Bukefalos 28 år!

Kompletterar ni?

F

Fjunet

Man hör ju ofta uttrycket "körning är bra komplement till ridning". Men hur har ni det? Rider ni era hästar också?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kompletterar nu?

Japp 2-3 dagar i veckan rids min, har medryttare som sköter markarbete, själv så rider jag för att komplettera körningen :) Eller för galopparbete (kondis för oss båda)

Gissar att din inte rids så mycket :)
 
Sv: Kompletterar nu?

Jag har faktiskt två små tjejer som vill rida honom. Men han hatar barn :crazy:
 
Sv: Kompletterar ni?

Nej, inte med shettisen. Inte jag iaf men han går ju på ridskola så han rids ju, fast inte direkt i utbildande syfte. Hade jag kunnat hade jag absolut ridit. Nu när det blir en större häst kommer vi komplettera båda med varandra.
 
Sv: Kompletterar ni?

Jag både rider och kör båda mina hästar. Det är alltid bra med omväxlande träning och vissa saker är lättare att träna när man rider, tex klättring och skritt i "jobbig" terräng. Jag löshoppar dom också en del, allt för att dom ska tycka att det är roligt att jobba!!
 
Sv: Kompletterar ni?

Jag kör och rider. Under sommaren blir det mest körning och under vintern mer utav ridning och tömkörning.
 
Sv: Kompletterar ni?

Jag rider ca 2dgr i veckan under tävlingssäsongen, då är det dressyr för tränare en gång och galopparbete en gång. Under vintern så rider jag 4 av 6 dgr då mest för att det är lättast att få plats i ridhuset. Det är ju jätte bra om hästen blir så mycket dressyrutbildad som möjligt!
/M
 
Sv: Kompletterar ni?

har svårt att rida då jag har shettis. men försöker komplettera med tömkörning, longerning och löshopning.
 
Sv: Kompletterar ni?

Va rider du inte! Frosty kunde lungt ta dig på en tur i skogen, ta på dig rullskridskorna så är det bara att hålla i manen sen! :rofl:
/M
 
Sv: Kompletterar ni?

ahaha .. jag tror at han skulle protestera högt eller iaf tycka ja gvar knäppare än vanligt!
problemet nu oxå är att han är för rund om magen så jag tror inte att jag skulle kunna stå över honom :angel:
 
Sv: Kompletterar ni?

Tyvärr så rids inte min häst så mkt, eftersom hon är en liten shettis :D Svårt o få tag i en liten medryttare... Varierar ändå med t.ex löshoppning,tömkörning o.s.v Man hittar alltid på nåt kul :banana:
 
Sv: Kompletterar ni?

Jag rider mest, kör då och då bara för omväxlings skull.
Tänker dock försöka köra liiiite oftare nu eftersom jag har upptäckt hur SKOJ det är :idea: :D
Jag är nybörjare, men hästen min är ju expert så hon får lära mig.. :p
 

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
392
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa jag har egentligen tänkt posta en tråd om torrfoder rätt länge, men eftersom jag har en bonusfråga så passar jag på att ställa den...
Svar
0
· Visningar
259
Senast: escodobe
·
Foder & Strö Jag har insett att jag behöver komplettera med höpellets till min gamla häst. Tandkoll utfördes för en månad sedan, och hästen har...
Svar
4
· Visningar
401
Senast: lizzie
·
Katthälsa Hur fodrar ni helst om ni kan välja? Antal måltider per dag? Hur ofta? Jag har tänkt att jag vill försöka ge Ping mat fler gånger per...
Svar
16
· Visningar
443
Senast: Whirlie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp