Konstiga saker i stall ni stått i?

Stod i ett stall där ägaren och jag hade en gemensam bekant och dessa två började bråka, eller snarare började stallägaren bråka med den bekanta som inte lät stallägaren pruta på en häst hon ville köpa av bekantingen. Då anklagade stallägaren den bekanta för vanvård och ville även att jag skulle förbjuda bekantingen att komma hem till henne eftersom vi kände varandra först, vilket jag sa att hon fick göra själv. De fick ta hand om sitt tjafs själva. Då skulle hon "slänga ut mig" ur stallet och bryta mot vårt avtal med 1 månads uppsägning genom att ge mig några dagar eller höja hyran och ta bort all service (sommarbete för x tusen kr). Hon bröt även mot avtal som daglig skötsel och fodring (hade full service) och slutade ge mina hästar vatten. Jag fick hota med jurist för att hon skulle skärpa sig, men eftersom hon inte vattnade mina hästar och flyttade sina från betet (för hennes hästar kunde inte gå med en så ond människa som migs hästar), så flyttade jag hästarna direkt. Vidrig människa.

Men jag höll min del av avtalet och betalade en månads uppsägning i alla fall åt henne.
 
Stod i ett stall där ägaren och jag hade en gemensam bekant och dessa två började bråka, eller snarare började stallägaren bråka med den bekanta som inte lät stallägaren pruta på en häst hon ville köpa av bekantingen. Då anklagade stallägaren den bekanta för vanvård och ville även att jag skulle förbjuda bekantingen att komma hem till henne eftersom vi kände varandra först, vilket jag sa att hon fick göra själv. De fick ta hand om sitt tjafs själva. Då skulle hon "slänga ut mig" ur stallet och bryta mot vårt avtal med 1 månads uppsägning genom att ge mig några dagar eller höja hyran och ta bort all service (sommarbete för x tusen kr). Hon bröt även mot avtal som daglig skötsel och fodring (hade full service) och slutade ge mina hästar vatten. Jag fick hota med jurist för att hon skulle skärpa sig, men eftersom hon inte vattnade mina hästar och flyttade sina från betet (för hennes hästar kunde inte gå med en så ond människa som migs hästar), så flyttade jag hästarna direkt. Vidrig människa.

Men jag höll min del av avtalet och betalade en månads uppsägning i alla fall åt henne.


Men oj, vilken märklig människa. Jag hade nog inte varit så godhjärtad att jag hade betalt människan om det varit mina hästar stallägaren behandlade så. Vad har hästarna gjort denne liksom. :o
 
Vi hyrde box i ett stall där vi var två ägare, den andra hade två ponnier
En sommardag kommer jag upp till stallet, då är min box ströad med spån och det står fyra okända hästar i stallet
De skulle tydligen ha sommarbete
Av nån anledning är det pappa som åker till stallet nästa dag, då har de släppt ut de fyra hästarna till min som åkte på storstryk
Aldrig sett pappa så arg..
Det slutade med att min fick gå i vinterhagen hela sommaren
Så arg jag var..
Året efter köpte vi gården
 
I ett stall fick jag ha hänglås på alla mina fodertunnor - annars stal en hästägare av det. Hen stal även i andra fodertunnor som var olåsta.
Fick även "låsa ihop" alla mina halm och höbalar, för hen stal det med
 
Ja sant, upplever att vissa tycker att rykten bara är strunt och vill själva bilda sig en uppfattning så det kanske är ett sätt de får nya inackorderingar..

Det kan jag iof tycka vara hyfsat sunt - även om det givetvis borde ha vikt om etablerat + 40 % eller något säger sig haft problem och de skälen verkar vara legitima.

Inga folk hörs så mycket som just missnöjda människor liksom - gäller ju alla branscher och i största allmänhet.
 
Tja.. Hade en inackorderad en gång som trodde hen hade en OS-häst(på LC-nivå). Denna häst hade ”en exakt uträknad foderstat” och hen fick totalt frispel en gång när hästen hade fått lunch kl 12.20 istället för 12. Vi hade förstört hela ”träningsupplägget” minsann. Skrek och gormade och höll på att börja slåss.
Samma inackordering krävde att de som satt och fikade i stallköket skulle sitta på (och värma upp :angel:) sadelpaddar och paddar till benlindor medan hen borstade sin häst... Hen blev vansinnig efter att jag påpekat att besökare och andra hästägare inte var här för att passa upp på hen. Det slutade med att hen började ringa och hota både mig, anställda och övriga hästägare.
Behöver jag säga att hen inte blev så långvarig ...?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 574
Senast: Lhas
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 696
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 322
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Dom flesta av oss har nog någon gång hamnat i stall med konstigt folk eller kanske en märklig stallägare. Jag personligen tycker att...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
30 843
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp