man kan riva grönsaker, den är jättebra på det :) Ska du sen mixa dem måste du byta kniv tyvärr. Riven sitter liksom i locket, och mixkniven i botten, men du kan inte ha dem samtidigt utan får byta när du rivit klart.
 
Man kan riva grönsaker, den är jättebra på det :) Ska du sen mixa dem måste du byta kniv tyvärr. Riven sitter liksom i locket, och mixkniven i botten, men du kan inte ha dem samtidigt utan får byta när du rivit klart.

Jag fick feeling och beställde den på nätet- Läste massor av recensioner och den fick bra betyg på nästan allt.

Tack för hjälpen allihop! :bow:
 

Liknande trådar

Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
424
Senast: MiaMia
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
701
Mat Vad har ni av köksmaskiner? Vad använder ni? Vad kan ni inte vara utan? Min "stavmixer extra allt" faller sakta men säkert sönder och...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 136
Senast: warg
·
Övr. Katt Vi har gett vår katt Mjau våtfoder då hon fick det från förra ägaren, men hon tycker inte om det - förutom lamm i paté som hon verkar...
Svar
15
· Visningar
448
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp