Konstig måttbeskrivning på hörnbadkar

Lena Furberg

Trådstartare
Vårt badrum, är väldigt smalt, 131 cm brett, bara. Och behöver renoveras. Jag har hittat ett fint litet hörnbadkar som är 131X131 cm. Men i beskrivningen står nåt kryptiskt: "Måttet är mätt på det största stället och inte inne vid vägg". Va???? Nån som kan tyda den meningen...?
 
Vårt badrum, är väldigt smalt, 131 cm brett, bara. Och behöver renoveras. Jag har hittat ett fint litet hörnbadkar som är 131X131 cm. Men i beskrivningen står nåt kryptiskt: "Måttet är mätt på det största stället och inte inne vid vägg". Va???? Nån som kan tyda den meningen...?
Är det liksom rundat så att det går ut lite från där det lämnar väggen sas?
 
Vårt badrum, är väldigt smalt, 131 cm brett, bara. Och behöver renoveras. Jag har hittat ett fint litet hörnbadkar som är 131X131 cm. Men i beskrivningen står nåt kryptiskt: "Måttet är mätt på det största stället och inte inne vid vägg". Va???? Nån som kan tyda den meningen...?
OT, men var har du hittat det? Märke?
 
OT, men var har du hittat det? Märke?
50507948_379941929235593_3548787187258490880_n.jpg
 
Tänkte först att de menade att det inte var måtten mellan innerväggarna, alltså storleken på själva baddelen utan på hela badkaret men lite konstigt formulerat.
 
När jag går in och tittar på det så finns det en liten bild till under "huvudbilden" som är med måtten hur dom menar, den syns inte direkt. Klicka upp de små bilderna så ser du vad jag menar @Lena Furberg ;)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Just mitt barn är litet men jag vet att det kan förekomma i alla åldrar så jag lämnar prefix öppet. Och ja, jag vet att detta inte är...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
14 164
Senast: Sar
·
Hemmet Flyttar inom kort från min lägenhet med ett väldigt fint (om än litet) nyrenoverat och egendesignat badrum till en nybyggd lägenhet med...
Svar
13
· Visningar
6 361
Senast: Nizhoni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
699
H
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra, känner mig fullkomligt som en idiot som gjort tvärtemot det jag hållt stenhårt på tills för några dagar...
Svar
16
· Visningar
3 278
Senast: Hjalti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp