Konkurrensverket vill bolagisera djursjukvården

(Ridsport)
Konkurrensverket anser att Jordbruksverket har dubbla roller inom djurhälsovården, vilket skapar misstro. Istället vill Konkurrensverket att sällskapsdjur och hästar ska vara de privata veterinärernas ansvar.

Läs mer...
 
Sv: Konkurrensverket vill bolagisera djursjukvården

Om distriktarna ska hålla sig till lantbruksdjur så vill det ju till att de privata veterinärerna har jour. Här är det omöjligt att få tag på någon annan veterinär än distriktarna på jourtid.
 
Sv: Konkurrensverket vill bolagisera djursjukvården

Om distriktarna ska hålla sig till lantbruksdjur så vill det ju till att de privata veterinärerna har jour. Här är det omöjligt att få tag på någon annan veterinär än distriktarna på jourtid.

Samma här finns inga privata som har jour.
 
Sv: Konkurrensverket vill bolagisera djursjukvården

Att samtidigt föreslå en bolagisering o att DV bara skall hålla på med lantbruksdjur tyder på att konkurensverket inte vet vad de sysslar med.
PL
 
Sv: Konkurrensverket vill bolagisera djursjukvården

Troligen är det ingen som lyssnar på konkurensverket i denna fråga längre.
PL
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
34
· Visningar
2 136
  • Artikel
Dagbok Ja, varför skriver jag här egentligen? Jag har skrivit här tidigare och slutat flera gånger om, men så kommer jag tillbaks igen. Varför...
Svar
6
· Visningar
743
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 730
Senast: starcraft
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp