Konstig trötthet?

Jag tänkter också migrän

Mvh patient med kronisk migrän sedan snart 30 år.
Då är jag inte helt ute. Har mamma som haft migrän och syrran som säger sig ha det, känns inte orimligt då. Lustiga det kommit nu (Februari)
Ska se nästa anfall av det kommer om det lindras med medicin.
 
Även jag tycker att det låter som migrän, speciellt eftersom det redan finns inom släkten. Jag blir alltid extremt trött och kan få diffus värk i resten av kroppen när det drar igång, inte bara huvudet. Sova i ett kolsvart rum är det enda jag kan göra i stunden, har jag tur så har det gått över när jag vaknar men det varierar kraftigt. Har jag gjort något alls utöver det normala så är det nästan en garanti att jag kommer få ett anfall snart efteråt, eftersom det avvikande ger ett stresspåslag. Stress och hormoner är de största bovarna för mig - jag kan i stort sett säga exakt var i menscykeln jag befinner mig beroende på mängden skallebank... :cautious:
 
Även jag tycker att det låter som migrän, speciellt eftersom det redan finns inom släkten. Jag blir alltid extremt trött och kan få diffus värk i resten av kroppen när det drar igång, inte bara huvudet. Sova i ett kolsvart rum är det enda jag kan göra i stunden, har jag tur så har det gått över när jag vaknar men det varierar kraftigt. Har jag gjort något alls utöver det normala så är det nästan en garanti att jag kommer få ett anfall snart efteråt, eftersom det avvikande ger ett stresspåslag. Stress och hormoner är de största bovarna för mig - jag kan i stort sett säga exakt var i menscykeln jag befinner mig beroende på mängden skallebank... :cautious:
Mamma pratade om va relaterat till var hon befann sig i menscykeln förr, jag har haft oförskämt bra gällande mens m.m nu går på minipiller så svårt gissa vart skulle befinna mig i menscykeln, om det skulle va det som påverkar. Så kommer notera och se om hör ihop eller inte. :up:
Jag behöver inte kolsvart rum, men nånstans att sova och gärna va ifred, och som du skriver enda går att göra då.


Jag mår som sämst februari-maj.
Intressant, eftersom poppa upp nu i februari tidigast (som jag vet om), ger lite hopp :up:
 
Jo, det har jag i tanken med eftersom är snart 12mån hade mitt utbrott av Covid Dock så tror kan härleda dessa utbrott först till slutet av Februari.

@Happimess min syrra inne på det spåret med. Är arbetslös! Men händer ta lite längre promenader med häst, jag la till om den promenaden för enda som avvek från normala den dagen. Kan va sover fel tider, men bara så lustigt aldrig besvärat mig så va arbetslös och sova fel tider förr, kroppen kanske inte är så ung? 😅
Lurigt! Jag känner mer till att folk skulle få besvär kortare tid efter (typ upp till ett halvår), så det kanske inte är givet efter så lång tid som ett år. Hoppas oavsett att du får ordning på det och kan må okej.
 
Mamma pratade om va relaterat till var hon befann sig i menscykeln förr, jag har haft oförskämt bra gällande mens m.m nu går på minipiller så svårt gissa vart skulle befinna mig i menscykeln, om det skulle va det som påverkar. Så kommer notera och se om hör ihop eller inte. :up:

Jag glömde skriva att ålder också kan spela in. Ofta har man de värsta skoven mellan 30-40, och det stämmer i mitt fall, jag är snart 33 och är betydligt mer benägen att få migränanfall nu än när jag var i tjugoårsåldern, fast mitt liv är mycket lugnare. Min mor hade det likadant men säger att det helt klart klingat av ju äldre hon blivit.
 
TS, om du har en tillkommen trötthet behöver du ganska omgående ta reda på vad det kan komma sig av. Det kan, precis som andra skriver, vara allergi, rest efter Covid eller sköldkörteln. Det kan även vara symtom på mer allvarligt tillstånd så du pallrar dig iväg till vårdcentral ögonaböj och ser till att få blodprov tagna.
Är det sprutfobin som spökar så kan läkaren ge dig lite lugnande så du slipper vara rädd. 💜
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
743
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Ingen aning döpa tråden till, men nåja... behöver hjälp fundera ut var kan va för fel! Har efter månader gått "anfallsfri" och för åka...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: Halcyon
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 628

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp