Kompostgaller

Silver Girl

Trådstartare
På kvällspromenaden fick jag syn på kompostgaller i en trädgård som användes som just kompostgaller. Tror faktiskt aldrig jag sett det förut, konstigt nog. Däremot används ju kompostgaller till en mängd andra saker.

Vad har ni det till? Eller sett andra använda det till?

Själv har jag det som hundgrind på min altan.

Har sett andra ha det som staket på camping, att hänga prisrosetter i eller som träningshjälp på hundkurs i rallylydnad (för att träna bakbenskontroll och momentet "backa framför".
 
När jag bodde hemma så hade vi det dels som grind till köksdörren (för att hindra grannars katter), dels till rasthage åt min kanin. :D
 
På kvällspromenaden fick jag syn på kompostgaller i en trädgård som användes som just kompostgaller. Tror faktiskt aldrig jag sett det förut, konstigt nog. Däremot används ju kompostgaller till en mängd andra saker.

Vad har ni det till? Eller sett andra använda det till?

Själv har jag det som hundgrind på min altan.

Har sett andra ha det som staket på camping, att hänga prisrosetter i eller som träningshjälp på hundkurs i rallylydnad (för att träna bakbenskontroll och momentet "backa framför".
😳 till en kompost? Har de ingen hund? 😂 Här används det inne för att stänga för dörröppningar, dela hundar i olika rum, så ytterdörren kan stå öppen och freda mat på diskbänken.
Ute i trädgården för att freda planteringar och stänga för ibland.
 
Jag har faktiskt använt kompostgaller till en kompost 😅 men även som rasthage åt marsvin samt för att stänga av en del av trädgården för småbarn.
 
Hos mig finns kompostgaller som klätterställning för ärtor och störbönor i pallkragelåda... :p
1618770157483.png

och även som klätterställning för gurkor i växthuset...
 
Stänga in mig och hunden i sovrummet under natten, annars så ska hon ha koll på vad katterna gör.
Stänga ute katterna från sovrummet, annars väcker de mig tidigt på morgonen.
Kycklinghage, hönshage och staket för de små lammen.
 
Jag har använt det som kompostgaller.

Fast tyckte de fungerade bättre som grindar för dörrar innan barnen hade vuxit ur sina spjälsängar och jag insåg att DET var mycket bättre som grind.

Förstärkt runt kaminen så att barnet i gåstol inte kom nära och kunde ta på den.
 
Här hemma används det som grindar i dörrhål och provisoriskt staket runt grönsakslandet. Kompostgaller är hundägarens bästa vän.
 
Köpte ett paket senast idag, för att jag behövde en spaljé till en pallkrage för ärtor att klättra på :laugh:

Annars används de mest som provisorisk kattbur för att ena innekatten ska få sitta lite på gräsmattan med vinden i pälsen.

Men när jag växte upp hade mina föräldrar en sådan kompost i trädgården och närmaste grannen har en nu.
 
Jag använder det som hundgrindar.

Såg det häromdagen användas som hage till kanin. Inte helt genomtänkt då det var extremt nära en trottoar, med endast en gles buske mellan trottoaren och "hagen". Busken var samtidigt så hög att jag inte såg hagen, inte förrän min ena hund störtade genom busken och ville ta kaninen... Nu var hunden kopplad och jag van vid att stoppa vid plötsliga händelser, men hon hade lätt kunnat mangla ner gallret och ta kaninen ändå just för att det var så nära, kan omöjligt ha varit mer än 40cm från trottoaren. Kaninstackaren blev ju livrädd, men hade som tur var ett litet hus av något slag i hagen att gömma sig i... (och nej, det fanns ingen kaninägare i närheten, huset på tomten var nedsläckt och såg tomt ut)
 
Stänga ute tamgässen från odlingslådan vid entrén. Gäss är destruktiva och nyfikna odjur och gillar örter 😂

Stänga bort saker som inte hundarna får komma åt
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 402
Senast: Snurrfian
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 596
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 046
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 709
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp