komma över förlossningsrädsla...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: komma över förlossningsrädsla...

Klart du vågar!!!
Bli inte avskräckt av min "syjunta"!!! Min förlossning i sig var faktist jättebra, det är bara det här efter som skrämmer mig lite, och det händer dessutom inte alla!!!!
 
Sv: komma över förlossningsrädsla...

älskar barn,min bror har fyra barn o dom är mina guldklimpar,klart jag skall ha barn vill så jätte gärna ha det. kanske inte riktigt än,när mitt liv kommit igång lite o ja känner att det är dags.

men fy vilka berättelser ni berättar..
hur många är det man får snitt så för att få ut barnet,att dom skär upp? ja hade svimmat,det är min största skräck
 
Sv: komma över förlossningsrädsla...

Tokmaja skrev:
Grejjen är att jag absolut inte vill ha kejsarsnitt, vill vara med trots allt. Vid kejsarsnitt förlorar jag ju HELT kontollen!!! Dessutom så älskade jag stunden precis efter att han kommit ut, när de la honom på min mage... (vill påpeka att det var innan de sydde :smirk: ) men den stunden vill jag inte missa...

Nu vet jag ju inte om jag missat något (vore likt mig isf), men du kan få allt det där vid ett planerat snitt också! Du kan vara vaken och få bebisen till dig direkt, precis som efter en vaginal förlossning om allt är bra. Inte för att jag rekommenderar snitt, det var ett helvete efteråt för min del, men just de delarna du nämner behöver inte gå förlorade bara för att det är ett kejsarsnitt.
 
Sv: komma över förlossningsrädsla...

De hade faktiskt kunna ha gjort mer för dig. Jag förstår faktiskt inte varför det är ok att lida bara för att man har fött barn, i alla andra sammanhang så hade man blivit ordentligt bedövad innan man blir sydd. Jag fick bäckenbottenbedövning innan de skulle lägga sugklocka, men jag tyckte det kändes iallafall så jag fick vanlig lokal bedövning också. Det gjorde inte ont att få den sprutan och den tog bort all smärta!
 
Sv: komma över förlossningsrädsla...

det var så hon sa.. att det skulle göra lika ont att få min nästa bedövning som att sy de styngnen hon skulle utan... man litar ju på dem när man ligger där.
Man är ju ganska utsatt som sagt, inte så mycket att säga till om i just det läget...
Jag tycker också att det var konstigt att det inte "gick" att bedöva, men som sagt, det var så hon sa....
 
Sv: komma över förlossningsrädsla...

Missemyran skrev:
Jag är helt övertygad om att det för mig är bäst att föda hemma i vatten, där jag känner mig trygg och där barnmorskan kommer på besök till mig, inte tvärtom.

Mina barn (och kanske inte jag heller) hade knappast levt om jag valt att föda hemma. En kompis fick barn nu i juli (på ett BB) och då hände det något oförutsett med moderkakan så om hon inte hade haft omedelbar tillgång till läkarvård så hade hon dött (men barnet hade klarat sig).
Jag skulle aldrig i livet _välja_ att föda hemma nu när vi ändå har en så bra förlossningsvård som vi har här i landet.
Däremot kan jag tänka mig att det är jättejobbigt med förlossningsrädsla, men det finns hjälp att få för den.
 
Sv: komma över förlossningsrädsla...

Jag håller faktiskt med dig, jag skulle aldrig i livet vilja föda hemma.
Tänk om man får en vansinnig förlossing där ALLT går fel, då vill jag inte att det som orsakade mitt barns död skulle vara just det att jag inte hade tillgång till läkarvård.
Sedan även om man inte vill ha smärtstillande kan man råka ut för en riktig marathonförlossning där man kanske i stort sett "måste" ha för att orka sig igenom...

En tanke där Missemyran, finns det inte nått som heter ABC klinik eller nått sådant i Stockholm där de under "hemmamiljö aktiga" och där man inte ska ha smärtstillande förhållanden har bb?? Eller vad heter den kliniken???
Man får tex föda i vatten (eller fick i alla fall) osv men på sjukhus så att all den här akutvården man kan behöva finns?!!

Nån som vet??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 245
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 980
Senast: Sasse
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 100
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 438
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp