Kompisar som skräpar ner vid besök

Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Jaha, nu var duken nyinköpt också. Varför inte unik, knypplad för hundra år sedan av en älskad farmors mor? Eftersom du ändå lägger till lite egna parametrar eller flyttar fokus lite grand för varje inlägg, menar jag;)

Spelar det någon roll om den är nyinköpt eller inte? Vet du alltid om den är nyinköpt eller älskvärd från en älskad farmor i varje hem du kommer hem till?

Mina vänner blir nog inte just ledsna om någon spiller på deras dukar. Om du blir ledsen av sådant är det väl bäst att inte lägga på duken eller inte bjuda hem folk.

Vilken tur att du har så toleranta vänner som inte bryr sig om sina saker



Det är klart att jag ber om ursäkt. Och börjar hälla salt osv. Nu lägger du till eget igen.

Det var inte vad du skrev, du skrev att du aldrig skulle erbjuda dig

Jag är lite förvånad över att du tycker att en duk är så märkvärdig, eftersom du själv skulle ta med din icke rumsrena valp när du går på besök. I min värld är hundkiss mindre önskvärt än vin på en duk. Du verkade väldigt belåten över att du skulle ta med en handduk för att torka upp efter hunden - men gällde det mina mattor och min soffa så skulle du få komma först när valpen blivit rumsren, faktiskt.

Duken var ditt exempel, jag tycker inte den är märkvärdig ( vem är det som lägger till?) Jag uttryckte mig heller inte märkvärdigt att jag tar med mig en handduk för att torka av hunden. I övrigt är hon rumsren ( vad det nu har med saken att göra?), men fortfarande ung och det kan hända olyckor. Jag frågar mina vänner först om det är ok att ta med henne och de vet att jag städar upp och håller koll på henne så det brukar vara ok. Hon får inte vara i andras soffor
 
Senast ändrad:
Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Jag skrev:

Du får gärna skjuta mig men jag har aldrig erbjudit mig att köpa en ny duk eller ens att ta hem den och lämna in den på kemtvätt

Inte att jag inte skulle be om ursäkt eller hälla på salt för att minska skadan.

Men snälla människa, det var ju DU som blandade in att duken var nyinköpt. Inte jag. Jag ger nog upp här:banghead:
 
Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Jag skrev:



Inte att jag inte skulle be om ursäkt eller hälla på salt för att minska skadan.

Men snälla människa, det var ju DU som blandade in att duken var nyinköpt. Inte jag. Jag ger nog upp här:banghead:

Ja, det var jag som skrev att den kunde vart nyinköpt ( spelar det någon roll om man gillar den, om den är en dag gammal eller 3 månader?). Det var däremot ditt exempel med just duken, vilket var vad jag svarade på. JAG har inte nämnt att jag skulle gråta blod om jag fick rödvin på en duk?

Men om du nu ber om ursäkt eller försöker rädda duken, så GÖR DU ju en gest att du bryr dig och vill hjälpa till. OM du häller salt på duken, ja, då har du ju HJÄLPT värden/värdinnan och GJORT något åt det. Det är ju det jag menar att mina gäster inte gör, och det är det jag blir ledsen över och ville ha någon form av hjälp med här från början. Att de LÅTER chocklad kladdas med utan att bry sig om att torka upp, att de spiller och låter det va... Ni har ju redan sagt ett antal gånger i tråden att det är sådant som händer, och man får räkna med det om man har folk hemma. Nu helt plötsligt så vänder du och ser själv till att du faktiskt bryr dig och hjälper till på den punkten? Eller?
 
Senast ändrad:
Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Jag sitter inte och tittar på när min polare blir ledsen över hennes nyinköpta duk utan att bry mig mer.


Blir folk verkligen ledsna över att få spill på en nyinköpt ....DUK?:crazy:

En vanlig tygtrasa, finns hur många som helst för femman på myrorna.....:meh:

Jag förstår inte heller hur du ORKAR irritera dig över sådana här skitsaker...förlite att göra?, ja menar att tycka att gäster inte ska smula om de får något att äta...vem orkar bry sig om några smulor.

Kanske det är Grana som smulat när hon var hemma hos dig?:laugh:

*var får din hund vara och vad får den göra inne-inget?*
 
Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Blir folk verkligen ledsna över att få spill på en nyinköpt ....DUK?:crazy:

Hade den vart ny hade jag blivit ledsen av rödvin som inte går bort, men nu var det inte jag som skrev om duken och inte mitt exempel

En vanlig tygtrasa, finns hur många som helst för femman på myrorna.....:meh:

Absolt, om nu en tygtrasa är detsamma som duk? Själv brukar mina dukar kosta runt 200 spänn för en vanlig löpare för bordet. Jag brukar inte handla på myrorna, vad det nu har med saken att göra?

Jag förstår inte heller hur du ORKAR irritera dig över sådana här skitsaker...förlite att göra?, ja menar att tycka att gäster inte ska smula om de får något att äta...vem orkar bry sig om några smulor.

Om du läser tråden så handlar det inte enbart om några smulor tråden handlar om. Har du för lite att göra som orkar kommentera utan en enda vettig kommentar att komma med?

Kanske det är Grana som smulat när hon var hemma hos dig?:laugh:

Tror du det? På vilka grunder då? Vet du hur ofta Grana och jag träffas? Vill du ha svar, eller bara göra dig dum ?Så nej, det handlar inte om Grana alls.

*var får din hund vara och vad får den göra inne-inget?*

Min hund får vara nästan precis var hon vill hemma. Hon sover i soffan eller sängen, har även ett par bäddar på golvet om hon hellre vill vara där. Hon får gärna sitta i fönstret i storarummet där det är undanplockat från blomkrukor och där hon hoppar upp från soffan. Hon får leka inne hur mycket hon vill, hon får köttiga och blodiga ben att äta rätt på golvet. Ja, jag har inte så mycket gränser på henne alls faktiskt, men jag städar efter hennes framfarter då hon vart i lera, badat i sjöar, hoppat i grus eller torkar henne när hon är blöt...Däremot får hon INTE vara på borden och hon får inte vara "som hemma" hos andra. Vad är ditt problem i vad min hund får göra hemma och inte? Vad har det med min tråd att göra? OCH jag tror att just Grana kan bekräfta allt det jag skrev nu om hon har sett mina fb-bilder på precis allt detta...
 
Senast ändrad:
Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Min hund får vara nästan precis var hon vill hemma. Hon sover i soffan eller sängen, har även ett par bäddar på golvet om hon hellre vill vara där. Hon får gärna sitta i fönstret i storarummet där det är undanplockat från blomkrukor och där hon hoppar upp från soffan. Hon får leka inne hur mycket hon vill, hon får köttiga och blodiga ben att äta rätt på golvet. Ja, jag har inte så mycket gränser på henne alls faktiskt, men jag städar efter hennes framfarter då hon vart i lera, badat i sjöar, hoppat i grus eller torkar henne när hon är blöt...Däremot får hon INTE vara på borden och hon får inte vara "som hemma" hos andra. Vad är ditt problem i vad min hund får göra hemma och inte? Vad har det med min tråd att göra? OCH jag tror att just Grana kan bekräfta allt det jag skrev nu om hon har sett mina fb-bilder på precis allt detta...

Ja det kan jag bekräfta :D


Men en ska jag tänkt på nu när tråden utvecklas som den gör.
Och vet inte om det är fel att skriva det eller inte.
Men Makaronen. Jag tror du mest känner att ingen får tycka illa om dig. Du är noga med allt så ingen ska störa sig. Men det kan ju också gå till överdrift.
Du skev om skyldigheter.. Jag tror DU tycker du har skyldigheter.
Jag skulle verkligen inte vilja att nån byter lakan, köper ny duk osv Och jag skulle inte vilja höra en massa ursäkter. Och skulle personen älta det, skulle jag nog ryta till. Det hände en olycka, so what...
En sak har min man lärt mig av min man. Och när vi träffades så kunde jag kanske beklaga mig över en sak som gick sönder. Och han sa *men det är ju bara en sak*
Är faktiskt glad att jag har det tänket nu. Jag orkar inte gråta över en sak. Visst tråkigt om det är ett minne, men jag har även minnen i huvudet. TYcker det är mer värt faktiskt.
Folk har haft sönder glas här (som kanske bara jag haft 4 av), spillt på dukar osv.. Men nä, det gör mig inget. Jag sätter värde i andra saker i livet än saker...
 
Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Föräldrar? I plural? Hur vanligt tycker du att det verkar vara?

Om jag var sysselsatt med t ex att fixa fika så skulle jag säga att Du får hålla koll på Putte själv nu, jag är upptagen - om jag trodde att det behövde sägas. Tror att det är effektivare än att samla på sig ilska och pysa ut den på internet, faktiskt.

Finns en till aktuell tråd skriven av någon annan med liknande problem, så minst två - plural ok att använda!
 
Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Ja det kan jag bekräfta :D

Tack, vi tycker olika, men jag gillar dig ändå och uppskattar att du bekräftade detta iallafall :)


Men en ska jag tänkt på nu när tråden utvecklas som den gör.
Och vet inte om det är fel att skriva det eller inte.
Men Makaronen. Jag tror du mest känner att ingen får tycka illa om dig. Du är noga med allt så ingen ska störa sig. Men det kan ju också gå till överdrift.

Du kan ha rätt i det, men just i detta fallet ( i tråden) så är det ju så att jag faktiskt är noga med vad jag gör hos andra, vill inte förstöra och vill göra rätt för mig, och vill ha lite av samma respekt tillbaka.

Du skev om skyldigheter.. Jag tror DU tycker du har skyldigheter.

Jag behandlar andra efter hur jag själv vill ha det. Tycker jag det är fel med en bajsblöja på golvet, hade jag aldrig lämnat en själv ( nu har jag ju inte barn, men en jämförelse). Jag har absolut förståelse för olyckor, men inte att man får "svina" hur som helst bara för att man är hos någon annan.
Jag skulle verkligen inte vilja att nån byter lakan, köper ny duk osv Och jag skulle inte vilja höra en massa ursäkter. Och skulle personen älta det, skulle jag nog ryta till. Det hände en olycka, so what...

Kanske överdrivet att byta lakan, skrivet av mig, men ett erbjudande om att hjälpa till, be om ursäkt och kanske hjälpa till att tvätta dem.

En sak har min man lärt mig av min man. Och när vi träffades så kunde jag kanske beklaga mig över en sak som gick sönder. Och han sa *men det är ju bara en sak*

Jag kan hålla med, men vissa saker är mer än saker i sig. Jag köper ibland saker väldigt dyrt, bara för att jag fastnar och älskar dem. Det är inte roligt att få dem förstörda oavsett om det "bara" är en pryl..


Är faktiskt glad att jag har det tänket nu. Jag orkar inte gråta över en sak. Visst tråkigt om det är ett minne, men jag har även minnen i huvudet. TYcker det är mer värt faktiskt.
Folk har haft sönder glas här (som kanske bara jag haft 4 av), spillt på dukar osv.. Men nä, det gör mig inget. Jag sätter värde i andra saker i livet än saker...

En del saker berör mig inte heller, men jag tycker ändå att man kan visa respekt för andras grejer i deras hem. En soffa ( som jag beklagat mig mycket över i tråden) är ganska dyr, och det är inte kul att spara i flera månader innan köpet, och sen går det ett besök och en unge förstör den. Jag blir ledsen om än inte hysterisk som vissa verkar tro..
 

Liknande trådar

Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 733
Senast: Voeux
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 631
Senast: anna_panna
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 039
Senast: Migo
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 279
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp