Konstiga saker på Wish

Screenshot_20190814_105601_com.facebook.katana.jpg


Eehm, okeej? 🤔
 
Inte helt ovanligt i USA, det är det där eller declawing.
För gud nåde att man skulle klippa klorna och se till att katten har något att klösa på istället så man slipper få möbler förstörda utan att missköta katten :meh:
För att hindra katten från att klösa en och/eller möbler. Tror att de togs fram pga folk ville dra bort klorna helt :crazy::cry: Bättre än det iallafall!

Edit: Andra på bollen

Nämen usch!! :cry:
 
Inte helt ovanligt i USA, det är det där eller declawing.
För gud nåde att man skulle klippa klorna och se till att katten har något att klösa på istället så man slipper få möbler förstörda utan att missköta katten :meh:
Fast klorna måste ju klippas för att de ska kunna sätta dit "skydden", annars växer de ju runt till slut. :nailbiting:
 
Fast klorna måste ju klippas för att de ska kunna sätta dit "skydden", annars växer de ju runt till slut. :nailbiting:
Googlade och ja, tydligen. Katter ömsar ju klor men det verkar inte funka då nej (vilket jag borde ha förstått, de kan ju inte klösa :banghead: ).
Det gör det ju bara ännu mer ologiskt dock? Om man ändå klipper klorna, ge fan i att sätta dit skiten bara liksom? Ställ fram klöspelare, klipp klor, klart liksom. Hela grejen är så jävla sjuk.
 
Googlade och ja, tydligen. Katter ömsar ju klor men det verkar inte funka då nej (vilket jag borde ha förstått, de kan ju inte klösa :banghead: ).
Det gör det ju bara ännu mer ologiskt dock? Om man ändå klipper klorna, ge fan i att sätta dit skiten bara liksom? Ställ fram klöspelare, klipp klor, klart liksom. Hela grejen är så jävla sjuk.
De slipper den lilla perioden när klorna blir vassa till när man klipper dem igen, dvs man kan vänta ända in i det sista utan att behöva oroa sig över möblerna :meh:

Fast mycket hellre de skydden än att man tar bort klorna! Skydden är åtminstone ganska acceptabla (så länge katten inte lider eller bryr sig om dem) i jämförelse.
 
Jag som trodde att det var någon form av nagellack till kissarna bara, men det ni berättar om är ju riktigt usligt :down:
Det är dumt speciellt att om katten har någon dag riktigt behov av sina klor så kan den inte använda dem pga skydden. Dvs man kan råka utsätta dem för fara.
 
De slipper den lilla perioden när klorna blir vassa till när man klipper dem igen, dvs man kan vänta ända in i det sista utan att behöva oroa sig över möblerna :meh:

Fast mycket hellre de skydden än att man tar bort klorna! Skydden är åtminstone ganska acceptabla (så länge katten inte lider eller bryr sig om dem) i jämförelse.
Indeed, men... Känns ändå som att det är enklare att bara klippa än att både klippa och smälla på kloskydd :cautious:
Men det är klart... Då får man ju ha en ful klöspelare som inte matchar ens fina heltäckningsmatta :meh:

Det diskuteras tydligen att göra declawing olagligt i någon/några delstater nu dock. Helt klart ett steg i rätt riktning.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vill börja med att säga att jag kommer inte handla från Shein. Var och en gör som den vill men det är inte syftet med tråden. Dock får...
Svar
15
· Visningar
989
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
319
Juridik & Ekonomi Någon som gjort det? Jag förstår att det blir mindre ekonomiskt.. även att det påverkar pensionen. Påverkar det semesterdagar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 560
Senast: Nepenthe
·
Fritid Jag behöver tips på mobilspel. Jag har spelat igenom alla Five bn (New York Mysteries, Lost lands osv) spel och söker nu nya liknande...
Svar
3
· Visningar
524
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp