Komplett utrustning

L

lotgo

Jag ska, efter många års uppehåll börja rida igen, som medryttare,. Vad ska jag köpa för ridutrustning? Vad är det som gäller?
/L
 
Hjälm, ridbyxor, ridskor eller ridstövlar är det som jag absolut inte kan vara utan. Jag vill helst ha handskar också eftersom jag får blåsor av att titta på ett par tyglar! *tunnhudad* Dessutom blir det ju snart kallt.

Tröjor och jackor har du säkert några redan?
 
Ridsockor, skyddsväst, spö/sporrar? för övrigt tyckte jag att majola tog med det mesta, men det finns ju väldigt mycket annat man kan köpa som man egentligen inte behöver... Konstigt nog köper man det ändå! :o :D
 

Liknande trådar

Utrustning Efter ett par års uppehåll från ridning ska jag nu köpa mig en ny häst och har insett att min lastgamla hjälm har gjort sitt. Så jag...
2
Svar
34
· Visningar
1 025
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: skiesabove
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 218
Senast: hollypolly
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 833
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp