Bukefalos 28 år!

Konstig mage?

_moa_

Trådstartare
Såhär ser min häst mage ut (bild).

Han ser dräktig ut.. Hur tränar man bort den magen? Jag har försökt ett bra tag nu med det mesta. Han tränas ganska hårt också. Har inte analyserat höt, kan han ha brist på något? (höt ska analyseras, tror jag.)
Eller är det bara så att vissa hästar har en ölmage och det är inget att göra åt?
 
Sv: Konstig mage?

Våra hästar brukar se ut så i slutet av sommaren. De äter då fortfarande mycket gräs i hagen trots att det innehåller väldigt lite näring. Så tarmarna blir fulla med volym men inte så mycket mer. Se till att få analys på höt och gör en bra foderstat (kolla ffa proteinet, där brukar jag hitta boven), så ska du se att hästen är fin igen på några veckor.
Lycka till!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 039
Senast: mily
·
Träning R+ tränare i min omgivning har inga hästar som galopperar för fullt. Deras hästar står och moffar godis och hasar sedan några steg till...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
6 636
Hästvård Tänkte jag skulle ringa kliniken imorgon och höra mig för vad de tror, men skadar ju inte att bolla lite tankar innan dess. Min häst...
Svar
1
· Visningar
555
Senast: Ray
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 252
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp