Bukefalos 28 år!

Kondylom trots hpv-vaccin?

Pathmaker

Trådstartare
Hej!
Har haft några små små plitliknande saker på en av blygdläpparna. Dem är inte stora, gör inte ont och kliar inte eller dylikt. Dem bara finns där. Jag har inte ont av dem bara undrar vad det är. Läste på lite själv och eftersom jag har tagit HPV-vaccin så ska jag inte kunna smittas av ex, kondylom. Men kanske har jag fått det ändå? O_o
Ingen av dem jag haft sex med har haft någon könssjukdom och jag har som sagt inte ont av knottrorna. Är bara nyfiken på vad det kan vara!

Någon som tror sig veta eller haft likadant? :)
Känns som vanliga plitor man kan få på armarna, så jag är inte direkt orolig :D
 
Sv: Kondylom trots hpv-vaccin?

Vaccinet ger inte 100% skydd och man kan ha kondylom utan att veta om det, att dina sexpartners sagt sig vara friska är alltså ingen garanti. Det är väldigt vanligt att bära på HPV-virus, så har man haft oskyddat sex med mer än någon enstaka person så är det stor risk att man kommit i kontakt med HPV-virus. Det kan vara kondylom du har, men det kan även vara något annat. Boka tid för undersökning om du vill veta vad det är.
 
Senast ändrad:
Sv: Kondylom trots hpv-vaccin?

Är det vita små pluppar? Då kan det vara kondylom.
Har själv haft det en gång i tonåren. Det behöver inte synas att man bär på det. Jag kan tex få ett utbrott när som. Men brände bort allt och det har aldrig kommit tillbaka. Dom jag hade legat med hade inga symtom alls. Så jag har ingen aning om vem som smittade mig.
Kolla upp det!
 
Sv: Kondylom trots hpv-vaccin?

Det finns massor av olika typer av hpv, och vaccinet täcker bara ett fåtal av dem. Så det kan mycket väl vara kondylom (som ju inte är farligt :)). Precis som Sedna säger kan man ju bära på det utan att veta det, så enda säkra skyddet är kondom.
 
Sv: Kondylom trots hpv-vaccin?

Det finns massor av olika typer av hpv, och vaccinet täcker bara ett fåtal av dem. Så det kan mycket väl vara kondylom (som ju inte är farligt :)). Precis som Sedna säger kan man ju bära på det utan att veta det, så enda säkra skyddet är kondom.

Kondylom kan mycket väl smitta trots kondom, tyvärr.
 
Sv: Kondylom trots hpv-vaccin?

Kl
Okaj det är så det ligger till!
Nej dem är inte vita, flagiga eller dylikt :)
Bara som vanliga hudfärgade små plitor.

Som sagt är jag inte orolig, läste att man kan få plitor där som kan vara vanliga hårsäckar. Tänkte bara spåna lite om någon hade någon idé :sneaky:
 
Sv: Kondylom trots hpv-vaccin?

Är dom hudfärgade hade inte jag varit orolig. När jag fick kondylom så var det vita prickar i grupp runt slidöppningen. Men dom kan säkert sätta sig överallt.
Det syntes rätt så bra och kändes knottrigt. Tänk dig färdigmogna vita finnar ggr 50 st på samma ställe.
Men som sagt, brände bort det hos gynekologen och det har aldrig kommit tillbaka.
 
Sv: Kondylom trots hpv-vaccin?

Inget fel med att du delar med dig av din erfarenhet, men utgå inte från att kondylom alltid är vita knottror. Kondylom kan även vara hudfärgade/rosa eller platta och knappt synas.
 

Liknande trådar

Relationer Anonymt nick pga känsligt! Hej! Jag har en tuff situation som jag skulle behöva stöd i! För att sammanfatta så kort jag kan (det blev...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 891
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag måste höra om ngn haft liknande eller kan ha ett hum om vad det kan vara. Jag har varit i kontakt med VC i förra veckan som sa att...
Svar
3
· Visningar
1 411
Senast: Maoam
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 617
Senast: As_Vegas
·
M
Hundhälsa Hej Jag och min sambo har en underbar westie hane på 6,5 år. Han är alltid pigg o jätteglad. Men enda sedan han var liten har han...
Svar
8
· Visningar
6 323
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp