Bukefalos 28 år!

konstig blandning

CA

Trådstartare
hur kan man korsa en schäfer med en tax??
går det ens?
tycker det verkar lite konstigt, vad fler finns det för konstiga blandraser ni hört talas om/sett?
 
Sv: konstig blandning

Schäfer och tax går. fråga mej inte hur, men det går.
Vi har haft en sån blandning. Men han var 3 år gammal när vi övertog honom och enl dom fick han av så skulle tydligen mamman vara tax och pappan schäfer. :crazy: Hoppas verkligen det va tvärtom

Såg en annons om tax/dalmatiner valpar innan idag och har även sett om Groenendael(stavning)/cairn terrier :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: konstig blandning

Bara viljan finns, går allt!
Har sett en hundparning där hanhunden ställde sig i trappen för att nå upp och tiken makade sig tillrätta nedanför!
Såg även en minishettishingst som skulle på ett ardennersto! Han klättrade upp på en snöhög.
 
Sv: konstig blandning

Jag såg en ovanlig blandning på en annonssida för ett tag sen. Cane corso och puli. :p
 
Sv: konstig blandning

Vi har haft en "tax" (gatukorsning i taxstorlek) shäferblandis. Mamman var "tax" och pappan schäfer. Denna kull var INTE planerad.

Avkomman blev en riktig söting som mest liknade en schäfer fast med korta ben.

Labrador + Tax har jag också sett, dessvärre var den kullen planerad och det blev en kull till efter det...

Men "Labraxen" var väldigt söt och trevlig hund.
 
Sv: konstig blandning

prinsessfeminist skrev:
*lånar knapp*

Tax och schäfer? Busenkelt...
Vem har inte sett en Västgötaspets? ;)


Jag tänkte också på det.. Lillebror kom hem för någon vecka sen sa att han sett en grå tax med ett schäfer-huvud :eek: ;)


Tax/Staffordshire bullterrier.. Taxarna verkar poppis att blanda med.
 
Sv: konstig blandning

prinsessfeminist skrev:
*lånar knapp*

Tax och schäfer? Busenkelt...
Vem har inte sett en Västgötaspets? ;)

Hahaha.

Många trodde faktiskt att vår tax/schäfer var en förvuxen västgötaspets. En del gissade även på corgi :p
 
Sv: konstig blandning

hahha vilka roliga blandningar, nu känns inte min lika konstig, vilket jag brukar få höra annars=) Har en strävhårig tax/hamiltonstövare.. :p
 
Sv: konstig blandning

Jag har en bearded collie/riesenschnauser/tax! :)

Hans pappa var renrasig bearded collie, mamman 50 % bearded collie, 25% riesenschnauser och 25% tax!

Han ser ut som en renrasig bearded collie med lite av riesenschnauserns nosparti. Han är en sån hund som bara alla älskar! Han är verkligen supertrevlig och jättesnäll mot allt och alla. :love:
 
Sv: konstig blandning

Usch, jag har sett en hemsk blandning som såg ut att vara tax/labbe. Labbekropp på taxben, inte roligt. :(
 
Sv: konstig blandning

ja jag har sett en schäfer/tax-korning han var såååå cool-ful hahaha..... schäfertecknad, korta ben, lång rygg, medelstorlek.... han fick dock avlivas pga fel i ryggen.
 
Sv: konstig blandning

Min förra hund var en scharbador (schäfer-labrador) som innan han hamnade i min ägo roade sig med att uppvakta traktens tikar...så även min mammas västgötaspets.

De valparna såg väldigt roliga ut, långa i kroppen och lite högre o grövre än en västgötaspets + att de var svarta! Vi undrade hur de lyckade få till det...tiken måste ha stått på en stubbe eller nåt sånt!!
 
Sv: konstig blandning

En sådan var en bekant till mig hundvakt till en gång. Jag höll på att trilla baklänges när jag fick se den :eek:. Stort schäferhuvud på en liten taxkropp (nåja, lite större). Så fruktansvärt oproportionerlig! Jag förstår inte att den inte vippade på näsan hela tiden.

Det första jag tänkte var att den måste få väldiga förslitningsskador av att se ut så :(
 
Sv: konstig blandning

Mina svärföräldrar har haft en korsning tax/hamiltonstövare (resultatet av en tjuvparning av deras egna hundar). De fortsatte avla på den tiken de behöll för hon var en enastående jakthund. Hon parades med en tax och så har det fortsatt i några generationer och nu har vi en sonsons son till honom och han har också blivit pappa till valpar. Han är också en utomordentlig jakthund och detta är anledningen till att man fortsatt avla på en blandras, dock har det aldrig parats med annat än taxar. Här en bild på honom:

Maxweb.jpg
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: ryujaneiro
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 184
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Nu drar det ihop sig till Träckprov. Det finns många Lab att välja på. Jag önskar Ackrediterat lab registrerat i Swedac. Hittat ett än...
Svar
9
· Visningar
653
Hästvård Min häst har fått konstiga bulor/sår. Det började för någon månad sedan då hon fick en ärtstor bula med sår i mitten på sidan av magen...
Svar
6
· Visningar
648
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp