Konserter och festivaler 2023

Gabby_Ossi

Trådstartare
Tänkte att vi kunde ha en tråd för livemusik under året, pepp inför och recensioner när man varit iväg. Kanske man kan möta upp någon buke-kompis om man ska på samma och inte har någon annan att gå med (eller bara vill ses ändå). :)

Jag har precis köpt biljett till den nya festivalen South Ocean i Malmö när jag såg att de bokat Florence + the Machine. De har varit ett av mina topp 5 band sedan typ 2010 (döpte mitt föl som föddes 2013 till Florence) och jag grämde mig när jag läst alla recensioner av spelningen i Stockholm förra året att jag inte åkte dit. Jag har lyssnat flitigt på livealbumet från Madison Square Garden och varje gång tänkt att nästa gång jag får chansen ska jag åka och se dem. Och så släpptes det på min födelsedag att de kommer till Malmö så jag tom slipper övernatta :banana:. Så nu hoppas jag på lite fler roliga släpp så man får ännu mer valuta för pengarna, blev så exalterad att jag köpte Early Bird pass till båda dagarna och tänkte inte på att det kanske skulle släppas biljetter till bara en dag längre fram... 😅 Och jag hoppas framförallt att det blir av, känns alltid lite osäkert när det är helt nystartat ganska stort arrangemang...

Någon mer som börjat peppa för någon festival eller spelning?
 
Peppar för att se Sabaton i Lund (och kanske Cph 😅 ) och Sweden Rock (har 4 dagars biljett!) såklart.

Men ffa är jag så taggad på att se VNV Nation 23e Februari i Köpenhamn! Så himla pepp alltså! Verkligen ett av mina favoritband som jag senast nog såg på Arvika festivalen 😅.
 
Tänkte att vi kunde ha en tråd för livemusik under året, pepp inför och recensioner när man varit iväg. Kanske man kan möta upp någon buke-kompis om man ska på samma och inte har någon annan att gå med (eller bara vill ses ändå). :)

Jag har precis köpt biljett till den nya festivalen South Ocean i Malmö när jag såg att de bokat Florence + the Machine. De har varit ett av mina topp 5 band sedan typ 2010 (döpte mitt föl som föddes 2013 till Florence) och jag grämde mig när jag läst alla recensioner av spelningen i Stockholm förra året att jag inte åkte dit. Jag har lyssnat flitigt på livealbumet från Madison Square Garden och varje gång tänkt att nästa gång jag får chansen ska jag åka och se dem. Och så släpptes det på min födelsedag att de kommer till Malmö så jag tom slipper övernatta :banana:. Så nu hoppas jag på lite fler roliga släpp så man får ännu mer valuta för pengarna, blev så exalterad att jag köpte Early Bird pass till båda dagarna och tänkte inte på att det kanske skulle släppas biljetter till bara en dag längre fram... 😅 Och jag hoppas framförallt att det blir av, känns alltid lite osäkert när det är helt nystartat ganska stort arrangemang...

Någon mer som börjat peppa för någon festival eller spelning?
Jag lyckades inte få tag på biljetter till spelningen med Patti Smith när den släpptes, men helt plötsligt så hade det kommit fler biljetter, så nu ska jag och mamma och moster se henne tillsammans, kommer bli fantastiskt!
Sen blir det resa till London i sommar för att se Blur på Wembley, är så jäkla pepp!
 
Jag är sugen på att se Stella Explorer på Mejeriet i Lund 25 februari! Får se om det lyckas bli av, beror mest på tid och ork, har inget planerat sällskap så behöver inte bestämma mig förrän nära in på. Jag är iaf ledig!
 
Men ffa är jag så taggad på att se VNV Nation 23e Februari i Köpenhamn! Så himla pepp alltså! Verkligen ett av mina favoritband som jag senast nog såg på Arvika festivalen 😅.
Jag ska se VNV 25:e! :love: Har inte sett dem sen innan covid, annars brukar vi gå varje gång de spelar i Gbg. Annan musiksmak har kommit och gått, men VNV har varit med sen 90-talet...
 
Det är säkert massa spelningar på gång, men det jag helst ser är lite mer underground och blir inte offentligt jättelångt innan. I mars blir det bla Carbon based lifeforms som jag vet nu. :)
 
Jag är sugen på Ozzy Osbourne för att han är en legend liksom, plus att det vore kul att se Judas Priest.
Alice Cooper har inga spelningar bokade i norden ännu, det närmaste är Hollywood Vampires nere i Europa och där vet jag inte hur sugen jag är än..
 
Juste, Kaj Holst spelar om en vecka. De är verkligen ett av Sveriges mest underskattade band!
 
Beast in black i Malmö 4/3! Och så Sweden rock i sommar, men jag kommer inte att köpa biljett utan bara hänga utanför
 
Jag har kommit in i en period där jag uppskattar svensk musik mycket mer. Tommy Nilsson och Toni Holgersson ska ut och spela i år.

Tog mig 14 personer innan jag fick ett ”ja” och sällskap till en spelning med Tommy … :D

Av internationella band är det brutalt många bra spelningar i år! Måste snart börja planera mitt liv det här året, känner jag. :banana:
 
Ska oxå på Depeche i maj. Har sett dom ett par gånger på senare år.
Har drömt om att åka på Way Out West i flera år. Får se om jag kan lura med mig maken i år.
 
Jag har kommit in i en period där jag uppskattar svensk musik mycket mer. Tommy Nilsson och Toni Holgersson ska ut och spela i år.

Tog mig 14 personer innan jag fick ett ”ja” och sällskap till en spelning med Tommy … :D

Av internationella band är det brutalt många bra spelningar i år! Måste snart börja planera mitt liv det här året, känner jag. :banana:
Så Toni Holgersson spelar igen? Han var så begåvad förr.
 
Jag är väl lite tråkig och mainstream, men jag ska gå på Coldplay i Göteborg i sommar. Ska bli super!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp