Kommer inte fira midsommar i år

piggelin

Trådstartare
Någon mer än jag som skippar midsommarfirandet i år?

Jag blev för trött för att orka med att dra ihop något- så det blev inget. Varken jag eller sambon har särskilt stor vänkrets- och våra närmsta vänner/syskon ska antingen jobba, fira med familj eller gå på fest (som vi inte är bjudna till)

Alla mina kollegor (som har barn och är lite äldre än mig) pratar om deras midsommarplaner det är åka till stuga, åka ut med husvagn, firande med barn och familjer som har barn. När jag säger att jag och sambon är nog bara hemma i lägenheten med katterna och tittar på film typ är det som att man är ett ufo typ.

Jag har egentligen inte ont av att inte fira, tvärtom tycker jag det är ganska skönt.

Men jag är nyfiken på om någon annan är i vår sits och hur ni (och andra) känner för det?
 
Jag kommer troligen inte fira. Möjligen festa på midsommardan. Är bortbjuden till kompisen som ska va hemma i år, men det blir förutom hennes unge även hennes kusins ungar. Barnkalas kan kvitta.
 
Jag ska jobba 18-7 hela midsommarhelgen :p I år har jag nämligen lyckats pricka in natthelg både påsk och midsommar :D
Inte för att jag brukar fira särskilt hysteriskt för det, oavsett om barnet är hemma eller hos sin pappa.
Vi som ska jobba natten tillsammans har iofs pratat om att beställa smörgåstårta eller så men det är inget spikat.
 
Vi (=jag och partner) är lite obestämda om midsommar ännu men förra året firade vi själva för första gången. Jag kan känna lite FOMO vid midsommar och nyår vanligtvis, men jävlar vad skönt det var att bara vara vi och hunden. Är definitivt sugen på att göra om det!
FOMOn är väl för att det känns som att jag "borde" göra något, men tack och lov släpper den känslan mer och mer ju äldre jag blir. Det hjälper väl också att vi är 30isch och börjar märka att det är färre och färre stora kompisfiranden bland vännerna i takt med att det blir mer och mer kids i bekantskapskretsen.
 
Har inte firat midsommar på flera år, livet som singel och få vänner gör sig ständigt påmind. För mig blir det en vanlig helg, som är lite längre än normalt.
 
Jag har bestämt med min bror att vi ska käka ihop men det blir inget firande per se. Kanske ett glas vin på hans nya balkong.
 
Jag har aldrig firat midsommar något speciellt och sambon jobbar som vanligt. Han har inte varit hemma på midsommar de senaste 10 åren. Så, jag, hunden, katten och hästarna i vanlig ordning.
 
Jag har jobbat några midsommarhelger och då inte direkt firat. Helt ok för min del!
Nu har vi jobbat så mkt att vi vill haledigt och saknar de vi inte hunnit träffa pgaför mkt jobb. Så nu passar vi på att kunna umgås då folk är lediga och då automatiskt fira också.
 
I år ska jag träffa ett par mycket trevliga vänneer och ätagott, prata och dricka trevligt.

Normalt sett "firar" jag inte i form av stora fester. Är en generellt sett ganska bortkommen person så jag brukar sitta i ett hörn och titta på när andra har kul.... Men trevligt och spritituellt umgänge tackar jag aldrig nej till. :)
 
Hela familjen från Skåne kommer upp inkl syskonbarnen så vi tänkte äta lite gott och bara umgås eftersom det inte är så ofta vi är samlade :)
 
Den enda högtid jag firar traditionsenligt är jul. Midsommar har jag aldrig haft någon tradition av och jag är heller inte uppväxt med något direkt midsommarfirande. Däremot så är det ju en långhelg så det brukar bli att man passar på att göra någonting. Förra året besökte jag vänner som bor utomlands. I år kommer min mor på besök och det är antingen vandring eller museibesök inplanerat, beroende på väder.
 
Firar sällan midsommar. Lever ensam och har inte något större socialt nätverk, så det är inte så underligt så sätt :) Familj och bekanta som firar låter ofta alkoholen ha en central roll, vilket jag gärna undviker.

I år jobbar jag kväll på midsommarafton och lär ha mycket att göra, så mycket sömn och lite färskpotatis blir kanon :up:
 
Firar generellt inte högtider öht, jag jobbar skift och ofta helger. I år är jag ledig midsommar men har inga planer, kan lika gärna sitta på jobbet och tjäna lite extra.
 
Jag firar sällan direkt midsommar. I år jobbar jag och sen ska jag äta middag hos mina föräldrar (något jag gör lite då och då, så inget särskilt). Var säkert typ 10 år sedan jag firade midsommar på något mer traditionellt vis.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 705
Senast: jemeni
·
Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 139
Senast: lil-sis
·
Relationer Anonymt konto, om du listar ut vem jag är får du gärna hålla det för dig själv. Tack :) Jag och sambon har varit tillsammans i nästan...
2
Svar
29
· Visningar
4 650
Senast: Hermelin
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 935
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp