Bukefalos 26 år!

Komplett utrustning

L

lotgo

Jag ska, efter många års uppehåll börja rida igen, som medryttare,. Vad ska jag köpa för ridutrustning? Vad är det som gäller?
/L

Hjälm, ridbyxor, ridskor eller ridstövlar är det som jag absolut inte kan vara utan. Jag vill helst ha handskar också eftersom jag får blåsor av att titta på ett par tyglar! *tunnhudad* Dessutom blir det ju snart kallt.

Tröjor och jackor har du säkert några redan?

F

furreburre

Ridsockor, skyddsväst, spö/sporrar? för övrigt tyckte jag att majola tog med det mesta, men det finns ju väldigt mycket annat man kan köpa som man egentligen inte behöver... Konstigt nog köper man det ändå! :o :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag började för några år sedan rida igen efter ett långt uppehåll efter en olycka som gjorde mig ridrädd. Efter år som medryttare har...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 813
Tjatter Finns det några böcker man inte får missa/har ni gjort några fynd? Jag har precis börjat läsa igen efter ett lååångt uppehåll och vet...
Svar
8
· Visningar
290
Hästmänniskan Ni som håller på med hästar trots att ni är allergiska, hur gör ni? Jag planerar ju att börja rida igen efter lång paus. En aspekt av...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 471
Hästmänniskan Hej! För ca en vecka sedan så bröt jag Radius benet i min handled. Jag ska ha en gipsskena i ca 3-4 veckor. Nu undrar jag, när kan jag...
Svar
4
· Visningar
274

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundar i värmen
  • Kattbilder #7

Hästrelaterat

• Schabrak-tråden
  • Hur mycket gräs till fångponny?