Komma igång med hästar igen

becka44

Trådstartare
Hej! (Kanske skriver i fel forum..) Jag är 15 år, slutade rida för ett och ett halvt år sen och då hade jag ridit i 4 och ett halvt år. Slutade inte för att jag inte tyckte om hästar längre eller så, jag tyckte alltså fortfarande om hästar men bestämde mig för att ta en paus då jag inte hade någon häst att rida för tillfället och hade slutat på ridskola några månader innan. Jag hade precis varit i en period då jag provred flera olika hästar (för foder eller köp). Så jag var alltså väldigt insatt och hästarna var mitt liv, planerade allt och tänkte igenom allt som rörde hästägande. Älskar tanken av att ha en häst som jag kan köra mitt egna race med liksom.

Har erfarenhet av ridskola och varit medryttare på två hästar, den ena var het och den andra var rätt knepig, nervig. Ingen av dessa hästar var egentligen vad jag letade efter..
Har haft lite otur när det gäller hästar, ridit hästar som inte passat mig och som varit svåra, känt mig begränsad osv. Det har gjort att det roliga försvunnit lite, men det har också gett mig bra självförtroende inom ridning, att jag klarat av svåra hästar. Första gången jag red på väldigt lång tid så provred jag en av mina gamla medryttarhästars ägares andra hästar. Gick väl sådär. Detta var nyligen.

Älskar som sagt tanken och idén av att ha en häst som jag klickar med och har en "relation" med, så vi kan utvecklas som ett team tillsammans. Var ju väldigt inne på att skaffa häst förut men känner mig för ovan just nu tyvärr. Jag funderar på att ta privatlektion på en ridskolehäst och se hur det går, samtidigt hänga i stallet där jag brukade vara. Viktigast är bara känna att det är kul igen.

Mina känslor och tankar är samma angående vad jag vill få ut av att hålla på med hästar och i mitt huvud är jag lika ambitiös, men tiderna har förändrats kan man väl säga. Har väl ingen riktig "fråga" men vad anser ni? Tips och sånt? :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 679
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
801
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 065
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp