Kompromissa om boendeort

Jag vill inte kompromissa eftersom det påverkar mig mest egentligen. Det blir jag som får pendla. Och det är jag som på riktigt mår psykiskt dåligt om det inte är fint runt omkring mig i mitt boende.

Nej men du startade en tråd som heter kompromissa om boende och ställde frågan hur man kompromissar. Men du vill inte kompromissa, och inte han heller, och ni vill inte bo isär. Vi på Buke kan liksom inte trolla ☺️
 
Haha nej på båda. Hen är helt ofarlig. Det är bara att det inte klickar där :p
Ok! Tänker att han liksom inte kan ta plats över många bostadsområden 😅. Finns inget där ni bor?

Men inget händer ju ändå så länge ni inte hum kompromissat klart så varför inte titta på allt som rör sig så länge. Även i områden ingen av er vill ha, så länge det är vagt intressant.

Det är ju en kompromiss… ingen får det den helst vill.

Apropå det är det ju han som ska hänga i huset dagarna i ända så några åsikter om hur det ska se ut inuti måste han väl ha? Till slut kanske det trumfar att ev bo bara en km eller två från den där blabla.

(själv bor jag i ett område som jag då verkligen aldrig skulle bo i, 5 km från mina lägenhetslängtande asfaltsfötter. Men skulle inte klara lämna min trädgård nu.)
 
Din sambo verkar rätt så omogen, bor inte ni i en av Sveriges större städer dessutom?
Alltså nej det finns väl anledningar till att de inte klickar som man får respektera. Jag tänker själv hur det skulle va om jag behövde bo nära någon jag avskyr. Nu avskyr jag iofs ingen så kan inte riktigt sätta mig in i det men försöker iaf. Sen kanske jag inte riktigt hade låtit det avgöra var jag vill bo.

Jo det gör vi. Och som överallt har priserna gått upp. Men vi ska eventuellt titta på ett hus som är estetiskt tilltalande men inte ligger i något av de områden vi tänkt, så ingen blir nöjd :p
 
Alltså nej det finns väl anledningar till att de inte klickar som man får respektera. Jag tänker själv hur det skulle va om jag behövde bo nära någon jag avskyr. Nu avskyr jag iofs ingen så kan inte riktigt sätta mig in i det men försöker iaf. Sen kanske jag inte riktigt hade låtit det avgöra var jag vill bo.

Jo det gör vi. Och som överallt har priserna gått upp. Men vi ska eventuellt titta på ett hus som är estetiskt tilltalande men inte ligger i något av de områden vi tänkt, så ingen blir nöjd :p

Alltså jag klickar inte ens med mina grannar men man kan säga hej om man ser varandra och sen gå förbi. Hade jag uteslutit områden för att jag inte klickar med folk skulle jag behöva lämna stan :D Men jag säger som ovan, hur många områden kan denna person sträcka sig över?
 
Alltså jag klickar inte ens med mina grannar men man kan säga hej om man ser varandra och sen gå förbi. Hade jag uteslutit områden för att jag inte klickar med folk skulle jag behöva lämna stan :D Men jag säger som ovan, hur många områden kan denna person sträcka sig över?
Håller med! Alltså om man verkligen inte vill möta någon så kan man ju ofta dessutom se till att undvika det... om den andra personen inte gillar honom heller är de nog båda nöjda med att låtsas att de inte ser varann t ex.
 
Jag tycker också att de låter fullständigt orimligt att undvika flera områden som är bra på andra sätt bara för att en viss person bor i närheten. Vi köpte lägenhet på samma gata som sambons ex, som betedde sig som ett svin mot honom och sårade honom djupt. Han tycker naturligtvis väldigt illa om människan, men det var aldrig på tal att det skulle påverka huruvida vi köpte lägenheten eller ej. Vi har stött på exet både en och två gånger, men det är ju liksom bara att man muttrar fram ett hej (eller inte ens det, om man inte känner för det) och promenerar vidare?
 
För att inte tala om att man ju aldrig kan kontrollera vad andra människor gör. Hux flux kanske det flyttar in någon som man inte tycker om. Ska man flytta någon annanstans då? Eller så kanske man kommer på - säg en månad efter att man har flyttat in - att man inte gillar grannen till höger (eller till vänster, eller mitt emot).
 
För att inte tala om att man ju aldrig kan kontrollera vad andra människor gör. Hux flux kanske det flyttar in någon som man inte tycker om. Ska man flytta någon annanstans då? Eller så kanske man kommer på - säg en månad efter att man har flyttat in - att man inte gillar grannen till höger (eller till vänster, eller mitt emot).
Beror väl lite på, jag hade kunnat flytta om jag får en ny jobbig granne tex en sån där kärring som har åsikter om allting.
Men jag har heller inte så svårt för att flytta och känna mig hemma i nytt boende.
Jag tycker grannar är jätteviktigt för mitt välmående en jobbig granne tar så mycket energi och jag vill ha frid där jag bor ( vara ifred i mitt fall )
 
Titta på områden som ingen av er har som önskemål? Det kanske är lättast att landa i att ni blir lika missnöjda. Får ena parten exakt som den vill så är det säkerligen något som kommer att ligga och skava sen.

Tycker ärligt talat att du framstår som mer trotsig än din sambo, du har ju redan gjort klart att du inte ens tänker kompromissa så vad är poängen med tråden?

Det bästa kanske vore om ni blev särbos? Jag hade iaf inte velat bo ihop med någon som anser sina egna preferenser vara så extremt mycket viktigare och mer värda än mina.
 
Beror väl lite på, jag hade kunnat flytta om jag får en ny jobbig granne tex en sån där kärring som har åsikter om allting.
Men jag har heller inte så svårt för att flytta och känna mig hemma i nytt boende.
Jag tycker grannar är jätteviktigt för mitt välmående en jobbig granne tar så mycket energi och jag vill ha frid där jag bor ( vara ifred i mitt fall )
Visst, men att köpa och sälja hus är inte helt enkelt. Vi stormtrivs dock med vår lösning - 200 meter till närmsta granne.... ;)
 
Problemet är ju att allt verkar säljas så himla fort. Liksom var på visning igår, det är redan sålt nu. Så ska vi gå på massa visningar kommer vi ju missa om vi gillar något för det finns ju noll tid för eftertanke.
Helt sinnessjukt egentligen varför ska bostadsaffärer gå så fort? Inget annat kräver ju val på sekunden. Typ största affären de flesta gör och noll betänketid.
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 914
Senast: kolblakkur
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 038
Senast: Habina
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Vi bor som en del av er kanske vet i en hyresrätt. En söt och charmig funkis som visserligen är på tok för liten för oss, men ligger...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
23 430
Senast: Gunnar
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 501
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp