Konstiga matvanor?

P

Pyrusan

Finns en liknande tråd på Gnägg, så tänkte lägga upp en här för katter också!
Vad äter era katter för konstigt? Har de något skumt favoritgodis?? :angel:

Min ena katt älskar nämligen russinlimpa! :p Hon blir helt till sig om vi kommer hem och har handlat. Rakt på påsen med bröd och så försöker hon bära iväg med russinlimpan... :crazy: (hon är dock en liten dam på 3,2 kg så det går väl inte så väldigt bra för henne!)
Min andra katt ÄLSKAR räkor! :love:
När det är räkkväll så sitter både katterna på varsin stol vid köksbordet och väntar på att det ska komma någon räka farandes.
När hampus får en så sätter han sig väl tillrätta och mumsar för glatta livet! Kommer Frida för nära så kommer det ett lågt, långt mooooooorrande.. :D
Han som är världens snällaste katt annars! :)
 
Kaffe, kakor med kanel i (typ äppelpaj och morotskaka) och choklad (brukar tigga till sig en chokladbit ur domarnas godisskålar på utställning :o)
Omelett är också smarrigt... Men inte kött och fisk, det går ner, men hellre torrisar då :confused:
 
Marrakech älskar tomat..... :confused:
man kan inte låta en tomat ligga framme för då försvinner den i ett nafs.
han älskar även majs,ostbågar,sallad och allt annat som katter gillar.

Hans dotter ,11 veckor, är galen i gurka :crazy:
tar en skiva o morrar dovt åt alla som kommer nära.... :smirk:

Scilla tuggar på plastpåsar om man har en framme...man får gömma dem väl för att hon inte ska ta dem . :crazy:

Det är väl det konstigaste de äter...
räker,övriga skaldjur,skinka o kött ...blablabla....är sånt som alla äter så det räknas inte.... :D
 
Mina missar är likadana! De äter heller inget kött eller fisk som vi äter (om det var det du menade). Men vanliga kattmaten går bra, fast de tycker bättre om torrfodret.
Sådana där torkade fiskar som man kan köpa på påse (som STINKER ruttet päckel) går i också.
 
KEBAB! Ena katten kommer springandes i 190 när vi kommer hem med kebab. Hon blir helt knäpp om hon inte får smaka. Sitter och skriker och gapar och anfaller den stackars kebaben.
 
Min birma Isis gillar lite knasiga saker, men bara ibland:

*Hallonsylt
*Skumsockerbit (sån där godis)
*Kolaböna
*Chips
*Dip

Sen gillar hon även mer vanliga grejer som de flesta katter gillar:

*Ostbågar
*Popcorn
*Allt som innehåller mejeriprodukter (yoghurt, smör, gräddfil, keso, ost)

chivas gillar också mer "vanliga saker", som kött, skinka, ost osv.

Det enda som alla mina katter gillar, och som dom ÄLSKAR, är tonfisk!
 
Gizmo (han pa anvandarbilden) alskar bananer :banana:
Cleo: torra brodkanter
Sandy: isglass
Whisky: blomjord :D
Maddie: smor, morotter & apple
Mitzi: ater _allt_, hon dok upp pa min forstutrapp for lite drygt tva manader sedan, gissar att hon da var ca 3-4 manader gammal & vagde 300 gram...

4-veckorsbebisarna haller sig till mammas goda mjolk & mattes orsnibbar :D
 
bananer?! :eek:
du ska se min minsta brud. håller man fram en frukt till henne (vilken som helst) så blir hon ordagrant LIVRÄDD... :D
Hon ryggar och tittar argt på frukten som om den vore en huggorm. :smirk:
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 848
Hästvård Okej, om jag inte haft en kompis här som ögonvittna, så hade jag befunnit mig på psykakuten nu, och krävt att bli inlagd pga...
2
Svar
21
· Visningar
3 887
Senast: mimus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp