K

kjelin01

jag har försökt lära min häst att buga,
men jag vet inte hur jag ska gå vidare.
han böjer sig och tar godis mellan benen.

men sen då????
:confused:
 
Min russkille bugar då jag lyfter upp ena frambenet och lockar med godis under magen. Då är det lättare att få dem att buga. Lärde mig detta på en cirkuskurs.

Cissi :bump:
 
Vad menar du?? Sen då?? Vad vill du att han ska göra?? Jag visar vad han ska göra med mycket tålamod och mycket beröm och godis. Buga, pussa på kind, lyfta höger resp. vänster fram, ha fantasi bara. Det går att göra mera men man måste tänka på att det kan bli fel också.
 
tack för svaret med benet!

det ska jag försöka med! :bump:

korven:

jag undrade bara hur man gör på rätt sätt, så dte inte blir onödiga misstag
 
varför lära konster?? har inte riktigt förstått iden med det!
 

Liknande trådar

Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 245
Senast: mily
·
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 325
Senast: SiZo
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 984
Hästmänniskan Hej! Jag har en lite konstig fråga. Jag har letat häst ett tag och det har gått ganska dåligt. Men det var en häst som jag hade ögonen...
Svar
2
· Visningar
1 064
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp