kommande OP kommande ev vårdnadstvist oförståelse... allt.. HJÄLP!

Sv: kommande OP kommande ev vårdnadstvist oförståelse... allt.. HJÄLP!

de har de redan gjort, och H säger samma sak "men ja har igne jobb, ja måste ha pengar bla bla bla" :/
 
Sv: kommande OP kommande ev vårdnadstvist oförståelse... allt.. HJÄLP!

Men har du någon gång sagt att du behöver hjälp en hel månad?

Har du inte det så är det absolut inte ditt problem att han inte har jobb.
Men om du har bett om hjälp i en månad från början så är det ju krångligare. MEN jag tycker att ditt ex beter sig väldigt illa.
Om jag har fattat det rätt så har han från början sagt nej till att hjälpa dig med erat barn och nu helt plötsligt kommit på att han ska det?

Kan det vara så att han helt enkelt blivit utan jobb denna månad och nu skyller detta på dig?

Du har en mamma som har sagt att hon ställer upp, så jag förstår inte ens varför du gick med på att ditt ex ska komma och bo hemma hos dina föräldrar. Speciellt inte när dina föräldrar (vilket dom uppenbart inte kommer att uppskatta) har sagt nej?

SLUTA VARA EN HARE I STRÅLKSTARLJUS!!! HOPPA UNDAN!
(det var menat som pepp)
 
Sv: kommande OP kommande ev vårdnadstvist oförståelse... allt.. HJÄLP!

Det ända ja bett honom om att under mina 2veckor då ja inte får lyffta att han hjälper mig och är mina armar.
nej han ha rinte sagt nej till att hjälpa till, utan sagt nej att flytta hit de två veckorna jag behöver hjälp. men nu helt plötsligt ändrat sig. men han har sagt till sin chef att han blir borta 28dagar, att han ska vara pappaledig i 28dagar.

det var jag som gav honom förslaget att bo här medans ja behöver hjälp för att jag inte vill att min son ska f lytta till honom. jag trodde aldrig han skulle gå med på det. de gjorde han inte heller från början. han sa nej 45647858ggr typ... men i går hade han ändrat sig
för enligt honom som han själv uttryckte sig "ja sa aldrig nej till att ta hand om min son, bara att flytta ut dit, och jag ställer väl upp att bo där för att ta hand om m in son då"

typ...

det känns väldigt fel att han bor här, men nu känns de som om ja inte kan ångra mig, har iaf reducerat tiden att han bor här till 2 veckor och att han får fortsätta vara pappaledig i 2veckor till efteråt men inte bo här... och de va helt ok (det är ju pengarna han vill åt....)
 
Sv: kommande OP kommande ev vårdnadstvist oförståelse... allt.. HJÄLP!

men ska han då ha sonen de andra två veckorna hos sig eller bara dagtid?
 
Sv: kommande OP kommande ev vårdnadstvist oförståelse... allt.. HJÄLP!

bara dagtid eller inte alls, han får göra som han vill me de dagarna... bara ja slipper honom så mycket som möjligt faktsikt... heh
 
Sv: kommande OP kommande ev vårdnadstvist oförståelse... allt.. HJÄLP!

Men vem tar hand om sonen om han inte är hos pappan i så fall?
 
Sv: kommande OP kommande ev vårdnadstvist oförståelse... allt.. HJÄLP!

jag tar hand om sonen efter de två veckorna jag är sjukskriven, enligt försäkringskassan ska ja t.om kunna återgå till mitt arbete som innebär tunga lyft m.m så då tar ja hand om honom...
 
Sv: kommande OP kommande ev vårdnadstvist oförståelse... allt.. HJÄLP!

men han har sagt till sin chef att han blir borta 28dagar, att han ska vara pappaledig i 28dagar
Men visst är det så att du har ensam vårdnad, alltså all bestämmanderätt? Då är det väl du som bestämmer om föräldrapenningen också?
Vill han ha pengar får han väl dra in föräldrapenningsansökan hos sin arbetsgivare, plättlätt!
Det är inte ditt problem, så bry dig inte.
Du har förmodligen någon kontakt med soc angående sonen, berätta hur pappan uppför sig och att du inte vill ha det så som han fått för sig.
 
Sv: kommande OP kommande ev vårdnadstvist oförståelse... allt.. HJÄLP!

Åh vilken soppa:crazy: får jag komma och förklara begreppet planering för ditt ex:angel:

Jag vet att det är svårt men nu får du sätta ned foten.
Han har sagt nej och då har du ordnat det på annat sätt.
Att han har tagit ledigt en månad är inte ditt problem och han kan inte ta ut förädraledighet om han inte har ansvaret för sonen.
Han kan åka dit så att det ryker om det om försäkringskassan får veta det och det får man ta förgivet att de får.

Jag förstår det som att du har bett pappan flytta dit för att du känner dej tvingad att erbjuda honom umgänge?! Du trodde inte att han skulle göra det och kunde därför tryggt fråga honom?!

Jag hade inte räknat med att han verkligen kommer när läget är skarpt.
Med den känslan i maggropen hade jag förklarat att det är inte någon hotellvistelse det handlar om utan han får givetvis betala och laga sin egen mat och sköta sin egen tvätt och städning och att han inte kan räkna med att någon annan kommer avlasta honom på något sätt med sonen.
Ansvaret är helt och fullt hans.

Förklara för honom att du måste veta att han inte får för sig att göra något annat under de här veckorna och att han är medveten om att han får betala för sig.
Säg också att du nu räknar med att han kommer fixa så att det flyter friktionsfritt när dina föräldrar är så snälla och upplåter sitt hem.

Jag hade faktiskt om jag varit din mamma känt mej utnyttjad.
Först, att ta emot sitt barn och barnbarn hade varit helt självklart men om jag sedan har sagt att jag ställer upp och tar hand om allt vid din operation så hade jag inte blivit glad över att ha en fd. svärson i mitt hem som jag inte ens tyckte om.

Där hade jag satt ner foten och sagt ifrån.
Umgänget kan skötas vid andra tillfällen när det inte står och faller med om han behagar ta hand om sonen eller inte.
Risken är alltför stor att din mamma helt plötsligt har en till att ta hand om (syftar på H) istället för tvärtom (syftar på din son) och ska hon då egentligen jobba och blir tvungen att ta hand om sitt barnbarn istället så är risken stor att det blir onödiga slitningar er i emellan.

Din mamma har ett hjärta av guld som ställer upp på dej och din son, riskera inte att hon känner sig utnyttjad.

Barnets pappa är viktig för sonen men din relation till dina föräldrar är viktigare just nu för er överlevnad.
Pappan får träffa sonen vid andra tillfällen när du är frisk och kan ta hand om sonen själv så att det "bara" är dina planer som ryker om H inte behagar dyka upp eller kommer på att annat är viktigare och inte har tid att ha sonen.

Jag tycker att du ska vara rädd om din mamma och ställa krav på barnets pappa.
Kan han inte ta kraven som en vuxen så är det hans förlust, jag är övertygad om att du kommer kunna ge din son bra manliga förebilder iallafall utan pappan om han tycker att detta är värt att förstöra allt för.

Jag minns din tråd om när du var så sjuk och sonen nyfödd och jag vet att jag tänkte att detta kommer aldrig gå väl:crazy: jag tyckte så synd om dej att du skulle behöva stå ut med så mycket helt i onödan:(
Barnets pappa har redan visat att han inte är att lita på så låt honom inte förstöra din relation med dina föräldrar genom att lita på honom.

Det är inte roligt att vara nyopererad och vara tvungen att ta hand om en niomånaders för att pappan inte fattar. Jag vet för jag har varit där och då var min operation liten i jämförelse med din. (jag fick inga restriktioner om att inte lyfta och var bara sjukskriven den veckan man får sjukskriva sig själv)
 
Senast ändrad:
Sv: kommande OP kommande ev vårdnadstvist oförståelse... allt.. HJÄLP!

ja allt är en stork kokande soppa.. i dag har jag verkligen känt mig nere... vi va till familjerådgivningen... och allt jag gör är för att ställa till det för H tydligen... han ifrågasatte mig hela tiden. och att jag sa ifrån att han skulle bo här 4veckor.. att två räcker... "hur kan mormor säga att hon inte orkar mer än 2veckor, hon måste ju åxå göra sitt yttersta för att de ska funka" jag svara typ "ja men kära du vi kan inte kräva det av mormor, än mindre du... " nå sånt... ååhh...
Mormor vill inte alls, inte morfar heller och absolut inte jag heller...
ja hon känner sig uttnyttjad som du skrev...
och de förstår jag, och mår skit för... blärk.....
mamma tänker iaf ringa honom och fråga vad fan han håller på med, och om han kan komma till kliniken (hon jobbar på psyk heh...)


dagen har varit blähääää.... så nere. H suger all energi av mig.... :(
när ja mår skit så tröstäter ja eller som i dag tröstchoppar eftersom ja inte kan äta.. haha.. de blev en barnbilstol för pengar ja inte har igentligen heheheheh.....


kram alla! om ja ändå hade mer"stake"
 
Sv: kommande OP kommande ev vårdnadstvist oförståelse... allt.. HJÄLP!

ja allt är en stork kokande soppa.. i dag har jag verkligen känt mig nere... vi va till familjerådgivningen... och allt jag gör är för att ställa till det för H tydligen... han ifrågasatte mig hela tiden. och att jag sa ifrån att han skulle bo här 4veckor.. att två räcker... "hur kan mormor säga att hon inte orkar mer än 2veckor, hon måste ju åxå göra sitt yttersta för att de ska funka" jag svara typ "ja men kära du vi kan inte kräva det av mormor, än mindre du... " nå sånt... ååhh...
Mormor vill inte alls, inte morfar heller och absolut inte jag heller...
ja hon känner sig uttnyttjad som du skrev...
och de förstår jag, och mår skit för... blärk.....
mamma tänker iaf ringa honom och fråga vad fan han håller på med, och om han kan komma till kliniken (hon jobbar på psyk heh...)


dagen har varit blähääää.... så nere. H suger all energi av mig.... :(
när ja mår skit så tröstäter ja eller som i dag tröstchoppar eftersom ja inte kan äta.. haha.. de blev en barnbilstol för pengar ja inte har igentligen heheheheh.....


kram alla! om ja ändå hade mer"stake"

(((KRAMAR OM)))

Bra att din mamma ska ringa, jag tror att det behövs nu så att du får lov att andas lite även om jag egentligen anser att föräldrar inte ska lägga sig i sådant här men hon har ju en egen andledning.

Jag hoppas att din mamma kan få honom att förstå att det han pysslar med förstör för den han borde bry sig mest om, hans son.

Det borde vara obligatoriskt att genomgå en test som visar att man kan sätta sitt barn framför sig själv innan man får barn:mad: det sorgliga är ju att även om man skulle klara en sådan test just då så kan man ju ändra sig senare:crazy:

En bilstol behövs så se det som en bra investering istället;)

Lycka till med operationen nu!
 
Sv: kommande OP kommande ev vårdnadstvist oförståelse... allt.. HJÄLP!

ja precis, som min granne säger "det borde vara obligatoriskt med körkort för både djur och barn" hehe...

jo de är en bra investering... men ändå svider de lite hehehe..

tack så mycket! jag är super nervös nu :D
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 187
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 555

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp