kommer inte in på sida..

Saybia

Trådstartare
...någon som vet vad jag ska/bör göra?
Brukar vara på ett forum men när jag klickar in från förstasidan till forumsidan så kommer det upp en ruta med "felaktig inloggning, gå tillbaka och prova igen", den sidan brukar inte komma upp förrän man har kommit till forumet och där försökt logga in med felaktiga uppgifter. Klickar jag tillbaka så kommer jag till startsidan igen där det inte finns några inloggningsmöjligheter. Alltså kommer jag inte åt forumet...
Testade i Mozilla istället för IE och där funkade det som vanligt men jag föredrar att använda IE efersom jag automatiskt startar IE när jag ska in på nätet.
Någon som vet hur jag ska bära mig åt för att ta mig in på sidan, tänkte om jag behöver rensa nånstans eller göra nån inställning eller så?
 
Sv: kommer inte in på sida..

det löste sig, jag tog bort cookies och då funkade det igen
 
Sv: kommer inte in på sida..

Föreslår Mozilla Firefox eftersom att det är en bättre webbläsare...den läser bland annat koden bättre
 
Sv: kommer inte in på sida..

I dagsläget är IE den browser som har bäst stöd där ute i verkligheten. FF och Opera må hålla sig bättre till standarderna (än så länge), men det är inte för dem de flesta webbsidor och -applikationer byggs...

Däremot är FF och Opera säkrare alternativ eftersom de flesta evil-doers också utvecklar sina grejor för IE.
 
Sv: kommer inte in på sida..

I dagsläget är IE den browser som har bäst stöd där ute i verkligheten. FF och Opera må hålla sig bättre till standarderna (än så länge), men det är inte för dem de flesta webbsidor och -applikationer byggs...

Däremot är FF och Opera säkrare alternativ eftersom de flesta evil-doers också utvecklar sina grejor för IE.

Det kan ligga pengar i det...det förvånar mig inte att typ aftonbladet får betalt för att deras videospelare inte skall fungera i firefox... annars kan man ju fundera hur de tänker om de inte anpassar de så det fungerar i båda....

jag anpassar mina sidor efter firefox men ser självklart till att det fungerar felfritt i de andra med
 
Sv: kommer inte in på sida..

Det kan ligga pengar i det...det förvånar mig inte att typ aftonbladet får betalt för att deras videospelare inte skall fungera i firefox... annars kan man ju fundera hur de tänker om de inte anpassar de så det fungerar i båda....

Vem menar du betalar aftonbladet? Bill Gates himself? :smirk: Om det är så att videospelaren inte fungerar i FF (jag hänger inte så mycket på aftonbladet, så kan varken bekräfta eller dementera) beror det nog på att aftonbladet inte ids lägga pengar/resurser på att göra extramaterial på sin sida tillgänglig för den minoritet som använder FF - de flesta FF-användare har ju dessutom tillgång till IE parallellt.

FF är i dagsläget bättre än IE på att tolka kod enligt standarderna. Nästa IE ska enligt annonseringarna piska FF på den punkten. Vi får väl se hur det blir. Problemet är ju att många användare fortfarande hänger kvar vid IE 6 och ännu tidigare versioner, liksom riktigt sunkiga mozilla-versioner. Att göra en sida fullt tillgänglig för alla är mer eller mindre ett evighetsprojekt. Någonstans måste man ju dra gränsen. Aftonbladet kanske drar den precis vid IE-användare.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Går det att komma i kontakt med Telia utan att ringa dem? Jag avskyr att prata i telefon men hittar inga alternativa kontaktvägar och...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 711
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
452
Senast: tessan.g
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 587
Senast: Enya
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 933
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp