Konstig kyckling?

MissFideli

Trådstartare
Jag lyckades tyvärr använda undermåliga fryspåsar till kycklingfiléer och de flesta blev frysskadade. Jag tänkte att jag skär bort det på de som är minst drabbade, men så såg jag att en såg ut såhär. Svårt att se på bilden, kanske.

Är detta pga frysskada eller är det nått annat? Kanske nått helt normalt? Den har liksom skivat sig, eller vad man ska säga.
20220808_172247.jpg
 
Jag lyckades tyvärr använda undermåliga fryspåsar till kycklingfiléer och de flesta blev frysskadade. Jag tänkte att jag skär bort det på de som är minst drabbade, men så såg jag att en såg ut såhär. Svårt att se på bilden, kanske.

Är detta pga frysskada eller är det nått annat? Kanske nått helt normalt? Den har liksom skivat sig, eller vad man ska säga.Visa bifogad fil 97297
Ser inget konstigt, :) så bara tillaga
 
Men vad skulle vara fel? Varför skulle maten var oätlig för att den blivit lite missformad vid styckning eller frysning?

Det har jag väl ändå inte sagt nått om? Jag frågade om det beror på frysskador, jag har lärt mig att man skär bort frysskadat kött.
Jag har inte skrivit nått om styckningens påverkan alls.
 
Vad är det du inte fattar, menar du? Det ser ut som en helt normal bröstfilé. De kan se olika ut beroende på styckaren. Mina ser bedrövliga ut men går utmärkt att äta ändå. :)

Jag fattar inte hur det kan bli så vid styckning, bara. Men det viktigaste är ju att den är ätbar, inte att jag blir expert på styckning 😅
 
Kan även bero på injecering av vätska i fileerna för att öka vikten på produkten. Kallas mördad i affär. Är det över 10% tillsatt vätska typ billig utländsk kyckling så blir köttet annorlunda.

Kanske är därför jag inte haft det så ofta förr, jag köpte ett annat märke denna gång. Billigare.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 704
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 105
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 569
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp