Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Konstant hunger!?

L

LillaMy

Adopterade en hitte katt för 2 veckor sedan. Tippar på att han är sisådär 4 månader kanske. Han verkar vara konstant hungrig. Har han precis ätit och vi sätter oss och äter far han som enn vettvilling och tigger mat. Skulle nog kunna äta hur mkt som helst om han finge. Han är avmaskad för en vecka sedan och jag kan inte se att det ärnågon mask i bajset. Han har fint hull också.
Nån som vet ? Ska det vara så? Är kattungar konstant hungriga?? :confused:

K

Kiddo

Katter - speciellt kattungar - äter ofta men lite. Speciellt kattungar - de ska ha mat flera gånger om dagen.

Ge honom en begränsad mängd (rekommendationer står på matförpackningen), utspritt vid flera tillfällen, givet vid regelbundna tider (exempelvis fem-sex gånger om dagen - frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, kvällsmål). Låt honom vänta om han gnäller - snart lär han sig att det kommer mat vissa tider och han lär sig hushålla lite. ;)

M

Marie_C

Har dom haft dålig mattillgång en längre tid brukar dom vilja ha mat jämt. Men gör som Mandalaki skrivit tycker jag!

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6461 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har en katt på sju månader, kastrerad, som får dubbelt så mycket Mush som det står på förpackningen, plus blötmat ibland när jag...
2
Svar
36
· Visningar
2 047
Katthälsa Hej! Söker lite tips om kattmat. Familjen har två 11 åriga syskon blandraskatter. Vi har haft de sedan de var kattungar och har ätit...
Svar
15
· Visningar
754
Katthälsa Jaha, då var det dags för lite spekulationer igen :D Min lilla Myra är ständigt hungrig. Så fort jag rör mig så springer hon runt mina...
2
Svar
22
· Visningar
5 694
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
1 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kompromissa om boendeort
  • Bryta upp med sambo (långt)
  • Vad gör vi CXXXII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar