Konstig flytning på dräktigt sto

moon

Trådstartare
Hej på Er alla erfarna i avel

Har ett sto som inseminerades i mitten av Maj förra året. Hon går upp i vikt fint & mår bra.
För 2 veckor sedan fann jag intorkat svagt (genomskinligt) lila sekret runt vagina & under svansroten. Det var intorkat lite kristalicerat klet. Nu hände det för 2 dagar sedan igen så nu får jag gräva vidare i vad detta kan vara............

Är det någon här som vet vad det är ? Vill ju inte oroa mig i onödan för fölet el. stoet.
Har frågat min veterinär & en uppfödare i trakten som hållt på i många år. Men båda går bet på detta.
 
Senast ändrad:
Sv: Konstig flytning på dräktigt sto

Mitt sto hade liknande flytningar vid sin första dräktighet ungefär två månader före fölning. Det var under några dagar.

Fölet föddes friskt och är idag en kry fyraåring!
 
Sv: Konstig flytning på dräktigt sto

Mina båda ston har under sin dräktighet i början och någon gång här mot slutet haft flytningar som ser ut som "torkat pollen" alltså gult och lite grynigt. Men båda är fortf dräktiga och mår toppen.. Har försökt att läsa mig till detta och frågat runt men inte hittat mer än negativa saker ang flytningar! Så jag vet varken ut eller in..
Antar att det inte är något farligt eftersom mina båda har det..
 
Sv: Konstig flytning på dräktigt sto

Jag har samma sak på min häst, genomskinliga, sega, lite brunaktiga flytningar. Såg dem idag på henne och hon är på dygn 274. Hon är förstagångsfölare och jag hoppas på att det inte betyder ngt att det har dykt upp.....
 
Sv: Konstig flytning på dräktigt sto

Man ska nog låta bli att oroa sig för mkt, skulle en kastning ske kan man ändå inte stoppa det. Så länge stoet går upp i vikt oxh ser bra ut så är det nog ingen fara:)
 
Sv: Konstig flytning på dräktigt sto

Jag har samma sak på min häst, genomskinliga, sega, lite brunaktiga flytningar. Såg dem idag på henne och hon är på dygn 274. Hon är förstagångsfölare och jag hoppas på att det inte betyder ngt att det har dykt upp.....
Fick hon föl?
såhär 10 år senare!
 

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 474
Senast: Lisa2014
·
Avel Funderar på att köpa ett sto av en bekant, stoet är dräktigt...vem kommer att stå som uppfödare när fölet föds om 2 månader? blir det...
Svar
8
· Visningar
3 072
Senast: MetalFairy
·
Avel Strax får jag hem ett nytt sto som är dräktigt och funderar över hur jag ska göra med hagarna... Försökte igår använda plaststolpar...
Svar
3
· Visningar
1 102
Senast: Dingelass
·
Hästvård Mitt sto har nu varit hängig några dagar, hon går långsamt, hänger med huvet, ser trött och sliten ut rent ut sagt, det syns även på...
Svar
16
· Visningar
1 795
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp