Bukefalos 28 år!

Kommentarer..

Status
Stängd för vidare inlägg.

YorkWann

Trådstartare
...till ensamstående mödrar...
Har en vän som är ensamstående med tre barn mellan 2-7 år. Nästan dagligen hör hon kommentarer om att hon inte kunde behålla en karl :eek: :mad: om hur dålig barnen mår, att de skulle vara smutsiga :crazy: , och att de skulle vara psykiskt instabila :eek: :mad:

Hon har ju inte direkt valt sin situation :crazy:

Vi hade varit med barnen ute och ätit, och två åringen hade spillt på lite på tröjan, då kvinnan vid bordet brevid räcker fram en servett och tycker min vän ska torka upp, varpå hon svarar att hon äger tvättmaskin :cool: En tvååring kan och vill äta själv, och det var ju inte direkt att de störde, utan han spillde lite på tröjan! Fattar bara inte hur folk kan med. :mad:

en stor :bow: till alla ensamstående, som försöker göra det bästa för sina barn!
 
Sv: Kommentarer..

Håller med! En del verkar vara födda utan innehåll innanför pannbenet.
Min dotters pappa har aldrig sett henne och vill inte det heller, men ändå är det JAG som får ta skiten för det!?
Hur hänger det ihop?? Det är ju inte så att jag inte låter honom komma hit.

Nej tänk om folk kunde sköta sitt å skita i andra!
 
Sv: Kommentarer..

Suck! Kan "trösta" med att det drabbar gifta par med. Vi får en hel del "goda råd" om hur vi borde sköta våra barn på bästa sätt. Främst då från barnlösa. En av våra främsta "oombedda rådgivare" ska själv få barn till hösten. Ska bli sååå kul att ge ett antal goda råd tillbaka då :devil:
Det måste dock vara tufft att vara ensamstående, särskilt med flera barn. En :bow: till er som fixar det!
 
Sv: Kommentarer..

Man får tacka..... :o
Fast jag har ett barn,men det är kämpigt för mig. Visst har man hört vissa komentarer,men har lärt mig att inte försöka ta åt mig.
En del säger ja men du får skylla dig själv....Jasså får man det egentligen?
Innan detta hände så hade jag sambo och var förlovad sen 5 år tillbaka,hade två bilar...och ett hus...Allt kan hända väldigt fort.
 
Sv: Kommentarer..

Det där fattar jag inte alls, jag tycker det är schysst att kunna räcka fram en servett om man ser att någon spillt på sig. Att få en sur kommentar om att personen ifråga har tvättmaskin skulle vara det sista jag väntade mig.
Nog kan det vara skönt att få bort det värsta kladdet TROTS att man har tvättmaskin!
Det är tråkigt att din väninna får höra elaka kommentarer samtidigt verkar det ju som att hon tar allt för att vara kritik även när något är välment.....
Har du själv märkt att barnen är smutsiga eller psykiskt ostabila?
Självklart mår ingen familj bra efter en separation men det brukar bli bättre efterhand, ett gott nätverk i form av vänner kan vara guld värt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 821
Senast: Mirre
·
Övr. Hund 1. Skulle ut med hunden idag (chihuahua) o tog hissen ner, det kommer in en dam på våningen under som börjar klappa min hund....o vi...
2 3
Svar
50
· Visningar
12 376
Senast: Misiaczek
·
Övr. Hund Eller... vad är det med folk?? Ännu en tråd om puckade människor med hund alltså. Jag har själv varit väldigt förskonad från sådana och...
2
Svar
36
· Visningar
3 792
Senast: ebba85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp