Kommer någon ihåg Måns?

Heulwen

Trådstartare
mnshuvud.jpg


Ja, förutom R8an här då. ;)
R8an skrev en tråd om honom i maj tror jag. Måns var en katt som ägdes av en missbrukare som hotade att skjuta ihjäl Måns.
Måns var mager som en sticka och levde på brödsmulor som pensionärerna gav honom. Han fick nästan aldrig komma inomhus och ofta så sparkade folk ut honom från värmen i trapphuset för han råkade göra ifrån sig där när han försökte fly undan vinterkylan.
Han kissade tydligen överallt i missbrukarens lägenhet, men det var för att "toaletten" aldrig rengjordes.

Så kom det sig då att jag erbjöd mig att ta hand om Måns tills han fått ett bra hem (vi kunde inte ha honom permanent), så R8an åkte från Gävle till Uppsala där jag mötte upp på tågstationen, satte in honom i min bur och tog tåget hem.
Han var mager, vägde 2,6 kg och hade ett "snett" bakben, vi matade honom sparsamt i början för att han inte skulle föräta sig.
Nu väger han 5,5 kg, fast ett halvt kilo kanske han skulle kunna förlora. ;) Och hans ben är friskt, troligen var det ett benbrott som höll på att läka ihop.
Nu är han även ID-märkt, kastrerad och vaccinerad.

Trots sin bakgrund så var Måns tillitsfull mot oss människor. Gosig men bestämd, terroriserade min dagmattehund. :D
Jag och min sambo började söka efter ett hem åt honom då vi inte har möjlighet att ha katt på heltid då vi reser mycket på sommaren och en katt av diverse anledningar inte kan följa med dit.

En kompis till oss gillade Måns och han fick bo där i en månad under sommaren. Fast han insåg att han inte hade tid med katt på heltid så Måns kom tillbaka. :(

Eftersom vi hjälper katthemmet genom att vara akuthem ibland så bad vi dem hjälpa oss att omplacera honom så Måns kom upp på deras hemsida.
Han blev snabbt bokad men tjejen avbokade igen då Måns var lite sur den dagen. :o

Så för två veckor sedan kom en kvinna med en dotter hit och hälsade på Måns. De hade sett honom på hemsidan och ville boka honom. Så efter ett besök till så var det dags för Måns att åka till sitt nya hem.

Kl 18:45 idag lämnade han oss. :cry: Jag saknar honom så mycket, men han har fått ett superhem!

En stor inhägnad trädgård, seriösa snälla människor och en kattjej att leka med. Jag har bett dem höra av sig om ett tag och berätta hur det går, men jag är övertygad om att Måns kommer stormtrivas med sitt nya hem och dem med honom. :love:

Tack R8an för att du uppmärksammande Måns! :bow:
Vi har fått ett underbart halvår med honom. :love:

gulligamns.jpg


http://img.photobucket.com/albums/v457/Heulwen/Jag/jagmedmns_.jpg?t=1163795382

http://img.photobucket.com/albums/v457/Heulwen/Djuren/mnsspanar.jpg?t=1163795424

Diverse001-2.jpg


Jag hade glömt hur tomt det är utan katt. :(
 
Senast ändrad:
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

Såklart att jag kommer ihåg Måns! Godingen då vad söt han är :love:
Så underbart att höra att han har fått (ytterligare ;)) ett bra hem!
Heder till dig som räddade en liten katt och har tagit hand om honom så bra! :bow: Hoppas nu att han kommer att trivas i sitt nya hem, och det tror jag säkert! :)
 
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

Så lille Måns har äntligen fått ett permanent boende!
Det är du som ska ha ett stort tack för att du kunde ta emot honom med så kort varsel! :bow:

Vi här håller tummarna för att Måns ska trivas med sin nya familj! :)

Jag kan förstå att det är tomt utan Månsen, han verkade ju vara en så otroligt härlig katt:love:
 
Senast ändrad:
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

Sastra: Han kommer nog stormtrivas. :)

R8n: Ja, Månsen var/är ju för härlig! :love:

Från idag; han är tufsig i pälsen för han nyss hade gosats med:

:love:
diverse006.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

Va fin han blev!
Du ska ha en stor eloge för ditt jobb med honom.
Det är tur att såna som du finns!:bump:
 
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

Vad skönt att höra att det finns (före detta) utsatta katter som det går bra för! Vilken goskatt! :love:
 
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

:(
Jaha så är Måns snart tillbaka hos oss igen. Han kommer imorgon.
Han har tydligen jagat husets kattjej så mycket att hon inte vågar komma fram och bajsar och kissar under sängen.
När han såg henne på fönsterbrädan utanför så hade han kastat sig mot fönstret och krossat saker i hans väg. :crazy:
Så förståeligt nog vill familjen lämna tillbaka honom, de tycker väldigt mycket om honom och tycker det är sorgligt men deras katt ska ju inte behöva leva i skräck och Måns ska inte behöva vara så stressad heller.

Jag förstår bara verkligen inte hur det kunde bli så. :confused:
Han har haft grannens honkatt på vår balkong ibland och velat hälsa, tills hon hade morrat/fräst på honom konstant i en vecka då fick han nog och skrämde iväg henne.
Antar att det är någon revirgrej som sitter i, att han inte kan dela ett hem permanent med en annan katt så nu ska han säljas som ensamkatt.

:cry: Och det som var det perfekta hemmet för honom.
Nu måste jag vara hemma över jullovet och ta hand om honom. Sambon reser bort och jag hade tänkt bo hos min mamma under tiden men det fungerar ju inte nu då hon har katter och hund.
Är rädd för att sova ensam också. :crazy:
Men Måns går först! :love:
 
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

Tur för Måns att han blev räddad av er!! han har ju blivit jättefin! trsit att det inte fungerade men ni hittar säkert ett bar hem till han till slut!
har sjäv tagit hand om en liten kisseunge som skulle skjutas! hon var bara skinn och ben när vi tog henne men nu börjar hon blir riktigt fin! :love:
 
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

Vilken tur att kissungen fick komma till er. :love:
Blir glad varje gång jag läser om katter som räddats. :)

Måns kommer säkert få ett nytt, bra hem men det känns lite tungt, just som man vant sig vid att han är borta och med tomheten utan katt så kommer han igen och kommer lämna oss igen när han får ett nytt hem. Och så tycker jag synd om honom som behöver flytta så mycket, även om han är en cool kille. :love:
 
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

Nej, det låter som om han ska vara ensamkatt. Men det går säkert att hitta ett hem åt honom, det är ju en vacker katt!
 
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

ja det var tur för henne, och för oss! hon är helt underbar! Doris heter hon! :love: och våran vovve älskar katter så det var inte heller något problem!

är säker på att Måns kommer att hitta sin familj till slut!
 
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

Nu är han här igen, 2 kg lättare efter stressen. F.d ägaren var väldigt ledsen. :(
 
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

Nej så tråkigt för honom, och för er.

Men Måns kommer säkert hitta sitt rätta hem snart nog :)
 
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

Tycker mest synd om honom. :(
Fast han går iofs omkring och spinner här hemma och verkar väldigt nöjd. Nyss låg han bredvid mig i sängen och tvättade mitt ansikte, det är inte ofta han visar sådan ömhet. :)
Jo, ett nytt bra hem finns säkert för honom någonstans där ute!
Som Mabuse skrev så är han ju en vacker katt. :love:
 
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

Du har gjort en superjobb vännen :bow:
 
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

Är han hos dig igen nu?

Trivs han som innekatt?

Han går inte på tapeter och möbler och sånt?

Jag kan ta hand om honom i så fall men problemet är bara att jag är borta på praktiken + är i stallet varje dag..

Klarar han ensamheten så kan jag ge honom en massa kärlek och han kan få förbli ensamkatt om han trivs med det! :bump:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

synd att han inte kan få stanna permanent hos er då det låter som han valt sin matte o husse... :(
 
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

:) Hej Linn
Tack för att du erbjuder dig, det skulle kännas skönt om han kunde vara någon annan stans iaf under jullovet, men samtidigt känns det lite dåligt att flytta runt honom.
Han river inte på något annat än sin klöspelare! Hoppar aldrig upp på bord heller.
Just nu är han inte ensam så ofta då sambon är hemma mycket, men när han åker så kommer jag vara borta minst 8 timmar från honom varje dag då jag kommer äta middag hos mamma efter jag varit i stallet.
Sedan arbetstränar jag på torsdagar och fredagar också, även om jag inte vet om jag orkar det just nu. Klarade inte av att åka dit idag pga förlamande ångest. :crazy:

Men nu var det Måns vi talade om! ;)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag behöver skriva av mig känner jag. Har under några dagars tid haft en gnagande oroskänsla över att flytta och inte kunna ta med mina...
Svar
8
· Visningar
1 360
Senast: fiao
·
Övr. Katt Turbo som kom till oss som 7-veckors kattunge på en vikt av 400 gr. http://i26.photobucket.com/albums/c144/Fernstrom77/DSCI0005.jpg...
Svar
5
· Visningar
939
Senast: pippilotta
·
Övr. Hund Nu är vi nära slutet... Eftersom Lucas inte blivit bra efter alla operationer så bestämde vi en ny tid hos veterinären. Mamma åkte...
Svar
3
· Visningar
901
Senast: plymen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp