Kompress-fråga

MissFideli

Trådstartare
Läkaren tog bort ett födelsemärke på min rygg idag. Den satt precis på ryggraden i svanken, uselt ställe att ha kompresser och stygn på. Allt ska sitta i 3 v, men kompressen har redan, med hjälp av byxorna antar jag, börjat rulla upp sig i nederkant. Den sitter än så länge.
Hur gör jag?
 
När jag har tagit bort fläckar så har jag efter att såret torkat (något dygn eller två) tejpat med kirurgtejp direkt över såret. Iom ett aktivt jobb så har det fungerat absolut bäst.
Byte av tejp har skett under eller efter dusch, då har den lossnat fint. Låtit torka ordentligt och sen tejpat med ny.

Har gjort det här på alla mina ställen där jag tagit bort fläckar (typ 8-10st har tappat räkningen)
Har även tejpat efter att stygnen tagits bort för att hålla ihop lite under fortsatt läkning. Tveksamt om jag tycker ärren blev bättre av det, kanske på något ställe.
 
Att sätta kirurgtejp på ett speciellt ställe på ryggen på sig själv, var inte det enklaste kan jag lova. Men nu sitter de där.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ För drygt 2 v sen, plockades ett födelsemärke bort på min rygg. Det hade börjat klia och kliat ett tag. Till och från. Inget sår eller...
Svar
12
· Visningar
984
Senast: tgd
·
Kropp & Själ Har vi några läkare eller sköterskor här som kan svara på sårrelaterad fråga? Jag är opererad/sydd med resorberbar tråd för 1 1/2 v...
2
Svar
23
· Visningar
2 701
Senast: Lavinia
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 189
Senast: Enya
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp