Bukefalos 28 år!

Konstiga mail

Sofiplopp

Trådstartare
På sistone har jag fått mail av den här typen: (BLÅ TEXT)
=============

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

port@cph.co.nz



Reporting-MTA: dns;mschcexp03.cdhb.local
Received-From-MTA: dns;ntchmailscan
Arrival-Date: Wed, 13 Dec 2006 22:31:02 +1300

Final-Recipient: rfc822;port@cph.co.nz
Action: failed
Status: 5.1.1

Från: "Rob" <vzjulv@cliffords.se>
Datum: den 13 december 2006 10.29.07 MET
Till: <port@cph.co.nz>
Ämne: The party claimed the new legislation could place Christian-run businesses on the "wrong side of the law".


============== ... och sedan kommer det ett reklamerbjudande typ att jag inte ska missa någon aktie eller bla bla ... ===========

MEN nu är frågan: har någon kapat min dator för att skicka ut spam??? Det ser ju faktiskt ut som om JAG har skickat spamet från början, och sedan fått studs på det från någon, och så kommer det tillbaka till mig ...Eller är det bara ännu ett listigt sätt att försöka luras via inernet?!
 
Sv: Konstiga mail

Jag har också fått sådana fast med en annan adress...

Undrade länge vad det var men blev inte klokare, raderade det och antog att det var någon typ av smap...
 
Sv: Konstiga mail

Den som skickat ut spammet har troligen använt din mailadress som avsändare/returneringsadress, så då får du det som studsar tillbaka. Har du riktig otur använder de din adress ofta och skickar till många adresser som inte existerar så du blir helt dränkt i studsande mail, och du kan få din mailadress blockad i vissa mailservrar. Men oftast brukar de ta helt slumpade adresser, så du ska inte vara orolig i onödan.

Det ÄR olagligt att använda någon annans email-adress, men är det en utländsk spammare kan det vara lite knöligt att göra något åt. Det du lättast kan göra är att forwarda mailet inklusive hela headern* till abuse@[samma som står bakom @-tecknet i din mailadress] och beskriva vad som hänt. Men troligtvis orkar de inte göra något åt det.

*I outlook får du fram hela headern genom att högerklicka på mailet i mail-listan och välja "alternativ...". Där står hela headern längst ned i ett grått fält. Klipp och klistra in i det forwardade mailet.
 
Sv: Konstiga mail

Tack för svaret, Moiran!
Fast jag har min egen serverplats hos loopia, så det är lite svårt för jag har ingen abuseavdelning ... ;) fast Loopia har kanske, förstås?! Hm ... Ska maila dem och fråga.

Hur som haver - jag tänker helt enkelt byta mailadress och ta bort den här, inklusive det som står efter @, eftersom jag har en se-adress till inregistrerad.
Har varit inne på det tidigare eftersom jag får hemskt mycket spam numera, jag har bara inte orkat genomföra det. Men nu när det blir lite ledig tid i jul, så ...
Sämre saker kan man väl ta sig för, inte sant?! :)
 
Sv: Konstiga mail

jag har också fått sånt där mail men jag har alltid fått det efter att jag försökt bifoga en fil och skicka men så funkade det inte så jag trodde det hade med det att göra.. för personen jag skickade mailet åt fick inte dendär filen .. :confused:
men jag har ingen aning ?! :angel:
 
Sv: Konstiga mail

Om du skickat ett mail som mottagaren inte fått, så är det helt normalt att du får Mail Delivery Status Notification :) Det beror ofta på att man råkat stava mailadressen fel.
I det här fallet var det väl frågan om att TS inte skickat ngt mail till port@cph.co.nz .
 
Sv: Konstiga mail

Om du skickat ett mail som mottagaren inte fått, så är det helt normalt att du får Mail Delivery Status Notification :) Det beror ofta på att man råkat stava mailadressen fel.
I det här fallet var det väl frågan om att TS inte skickat ngt mail till port@cph.co.nz .

Just det! Det går iväg mail från min server cliffords.se som jag ABSOLUT INTE skickat! Men som sagt - jag ska ta väck mailadressen så ...

:)
 
Sv: Konstiga mail

Åh Hejsan svejsan får mist 50 tal såna per dygn..

har stängt av Catch-all funktionen..
 

Liknande trådar

IT & mobiler No Subject.eml Ladda ned Hämta som zip This is an automatically generated Delivery Status Notification. Unable to deliver message to...
Svar
2
· Visningar
1 072
IT & mobiler :confused: Skickade just iväg lite filer via mail till en kontakt, filernas storlek blev 9,5 MB tillsammans och enligt Hotmail så ska...
Svar
3
· Visningar
1 694
Senast: Carolus
·
T
IT & mobiler Om man har skickat ett mail och får ett tillbaka där det står såhär: "This is an automatically generated Delivery Status Notification...
Svar
9
· Visningar
939
Senast: Throlla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp