Jag har rensat garderoben med inspiration därifrån. Stor lättnad i klädångesten, mycket nöjd.
 
Fick googla och råkade hamna på en sida där jag läste detta:
"Visualize your destination.Before you throw things away, visualize your ideal lifestyle. Goals such as, “I want to live clutter free” or “I want to be able to put things away,” are too broad. You must think in concrete terms, such as: “I want to live like a Goddess, surrounded by peace and beauty.”"

Och jag bara :rofl: Hur är det sista mera konkret än de första exemplen? :confused::rofl::rofl:
 
Fick googla och råkade hamna på en sida där jag läste detta:
"Visualize your destination.Before you throw things away, visualize your ideal lifestyle. Goals such as, “I want to live clutter free” or “I want to be able to put things away,” are too broad. You must think in concrete terms, such as: “I want to live like a Goddess, surrounded by peace and beauty.”"

Och jag bara :rofl: Hur är det sista mera konkret än de första exemplen? :confused::rofl::rofl:
Men det var ganska intressant, åtminstone det där med att bara behålla de som ger en glädje och vikningsmetoden. Jag har funderat på om det inte finns en bättre packningsmetod inför resor som får plats med mera, kanske detta kan funka! :D
 
Någon här som har provat att städa enligt konmari metoden?
Jag har rensat garderoben efter att ha läst hennes första bok, resulterade i att jag efteråt bara hade 1/4 av kläderna kvar däri :) Viker också de kläder jag har i byrå ungefär som hon beskriver, ger riktigt bra överblick!

Längre har jag dock inte kommit, men jag gillar sättet att tänka och fick en del aha-upplevelser när jag läste boken, även om hon blir lite överdriven ibland.
 
Dags att återuppta denna tråd. :)
Jag har precis läst boken. Just nu har jag mitt hem nedpackat i lådor och på lördag flyttar jag till min nya, ursnygga lägenhet. Kom i kontakt med metoden när jag funderade på hur jag ska göra för att hålla min nya lägenhet snygg, stilren och realtivt avskalad.
Jag gillar idén, även om den känns lite flummig på sin sätt.
 
Jag viker kläderna på det sättet numera! Superbra översikt och blir inte alls lika rörigt i lådorna. Däremot tackar jag inte kläderna och sånt..
 
Fick googla och råkade hamna på en sida där jag läste detta:
"Visualize your destination.Before you throw things away, visualize your ideal lifestyle. Goals such as, “I want to live clutter free” or “I want to be able to put things away,” are too broad. You must think in concrete terms, such as: “I want to live like a Goddess, surrounded by peace and beauty.”"

Och jag bara :rofl: Hur är det sista mera konkret än de första exemplen? :confused::rofl::rofl:

Förlåt men det här fick mig att börja skratta halvt hysteriskt :rofl:

Jag har inte läst så mycket om metoden, mer än att den verkar populär och omtyckt. Själv tycker jag att vissa delar låter rätt flummiga :angel:
 
Jag gillar Brita Hahne efter att ha varit med på ett seminarium för henne på IKEA (gratis!). Det är väl lite samma sak men mindre mumbo-jumbo :D Framförallt gillar jag verkligen hennes inställning att det ska vara trevligt att ordna till det och att man inte ska pressa sig till att göra allt på en gång. Väldigt kravlöst sas. Känns sådant här som ett "måste" för mig blir det inte av... :o
 
Jag tycker grunderna är bra- att bara ha prylar och kläder som ger dig glädje. Jag tror många har mkt saker av slentrian som inte har något behov.
 

Liknande trådar

Hemmet Nu har jag läst om den här metoden KonMari lite överallt, det går ut på att man bara ska behålla saker som "man blir glad av" eller som...
2
Svar
37
· Visningar
2 219
Hemmet Jag har plötsligt blivit invaderad av jättelika spyflugor :yuck: Vet inte varifrån de kommer. Städat och torkat av köket minutiöst. De...
2
Svar
36
· Visningar
855
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig för att få hjälp med en vuxen person som inte längre kan ta hand om sig själv? Det handlar om en person som har...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 983
Senast: BornAgain
·
Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
437
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp