Konstiga saker som händer

Rosett

Trådstartare
I gårkväll hörde jag ett "klonk" från kokvrån men tänkte inte mer på det. Nu upptäckte jag att fetaostburkens lock (skruvlock, öppnad burk) hoppat av burken och låg längst ner i kylen. :eek: Hur sannolikt är det liksom att ett skruvlock hoppar av? Spooky! O_o

http://www.youtube.com/watch?v=NFZPhf5p-BU :angel:
 
Sv: Konstiga saker som händer

Kan det vara så att locket inte suttit på helt perfekt i samband med att det bildats någon reaktion kring osten som genererat tryck som fått locket att hoppa av?

Fast ett hemsökt kylskåp hade ju kanske varit coolare?!
 
Sv: Konstiga saker som händer

Ja det måste vara så men jag tyckte jag skruvade åt locket.
 
Sv: Konstiga saker som händer

Jag chansar på ett kylskåpsspöke som blev sugen på fetaost, helt klart! :angel: samma sak har hänt mig faktiskt, fast en burk oliver var det här haha. Jag som är löjligt rädd för spöken intalar mig att det var min hungriga skyddsängel (typ City of angels! :laugh:)
 
Sv: Konstiga saker som händer

min pappa vaknade igår natt av en smäll nerifrånköket. När han kommer ner har en konservburk med vita bönor exploderat över hela väggarna
 
Sv: Konstiga saker som händer

Hos mig har en ring som jag inte använt på 30 år och som har legat i en ask i köket nånstans plötsligt hamnat i ett nytt glasögonfodral i BILEN. Jag fattar absolut ingenting.
 
Sv: Konstiga saker som händer

Jag gissar på en jäsningsprocess som bildat ett lufttryck som tryckt av locket.
 
Sv: Konstiga saker som händer

Kan en sån process gå så snabbt? Hade öppnat burken bara några timmar tidigare. :confused:
 
Sv: Konstiga saker som händer

Pappa :D :rofl: tog en och en halvtimme, nu vet man varför man blir pruttig av bönor, mycket gas kan jag lova
 
Sv: Konstiga saker som händer

Här kommer gammalt spooky:

Det här hände när jag var tonåring och fortfarande bodde hemma hos mina föräldrar. Huset var nybyggt och låg i ett villaområde i stan. Uppfarten till huset var ännu inte asfalterad, då marken behövde sätta sig.

En natt drömde jag att där vårt hus låg, hade det för länge sedan legat en bondgård. Vägen som ledde till vårt hus hade förut lett till stallet (som låg där vi hade vårt garage).

På morgonen vaknade jag av att pappa, som hämtat morgontidningen, högljutt diskuterade något med mamma. Det visade sig att han hade hittat stora hovspår på uppfarten. Hela familjen gick ut och tittade. Och där var de, hovspåren, som ledde upp till garaget – men det märkliga (förutom att hitta hovspår inne i stan) var att de tog slut mitt på vägen, som om hästen flugit iväg.

När vi kom hem från skola/jobb senare på dagen var hovspåren borta. (Det hade inte regnat.)

En tid senare träffade jag av en tillfällighet hembygdsföreningens ordförande. Jag passade då på att fråga vad som funnits i området där vårt hus nu låg. Han tog fram kartor och visade att en bondgård hade legat där vårt hus nu fanns. Stallet låg där vårt garage var.
 
Sv: Konstiga saker som händer

Beroende på innehållet i burken kan det ju ha räckt, det kan ju också varit syretillförseln som gjorde det hela.
 
Sv: Konstiga saker som händer

Hmm. Spisfläkten här hemma hos mina föräldrar gick just igång av sig själv. Det var lite konstigt.

Stereon har gått igång här flera gånger men då är det förmodligen grannarnas fjärrkontroll som får tuppjuck (parhus med tunna väggar). Sist den gjorde det ramlade även ett helt badrumsskåp ner. Det var lite oväntat ;)
 
Sv: Konstiga saker som händer

Om något sådant hände ofta skulle jag oroa mig för elen... Min kollega bor i en lägenhet där en av spisplattorna gick på när man knäppte på lyset i hallen han kunde även släcka lampan genom att vrida av plattan. Korskopplad el är läskigt på ett betydligt mer påtagligt sätt än presumtiva andar.
 
Sv: Konstiga saker som händer

Ja, pappa har kommit hem och kollat nu och det verkar inte vara något konstigt. Det blåste rätt så rejält och jag har varit med om att det sjunger i "schaktet" eller vad det heter förut, men detta lät verkligen som om den var på på högsta.

Vi brukar skoja om att gubben som bodde i deras fritidshus förut - Ivar - spökar och stökar (gammalt hus som det knäpper och knakar i hejvilt) så jag låtsas naturligtvis att de råkade ta med Ivar hem vid hemfärden igår ;) Fast jag tror egentligen inte på sådant även om jag hoppade högt när jag satt lugnt och stillsamt vid köksbordet och den bara gick igång så plötsligt.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 105
Senast: cassiopeja
·
Äldre Jag förvirrade mig in bland konstiga videor på youtube, och ramlade då över den här videon på en fotbollsspelare som ser ut att få en...
Svar
11
· Visningar
2 016
Senast: skiesabove
·
Ridning Hej! Jag har den senaste tiden läst på otroligt mycket om bettets inverkan på hästen och det har slagit mig hur lite ryttare egentligen...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 575
Senast: nullo-modo
·
L
Hästvård Hej I fredags skulle jag och min 5årig ut på vår andra tävling. Det gick jättebra att få in henne i transporten. Lånat transport av...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: Sally86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp