Kommer vi att lösa klimatkrisen?

Kommer vi att lösa klimatkrisen?

  • Ja, absolut!

    Röster: 1 1,4%
  • Till viss del, och det är tillräckligt.

    Röster: 4 5,8%
  • Till viss del, men inte tillräckligt.

    Röster: 31 44,9%
  • Inte alls, det är kört!

    Röster: 33 47,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    69
Det är en yrkesskada att inte vara alltför tvärsäker :D
Ja det finns ju gott om modelleringar kring koldioxidbudget, hur snabbt utsläppen måste minska osv men sen beror det ju på politisk vilja (och vilja att rösta fram sån politik).

Sen är det ju just modelleringar. Vi kan försöka förutspå mha vetenskapen men exakt vid vilka temperaturer vad händer vet vi ju inte.

Nu har vi ca 1 grad uppvärmning. Förhoppningen är att hålla sig under 1.5-2, men det är bråttom. Vi går snarare mot 4.

Tillägg: glömde slutklämmen ;) någon förhoppning om att vända det hela finns nog inte, men att begränsa uppvärmningen och skadorna.

Svaren på pollen blir ju rena spekulationer/känsla. Likaså att jag är mer benägen att tro att vi flyttar till mars än dör ut som art (men det är inte så vetenskapligt förankrat).
 

Liknande trådar

Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
2 557
Senast: Badtz Maru
·
  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 086
Senast: Wingates
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 892
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 946
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp