Bukefalos 28 år!

Casteloro

Trådstartare
Hej Hej... Min häst har tidigare gått distans och har relativt bra grundkondition, när jag är ute och kör henne lunkar jag på i trav och ofta blir det mellan 1-2 mil då jag kör... Det funkar jättebra och hon blir bara lite lätt flåsig, ganska normalt. Men hur vet jag att hon har en ritkgit bra kondition?
 
Du tar pulsen 5 och 10 minter efter att du slutat jobba med henne (inte när du kommit in i stallet utan efter att du slutat trava). Efter 5 minuter ska pulsen vara under 100 slag/minut, efter 10 minuter under 70 och efter 30 minuter ska pulsen vara nere i det normala... Det är slagen efter 10 minuter som du ser konditionen på, ju lägre, ju bättre kondition. Men då krävs det ju att hon har jobbat ordentligt med hög puls för att du ska kunna räkna på dethär sättet. En häst som orkar trava i 2 mil borde ju ha ganska bra kondition...
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
979
Senast: Sirap
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 794
Senast: Mia_R
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: Cattis_E
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 650
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp