Konstig mat under studietiden?

nickan1

Trådstartare
Har ni gjort någon konstig mat under er studietid? Det som var minst gott var fiskpinnar som gjordes i brödrosten med pulvermos i micron. Vi levde en period med enbart brödrost och mikro när spis och ugn var sönder och hyresvärden var långsam på att laga den. Dessutom kokade vi korv i mikron blev inte heller jättelyckat. Det var svårt att reglera lagom värme. Detta var längesen och kapaciteten på den mikrovågsugn vi hade var inte den bästa.
 
Havregrynsgröt gjord på havregryn och vatten i mikron som åts utan mjölk. Annars levde jag hela min studietid genom att variera följande två maträtter:
Maträtt 1: Purjolök, burkchampinjoner, kidneybönor och krossade tomater som åts med pasta.
Maträtt 2: purjolök, burkchampinjoner, kikärtor och kokosmjölk som åts med ris.
 
De dagar jag är i skolan och inte orkat fixa matlåda tar jag med en burk tonfisk och en förpackning kikärtor. Micrar det lite och äter sen. Tycker det är gott faktiskt :D
 
Couscous med stekta strimlade morötter och lök. Lite näringsfattigt kanske...

Gjorde ofta vita bönor i tomatsås som kryddats upp med stekt lök, vitlök, chili, kanske selleri eller paprika om det fanns. Åts med pommes. Det gör jag faktiskt fortfarande ibland.

Annars så åt jag mest linssoppa. Gjorde minst en stor gryta i veckan...
 
Konstig i den bemärkelsen vet jag inte, men under de dryga 1.5 år jag hittills pluggat har jag (med undantag för nu under praktiken) i stort sett uteslutande druckit/ätit drickyogurt, frallor och Loka till lunch. Det tycker mina kursare är lite udda iaf :D
 
Jag körde olika mat i olika perioder; under en mkt lång tid åt jag bara nudlar, under några månader enbart popcorn och ett tag bara torra havregryn. Inte särskilt näringsrikt, men hade inte ekonomi till så mycket annat. Tillsammans med vänner anordnades det picknick då och då - den mest underliga menyn jag kommer ihåg bestod av rökt lax med chokladpudding (ja, tillsammans) + folköl.
 
Så konstigt vet jag inte men åt i princip bara couscous med grönsaker och fetaost varje dag i 6 månader, sen åt jag matvete kokt med morötter och ärtor och grönsaksbuljong i 6 månader för att sedan äta couscous igen i några månader. Variation och matlagning var inte högsta prio i mitt liv direkt :o
 
Under större delen av min studietid har jag haft partners som har varit mitt i karriären, så jag har inte behövt vara så sparsam.

Har dock en konstig favorit, och det är spaghetti med ketchup, riven ost och - torrostade jordnötter.
 
Jag minns att jag käkade skinka och grädde till lunch. Inte så mättande, men övverraskande gott (tyckte jag då).
 
Min totala comfort food än idag, makaroner med makrill i tomatsås, creme fraiche, ohemula mängder vitlök och svartpeppar. Sååå gott, och alla är skeptiska tills de provat. :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp