Konstiga drömmar

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Nahar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 464
  • Visningar Visningar 34 744
Inte mina drömmar, men för ett tag sedan ringde min bästa kompis efter att vi inte hade hörts på nästan en vecka.
Det var ingen idé att berätta hur jag haft det eller vad jag hade gjort, för det hade hon typ redan drömt, med vissa tokiga twister! 😂
Bl.a. att någon stått och kollat på mig när jag sov - natten innan hade jag glömt att låsa dörren! :nailbiting:
Och att jag haft besök av en snygging som egentligen var intresserad av mig men skyllde på sin bästa kompis som också var med - jag hade haft besök som kom ensam... 😇
Att min häst som varit konvalescent jättelänge nu mår mycket bättre - i drömmen hade han piafferat och gjort levader (jajamensan, hände varje dag i sjukrutan.) osv.

I natt har jag varit på museum och petade på en uppstoppad giraff som ramlade omkull.
Jag har även haft ett nytt jobb där jag skulle lyssna på 10 låtar av 10 olika indieband och ranka dem. För det skulle jag få 200 000 i halvåret. Alltså en årslön på 400 000 för att lyssna på och ranka tio låtar i halvåret.
Jag var supernöjd med mitt nya jobb.

Vaknade och insåg att jag inte alls hade detta härliga jobb :rage::(:p

Jag ska på solsemester och igår natt drömde jag att jag stod framför spegeln och skulle prova bikinis och så blev mitt ena bröst jättestort, form som en limpa! Och den andra krympte. Sen jämnade de ut sig igen och jag satte på mig en rosa bikini och det såg ok ut men så ställde jag mig i profil då hängde bägge brösten ner över naveln och bikinin satt hemskt. Sen vaknade jag av ren förskräckelse :D
Har du kollat på Idol? Det var en tjej där som sjöng en sång om sin ena patte som plötsligt blivit större än den andra.

Egentligen inte drömmar, men lite på gränsen til drömlandet ändå.

Jag var på weekendresa med min "crush".
Väl hemkommen vaknar jag två dagar i rad okristligt tidigt, och får i halvvaket tillstånd smått panik. Var är hon? Hon är inte här bredvid mig!!! Nej, givetvis inte, hon bor ju hemma hos sig :idea:

Den andra natten vaknar jag sedan på nytt senare på morgonen, ligger vaken kanske en minut, och hör henne sedan högt och tydligt säga "jag älskar dig" där min hjärna nu tydligen fått för sig att hon visst ligger bredvid mig :confused: Och trots att jag genast inser att det inte är på riktigt svarar jag nästan automatiskt.

Jag har enstaka gånger haft sådana här hörselhallucinationer, men då har de varit rätt kusliga. Men jag tycker det är rätt häftigt egentligen, hur mitt sinne tydligen gått helt in i den här resan och upplevelsen och det blev så intensivt att hjärnan hittade på lite fortsättning själv.

Inatt satte jag upp en lampa i ett rum. Det var en ganska konstigt lampa, typ en stor kylskåpsmagnet som var alldeles sladdrig, men det var inga problem. Nu var ju inte väggen magnetisk så fick skruva upp den ändå. Lampan hade heller inga sladdar eller batterier men det var nog inte relevant. Tyvärr hamnade den bakom en gardin, oklart varför den var där. Lös dock ganska bra, vet att jag funderade på hur många lumen den hade.

Jag har inga planer på att sätta upp en lampa på den väggen :cautious:

Häromnatten drömde jag om köttbullar.
De var INTE hemgjorda, viktigt!!!
De var INTE köpta/fabriksgjorda, viktigt!!!!

De såg ut som något mellanting kanske, såg helt normalt goda och saftiga ut faktiskt. Min mamma berättade hur hon hade gjort, hon hade aldrig tidigare gjort sådana. Hon gör sina köttbullar från scratch liksom och köper aldrig, men ville testa dessa (men de var ju inte köpes...??) eftersom de inte var köpeköttbullar heller.

Jag var SÅ förvirrad när jag vaknade. Det finns ju bara två typer av köttbullar. Det här var ju dock ett nytt påfund, ett slags mellanting, så bara så ni vet- JAG VAR FÖRST MED IDÉN! :p:idea:

Jag hade en så underlig dröm natten till igår. Vi bor i parhus, och jag drömde att jag plötsligt kom på att jag faktiskt äger den andra halvan av huset också. Jag hade glömt bort det, och jag hade inte varit där sedan 2010. Så jag gick in, och det var en så konstig upplevelse. Huset såg precis ut som vårt eget hus, men spegelvänt. Så är det i verkligheten också men i drömmen blev det bara en konstig twist på det hela, som en påminnelse om en parallell men spegelvänd verklighet på något vis. Det var dammigt och fullt av råttbajs, och under allt damm låg mina saker från 2010. Jag fattar inte ens hur min hjärna kommer ihåg allt det här. Det var skor, kläder och prylar som jag inte sett sen dess. Som att gå in i en dammig och smutsig tidskapsel.

I natt har jag ridit dressyrprogram för en person som jag misstänkte var död egentligen. Var mycket brydd över att hen var död och att jag inte riktigt visste om hen var det eller inte, men samtidigt kom hen med så fina och bra tips så jag bestämde mig för att jag kanske inte brydde mig... men kanske ändå för är det moraliskt rätt att utnyttja döda så här? Griftefrid? Mycket bryderier blev det.

Samtidigt som jag red höll jag på och rakade mina ögonbryn? De växte i en fasansfull takt och över hela ansiktet och om de fyllde ansiktet skulle det börja växa i ögonen och då kunde jag inte längre rida för då skulle jag inte se något. Så jag red alltså dressyr med lien fickspegel i ena handen, rakhyvel i andra, rakandes ansiktet. Medan en person som kanske var död kanske inte tittade på och gav mig tips. 🤷‍♀️

I natt har jag ridit dressyrprogram för en person som jag misstänkte var död egentligen. Var mycket brydd över att hen var död och att jag inte riktigt visste om hen var det eller inte, men samtidigt kom hen med så fina och bra tips så jag bestämde mig för att jag kanske inte brydde mig... men kanske ändå för är det moraliskt rätt att utnyttja döda så här? Griftefrid? Mycket bryderier blev det.

Samtidigt som jag red höll jag på och rakade mina ögonbryn? De växte i en fasansfull takt och över hela ansiktet och om de fyllde ansiktet skulle det börja växa i ögonen och då kunde jag inte längre rida för då skulle jag inte se något. Så jag red alltså dressyr med lien fickspegel i ena handen, rakhyvel i andra, rakandes ansiktet. Medan en person som kanske var död kanske inte tittade på och gav mig tips. 🤷‍♀️

Jag har ingen aning om hur en ska tyda den drömmen! :rofl:

Egentligen inte drömmar, men lite på gränsen til drömlandet ändå.

Jag var på weekendresa med min "crush".
Väl hemkommen vaknar jag två dagar i rad okristligt tidigt, och får i halvvaket tillstånd smått panik. Var är hon? Hon är inte här bredvid mig!!! Nej, givetvis inte, hon bor ju hemma hos sig :idea:

Den andra natten vaknar jag sedan på nytt senare på morgonen, ligger vaken kanske en minut, och hör henne sedan högt och tydligt säga "jag älskar dig" där min hjärna nu tydligen fått för sig att hon visst ligger bredvid mig :confused: Och trots att jag genast inser att det inte är på riktigt svarar jag nästan automatiskt.

Jag har enstaka gånger haft sådana här hörselhallucinationer, men då har de varit rätt kusliga. Men jag tycker det är rätt häftigt egentligen, hur mitt sinne tydligen gått helt in i den här resan och upplevelsen och det blev så intensivt att hjärnan hittade på lite fortsättning själv.
Jag drömmer ofta att personer jag varit mycket med är hos mig och kan vara helt förvirrad över var jag är också. Jätteofta verkligen. Kan sätta mig upp och undra var jag är och var pojkvännen/dejten är.
Har haft den typen av drömmar alltid.
Jag har även ringt och pratat med mitt sen länge döda ex i telefonen. Långa samtal och skrivit sms med honom och någon gång har han stått i dörröppningen och pratat med mig. Ibland undrar man..

Jag brukar ju, speciellt om jag är stressad, drömma att jag har två hästar jag glömt bort att sköta om.

Jag vaknade precis, och var i halvvaket tillstånd och lätt panik på väg ut. Jag måste ju sköta om mina... vaktlar. Vaktlar? Fåglar. Som tydligen bor i mitt inte existerande garage. Och medan jag tog mig på fötter och försökte hitta kläder var jag en aning lättad över att det här i varje fall inte var någon dum dröm om bortglömda hästar. De här stackars fåglarna fanns ju på riktigt. Eller. Vänta nu...
:meh:

Jag brukar ju, speciellt om jag är stressad, drömma att jag har två hästar jag glömt bort att sköta om.

Jag vaknade precis, och var i halvvaket tillstånd och lätt panik på väg ut. Jag måste ju sköta om mina... vaktlar. Vaktlar? Fåglar. Som tydligen bor i mitt inte existerande garage. Och medan jag tog mig på fötter och försökte hitta kläder var jag en aning lättad över att det här i varje fall inte var någon dum dröm om bortglömda hästar. De här stackars fåglarna fanns ju på riktigt. Eller. Vänta nu...
:meh:
Drömt liknande många gånger, och att jag går upp och är påväg för att ta hand om dom bortglömda hästarna. Men jag kommer aldrig fram och tiden går och paniken ökar.
Hästar som jag inte haft på många år 😂

I natt sov jag lite lite bättre än andra nätter det senaste, vilket givetvis gjorde att hjärnan passade på att drömma. Jag har sedan jag var barn drömt en mardröm om lejon titt som tätt. En riktigt hemsk mardröm om ett lejon som smög omkring mig och ville äta upp mig, jagade mig och jag var hysteriskt rädd i drömmen, hjärtat slog i rasande fart och lejonet kom emot mig hela tiden och liksom visste var jag var var jag än försökte gömma mig. Känns jättekonstigt att skriva ner den så här för det låter ju inte som en mardröm, men att drömma den har alltid varit fruktansvärt och den har varit liknande alltid. Nu som vuxen är det så tudelat när jag vaknar. Dels den här enorma rädslan som jag upplever i drömmen och som sitter kvar efteråt, men också när jag vaknar till och börjar tänka att det är ju bara ett lejon, helt ologisk rädsla och ologisk dröm.

Det var i alla fall en lättnad när alarmet ringde kan jag säga. Och jag tror helt ärligt att den här drömmen är anledningen till att jag inte tycker om katter alls egentligen. Till att jag tycker att de ser onda ut i ögonen.

I natt sov jag lite lite bättre än andra nätter det senaste, vilket givetvis gjorde att hjärnan passade på att drömma. Jag har sedan jag var barn drömt en mardröm om lejon titt som tätt. En riktigt hemsk mardröm om ett lejon som smög omkring mig och ville äta upp mig, jagade mig och jag var hysteriskt rädd i drömmen, hjärtat slog i rasande fart och lejonet kom emot mig hela tiden och liksom visste var jag var var jag än försökte gömma mig. Känns jättekonstigt att skriva ner den så här för det låter ju inte som en mardröm, men att drömma den har alltid varit fruktansvärt och den har varit liknande alltid. Nu som vuxen är det så tudelat när jag vaknar. Dels den här enorma rädslan som jag upplever i drömmen och som sitter kvar efteråt, men också när jag vaknar till och börjar tänka att det är ju bara ett lejon, helt ologisk rädsla och ologisk dröm.

Det var i alla fall en lättnad när alarmet ringde kan jag säga. Och jag tror helt ärligt att den här drömmen är anledningen till att jag inte tycker om katter alls egentligen. Till att jag tycker att de ser onda ut i ögonen.
Alltså jag har en återkommande mardröm om en trälåda (typ 30x20x10 i storlek) med armar, ben, antenn på "huvudet" och påmålat ansikte. Den kommer alltid ut från under något och sjunger "Ooga-Chaka Ooga-Ooga Ooga-Chaka Ooga-Ooga Ooga-Chaka Ooga-Ooga" delen från Hooked on a feeling. Den förföljer mig och jag kan aldrig komma från den.
Ren och skär skräck varje gång.
Hatar den låten :cautious:

Din lejondröm är ju rimlig ändå 😅

Men hej stressdrömmar! Ja, jag vet att jag inte mår jättebra nu, jag vet att jag är orolig och rätt hjälplös inför situationen.

Men måste ni låta mig vakna klockan 5, efter att jag åkt någon konstig buss och blivit försenad från första skoldagen i högstadiet?
Snälla, det är över 30 år sedan jag började högstadiet, jag åker aldrig buss, och jag har drömt alla tänkbara variationer av de här händelserna så länge jag kan minnas.

Vad blir det i morgon? Att jag står på scen och ska delta i en teaterföreställning utan att ha någon aning om manuskriptet eller ha övat? Eller blir det matematikprov?
Den som lever får se. :cautious:

Alltså jag har en återkommande mardröm om en trälåda (typ 30x20x10 i storlek) med armar, ben, antenn på "huvudet" och påmålat ansikte. Den kommer alltid ut från under något och sjunger "Ooga-Chaka Ooga-Ooga Ooga-Chaka Ooga-Ooga Ooga-Chaka Ooga-Ooga" delen från Hooked on a feeling. Den förföljer mig och jag kan aldrig komma från den.
Ren och skär skräck varje gång.
Hatar den låten :cautious:

Din lejondröm är ju rimlig ändå 😅
Förlåt att jag skrattar! Men vilken dröm! Okej, min kan verka mer logisk i jämförelse! Drömmar är sjuka, verkligen. jag drömmer så märkliga saker så jag kan faktiskt förstå din också, vad fanken håller hjärnor på med!

I natt drömde jag att jag och min mamma skulle hälsa på min moster. Vi hade med oss varsin väska och en grå pirra. Mamma tänkte lämna pirran på parkeringen, som var ett stort gräsfält utan en enda bil, men jag tog med den för ”folk snor den annars”. Sen kom vi till huset och skulle till en reception som låg på våning 22.
Jag är höjdrädd. :crazy:
Försökte slippa åka upp men vi gjorde det ändå. Huset var rätt smalt och jag klamrade mig fast vid hissen på våning 22. Då fick vi veta att min moster bodde på våning 9 men jag sa att jag klarar inte detta och försökte ta mig ner till marken.
Sen minns jag inte mer. Tror jag vaknade och kände mig stressad.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Nääär vänder det?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka