Konstig känsla av hästägaren

Jag hade skickat ett meddelande till ägaren där jag helt enkelt skrivit följande;

"Hej,

eftersom mitt villkor med att häst X ska genomgå en veterinärbesiktning U.A inte uppfyllts vill jag härmed meddela att jag inte kommer vara fodervärd på häst X.
Jag önskar er all lycka framöver.

Hälsningar
Kladdkakesmet"


Du har då med all önskvärd tydlighet meddelat att du inte tänker vara fodervärd åt hästen.
Oavsett vad ägaren sen svarar dig så hade jag bara ignorerat det.

Hade också övervägt en anmälan till länsstyrelsen om hästen fortfarande är halt, och av veterinär obehandlad.
 
Jag vill backa ur detta , därför jag skapade tråden , för att få lite råd o tips osv. Så nej jag vill inte ta hästen på foder, beskrev bara hur våra konversationer såg ut
Säg som det är då 'jag är inte intresserad länge då du inte tycks vara intresserad av en besiktning' eller något likande.
 
Backa ur det här medan du kan!

Förutom allt alla sagt ovan så kan ju en skrupelfri ägare med tillgång till Metacam se till att hästen ges det tom besiktning. Då kan ju vissa besvär döljas ngt och den ev klarar besiktning beroende på skadans natur och vilken vet man får.

Hästen har varit halt upprepat
Ingen vet kollar hästen
Ingen vet varför den blir halt
Ingen kan då anpassa för att slippa hälta igen
Ägaren verkar jobbig
Du har inte provridit
De som sett hästen ridas säger att den reagerar vid uppsittning

Egentligen är ju typ en av ovanstående punkter nog för att låta bli.

Det finns ju en hel hög friska fodervärdshästar. Men mattar som är normala.
 
Säg som det är då 'jag är inte intresserad länge då du inte tycks vara intresserad av en besiktning' eller något likande.
Jag hade skickat ett meddelande till ägaren där jag helt enkelt skrivit följande;

"Hej,

eftersom mitt villkor med att häst X ska genomgå en veterinärbesiktning U.A inte uppfyllts vill jag härmed meddela att jag inte kommer vara fodervärd på häst X.
Jag önskar er all lycka framöver.

Hälsningar
Kladdkakesmet"


Du har då med all önskvärd tydlighet meddelat att du inte tänker vara fodervärd åt hästen.
Oavsett vad ägaren sen svarar dig så hade jag bara ignorerat det.

Hade också övervägt en anmälan till länsstyrelsen om hästen fortfarande är halt, och av veterinär obehandlad.
Hästägaren har varit anmäld förut ett par ggr för sin gamla häst som inte längre finns. Skriver detta så man förstår hurdan personen är litegrann, försöker inte sprida skvaller eller så. Därför jag såklart inte går ut med hens hamn eller annat som tyder på vem personen är.
 
Hästägaren har varit anmäld förut ett par ggr för sin gamla häst som inte längre finns. Skriver detta så man förstår hurdan personen är litegrann, försöker inte sprida skvaller eller så. Därför jag såklart inte går ut med hens hamn eller annat som tyder på vem personen är.
Ännu större anledning att undvika att ha något att göra med henne. Synd för hästen, bästa vore ju att hon inte har någon häst.
 
Eftersom hästen måste ”tränas” på uppsittning, samt oförklarlig hälta/smärta så kan ju det hänga ihop väldigt väl, dvs hästen har så pass ont att den protesterar när nån ska upp på ryggen. Alternativ sadeltvång. Alternativ bägge två.

Låter absolut som att det bara är bäddat för problem. Plus ägaren på det också.
 
Tycker med andra ord att du gör rätt i att avsluta. Berätta/skriv bara att eftersom hästen inte blir besiktigad eller går att rida så har du valt att gå vidare med en annan häst, och tackar för tiden ni haft.
 
Hästägaren har varit anmäld förut ett par ggr för sin gamla häst som inte längre finns. Skriver detta så man förstår hurdan personen är litegrann, försöker inte sprida skvaller eller så. Därför jag såklart inte går ut med hens hamn eller annat som tyder på vem personen är.

"Hej, det här känns inte seriöst så jag väljer att dra mig ur. Hoppas du hittar någon som kan ta hand om hästen på ett bra sätt, lycka till. Kladdkakssmet"
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 796
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp