Konstiga drömmar

Nahar

Trådstartare
Ja, jag vet att det är det tråkigaste som finns att lyssna på någon som berättar vad de drömt, men kan vi inte ha en tråd för drömmar som ändå bara måste skrivas ner nånstans?

Jag börjar: I natt drömde jag att jag var på guerillaträningsläger med Greta Thunberg, osäkert vem vi skulle kriga mot men alla soldater (inklusive min gamla gympalärare från grundskolan) var mycket imponerade av mina tåhävningar. Osäkert också varför tåhävningar var så viktigt för krigets utfall. Vaknade i alla fall med en stolt känsla i kroppen. Jag och mina vader alltså :D
 
Jag har drömt extremt intensivt i natt, ändå känns det inte som om jag har sovit någonting. :crazy: Mest stressdrömmar om jobbet, jag var ute och sprang med min gamla hund som hela tiden försökte springa ifrån mig, jag åkte världens läskigaste hiss upp till mitt våningsplan i huset där jag uppenbarligen bodde, men utan att sedan kunna hitta min lägenhet. Sedan vaknade jag abrupt med hjärtat i halsgropen vid fyratiden, helt övertygad om att någon ringde på dörrklockan. Katten sov dock lugnt fortfarande så kunde konstatera att det antagligen var inbillning.

Gissar att detta var mitt undermedvetna kliv över till en välbehövlig semester. :D
 
Haha mmm stressdrömmar.
Min hjärna bestämde sig för att vara i stallet, allt krånglade mer och mer, och oavsett hur sena vi blev pga yttre omständigheter kunde inte ridläraren stanna en minut längre än lektionens ordinarie tid. Kollade förtvivlat klockan hela tiden och såg hur mer och mer av lektionstiden rann iväg.
Vaknade så stressad och spänd att jag nästan grät :crazy:

Var väldigt glad att jag hade petat in bettskenan på kvällen!
 
Jag fattar verkligen inte det där "tråkigaste som finns är att lyssna på någon annans drömmar". Jag tycker det är både väldigt intressant och roligt?
Tror det är svårt att liksom fånga känslan? Saker är mycket roligare/speciellare i drömmen än när en berättar bitarna en minns. Sällan drömmar har någon bra storyline liksom
 
Jag kommer oftast inte ihåg vad jag har drömt men det gör inget för särbon förgyller min tillvaro med sina berättelser. Bland annat om när han visade sin kärlek genom att sno Justin Biebers Ferrari åt mig. Vi kom dock på att det var en dum idé att åka omkring i den så vi lämnade in den på loppis :up:
 
Själv var jag jättekaxig och sprang rakt mot ett enormt gäng vildsvin i en mörk skog härom natten. Trodde att jag skulle skrämma dem på flykt. När jag närmade mig började deras ögon glöda i mörkret. Typ hundratals. Gissa vem som flydde och vaknade med världens puls 😁
(nej tack, ingen behöver analysera detta) 😂
 
Jag kommer fortfarande väl ihåg natten jag drömde att stallet där jag jobbade hade en del för hästar och en del för dinosaurier, och jag var så jäkla fly förbannad för att den nya personalen hade läst hagschemat fel och släppt ut shetlandsponnierna med raptorerna!
Jag var smälla-i-skåpen-arg hela morgonen. :D
 
Jag drömmer mest om typ sömnad. Det mest frustrerande är att jag drömmer om så fina plagg men när jag vaknar inser jag att jag aldrig kommer hitta rätt tyg.

Vi pratade drömmar på jobbet innan jag gick på semester. En återkommande dröm för de flesta verkar vara att man kör och kör, ser brevlådan men det flyttas hela tiden längre bort. Frustrerande för en brevbärare!
 
Jag drömmer mest om typ sömnad. Det mest frustrerande är att jag drömmer om så fina plagg men när jag vaknar inser jag att jag aldrig kommer hitta rätt tyg.

Vi pratade drömmar på jobbet innan jag gick på semester. En återkommande dröm för de flesta verkar vara att man kör och kör, ser brevlådan men det flyttas hela tiden längre bort. Frustrerande för en brevbärare!
När jag skrev min avhandling drömde jag konstant om att gå vilse i arkiv jag aldrig varit i. Det var som ett dungeons and dragons spel varenda natt:crazy:
 
Någon som lider av sömnparalyser? Både jag, min mamma och min syster har i perioder. Mamma har värst. Flera gånger i veckan har hon riktiga skräckfilmsmardrömmar där hon är fast mellan dröm och verklighet. Jag brukar få paralyser när jag sovit dåligt en period, och oftast kommer de om jag går och lägger mig på dagen då. Syrran trodde ett tag att hon på riktigt hade spöken hemma. Hon hörde folk prata, någon viskade i hennes öra osv 😖 Men vi kom fram till att hon också har sömnparalyser. Sjukt obehagligt fenomen.
 
Kommer fortfarande ihåg en dröm från jag var liten. Jag sov ofta i mina föräldrars säng. Drömde en gång att när jag var på väg in dit så var där spöken istället, mina föräldrar hade tagit flykt till min brors rum. Fast spökena gjorde aldrig nåt, dom bara var där.

Minns inte om det var en annan dröm eller samma där det bodde en isbjörn i frysen. När den gick ut fick man gömma sig.


I natt var inte min dröm lika fantasirik, drömde att minin rymt och befann sig 10 mil bort. Såg henne via en efterlysning efter ägaren på tvn. Vaknade när vi hämtade transport för att hämta hem henne :D.
 
Någon som lider av sömnparalyser? Både jag, min mamma och min syster har i perioder. Mamma har värst. Flera gånger i veckan har hon riktiga skräckfilmsmardrömmar där hon är fast mellan dröm och verklighet. Jag brukar få paralyser när jag sovit dåligt en period, och oftast kommer de om jag går och lägger mig på dagen då. Syrran trodde ett tag att hon på riktigt hade spöken hemma. Hon hörde folk prata, någon viskade i hennes öra osv 😖 Men vi kom fram till att hon också har sömnparalyser. Sjukt obehagligt fenomen.
Jag har fått det ett par gånger. Dock är det värsta jag drömt under tiden att jag blev våldshånglad av Marilyn Manson, vilket var tillräckligt absurt för att jag skulle förstå att jag troligtvis drömde. Väldigt jobbigt att inte kunna röra sig dock.
 
Inatt drömde jag att min dotter skulle hyra en lägenhet av Carolina Gynning. Vi blev kompisar och resten av drömmen oroade jag mig över att vänskapen skulle ta slut om dottern och hennes kompisar gjorde märken i Gynnings möbler 🙃
 
Drömmer ofta att jag flyttar igen
Mina föräldrar lever och även syrran.
Sen händer en massa knas med lägenheten och hyresvärden.
Ungen är liten igen
Ibland drömmer jag att jag kommer för sent till jobbet och när jag kommer har vikarien ändrat om hela klassrummet och tagit över allt.
 
Jag har fått det ett par gånger. Dock är det värsta jag drömt under tiden att jag blev våldshånglad av Marilyn Manson, vilket var tillräckligt absurt för att jag skulle förstå att jag troligtvis drömde. Väldigt jobbigt att inte kunna röra sig dock.
Men fy 😖 😂

Jag drömmer oftast att någon står och skriker att jag måste komma, men jag kan inte röra mig. Eller att någon sitter på mig så att jag inte kan andas. Mamma drömmer oftast att någon eller några är i rummet eller försöker ta sig in och hon försöker tända lampan men hon kan inte röra sig.
 
Men fy 😖 😂

Jag drömmer oftast att någon står och skriker att jag måste komma, men jag kan inte röra mig. Eller att någon sitter på mig så att jag inte kan andas. Mamma drömmer oftast att någon eller några är i rummet eller försöker ta sig in och hon försöker tända lampan men hon kan inte röra sig.
Det där med att någon sitter på en! Tror det var därför Marilyn Manson hånglade, han var liksom på mig... Typ såhär:

Johann_Heinrich_Füssli_053.jpg
 
Jag har så länge jag minns nästan uteslutande drömt mardrömmar i olika grader. Några olika som har fastnat är:

Jag blev kidnappad och blev förd in i en grotta. Längst in i grottan stod en man iförd i endast vita smutsiga kalsonger, han vände sig om och då såg jag att han brutit armen så illa att ett ben stack upp ut ur huden. Då sa han att jag var tvungen att slicka på det utstickande benet (!) och de två männen bakom mig skulle tvinga mig om jag vägrade.

Jag gick i gymnasiet (i drömmen) och en kille var väldigt intresserad av mig och jag var väl också det lite, men hade tydligen en pojkvän som hade dött nyligen och var därför inte intresserad av att träffa någon ny. Den här killen accepterade dock inte det och det slutade med att han drog med mig till kyrkogården där han hade grävt upp min pojkväns lik som han sa att "jag måste kyssa eftersom jag är så kär i honom".

Jag drömmer inte alltid fullt så konstiga drömmar som ovan men en av de obehagligaste perioderna av drömmar jag minns är jag när drömde mycket om kulisser. Jag drömde att jag var på olika ställen och gjorde olika saker, tex. utomhus på en fotbollsplan. Men det var inte så stort som jag trodde, för när jag började gå åt något håll upptäckte jag att det bara var kulisser gjorda av typ målad kartong. Försökte ta sönder dom men gick aldrig att komma igenom.
 
Det där med att någon sitter på en! Tror det var därför Marilyn Manson hånglade, han var liksom på mig... Typ såhär:

Johann_Heinrich_Füssli_053.jpg
Usch. Har läst att det är de vanligaste sömnparalyserna, att man hör ett skrikande ljud och att det känns som att någon sitter på en. Kallades någonting förr som jag inte minns nu.
 
Ja, jag vet att det är det tråkigaste som finns att lyssna på någon som berättar vad de drömt, men kan vi inte ha en tråd för drömmar som ändå bara måste skrivas ner nånstans?

Jag börjar: I natt drömde jag att jag var på guerillaträningsläger med Greta Thunberg, osäkert vem vi skulle kriga mot men alla soldater (inklusive min gamla gympalärare från grundskolan) var mycket imponerade av mina tåhävningar. Osäkert också varför tåhävningar var så viktigt för krigets utfall. Vaknade i alla fall med en stolt känsla i kroppen. Jag och mina vader alltså :D

Jag brukar alltid tycka att det är intressant att höra vad sambon har drömt om då han dels drömmer ofta och konstiga drömmar och ibland väldigt sannolika drömmar.
Den bästa gången var när han drömde om att han satt i maskinen och skotade fram virke. Allt var lugnt tills maskinen av någon anledning höll på att tippa. Han gjorde allt han kunde för att förhindra katastrofen men tills slut fick han helt enkelt acceptera faktum. Precis när maskinen tippade så vaknade han och låg längst ut på kanten på sängen, med händerna mot väggen och höll emot för kung och fosterland så att han inte skulle ramla ner på golvet. Bakom honom, låg jag och tryckte mig det som gick mot hans rygg och därmed orsakade hans mardröm om maskintippning i skogen. Förmodligen frös jag och rullade då förstås i sömnen mot han som alltid är varm... vilket resulterade i att han som alltid är varm rullade undan... tills det inte gick längre. Sedan dess har vi inte haft för kallt i sovrummet och gubben har sluppit tippa med maskinen i John Blunds skog.:up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag kommer ofta ihåg vad jag har drömt, både detaljer om vad som händer, tankar och känslor jag har under tiden jag drömmer. Men, de...
Svar
1
· Visningar
485
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp